شاید فیلمای ترسناک مناسب همه افراد نباشن (منظورمون شما دختران و پسرانی هستین که با دیدن یه قطره خون دچار تهوع یا حتی بیهوشی میشین) اما در طرف مقابل آدمایی وجود دارن که واسه دیدن فیلمای ترسناک با صحنه های ترسناک تر و شخصیتای خوفناک و بد لحظه شماری می کنن. همین موضوع باعث شده که بعضی از طرفداران این فیلمای ترسناک پا رو از حد عادی بالاتر گذاشته و با ورود به مرحله دیوانگی جنایات بسیار وحشتناک و مرگباری رو براساس فیلمایی که دیده ان بکنن.

هر چند بعضی از این فیلما از روی داستانای واقعی ساخته شدن اما در طرف مقابل هم بعضی از این فیلما باعث شدن که آدمایی همون روشای قاتل معروف فیلم ترسناک محبوب خود رو روی دوستان، اعضای خونواده و حتی افراد ناشناس پیاده کنن. در ادامه این مطلب می خوایم شما رو با جنایات خوفناک اما واقعی آشنا کنیم که از فیلمای ترسناک الهام گرفته شدن.

۱- ملکه جهنمی

سومین بخش  از داستانای ترسناک اون رایس با نام «خاطرات خون آشام» (The Vampire Chronicles) در سال ۲۰۰۲ با عنوان «ملکه جهنمی» (Queen of the Damned) به فیلم تبدیل شد که شدیدا با انتقاد روبرو شده و گفته شد که داستان اصلی رایس به وسیله کارگردان و عوامل ساخت نسخه سینمایی به کلی نابود شده.
هر چند این فیلم با عکس العمل منفی منتقدان، تماشاگران و نویسنده داستان همراه گردید اما واسه یکی از تماشاگران بسیار الهام بخش بود. در سال ۲۰۰۱۳، یه جوون ۲۲ ساله به نام آلن منزیس بعد از اینکه دوست ۲۱ ساله اش، توماس مک کندریک از فیلم انتقاد کرده و به بازیگر نقش خون آشامی به نام آکاشا (با بازی آلایا هاتن) بد و بیراه گفته بود، با چاقو ضربات مرگباری رو بهش وارد کرد و در آخر پس از مرگ مقداری از خون ایشون رو نوشید.

منزیس در جلسه دادگاه خود گفت که پس از شنیدن نظرات دوستش در مورد فیلم به سرعت به اون حمله کرده و با دستکم ۱۰ ضربه چکش اونو کشته. ایشون در ادامه با چاقو هم ضرباتی به بدن دوست خود وارد کرده و بخشی از مغز ایشون رو خورده بود. منزیس اعتراف کرد که بیشتر از ۱۰۰ بار این فیلم رو تماشا کرده و بشدت تحت تاثیر اون قرار گرفته بود. ایشون هم اینکه گفت که این فیلم اونقدر تاثیری روی اون گذاشته بود که حس می کرد باید یه نفر رو کشته و با نوشیدن خون اون به رویای فناناپذیر شدن مانند شخصیت آکاشا جامه عمل بپوشونه. ایشون در ادامه اینجور گفت:” در آخر به این نتیجه رسیدم که باید به هر ترتیبی یه نفر رو به قتل برسانم… اگه کسی رو نکشی نمی تونی خون آشام باشی”.

این مطلب را هم از دست ندهید :   واقعیاتی جالب و خواندنی در مورد مینی سریال «چرنوبیل» و ماجرای واقعی آن [قسمت اول]

ایشون ادعا کرده بود که در زمان ارتکاب قتل حالت روانی عادی نداشته اما دادگاه اظهارات اونو رد کرد و ایشون رو به جرم قتل عمد و وحشیانه مقصر شناخت. در نوامبر سال ۲۰۰۴ منزیس در حالی که در زندان شاتس در نزدیکی شهر گلاسکو در بازداشت هست و می دونست که دستکم به ۱۸ سال زندان محکوم می شه خودکشی کرد.

۲- ترس در خیابون الم/ جمعه سیزدهم

در سپتامبر سال ۲۰۰۴، دانیل گونزالز ۲۶ ساله طی سه روز ۴ نفر رو در الهام از شخصیت قاتل فردی کروگر در فیلم ترسناک «ترس در خیابون الم» (Nightmare on Elm Street) به قتل رساند. قربانیان گونزالز به طور کاملً تصادفی انتخاب شده بودن و ایشون موقع قتل یه ماسک هاکی روی صورت خود داشت که به طور کاملً مثل ماسک شخصیت جیسون وورهیز، قاتل مخوف فرانچایز ترسناک «جمعه سیزدهم» (Friday the 13th) بود. گونزالز در دادگاه گفت که قصد داشته دستکم ۱۰ نفر رو به قتل برسونه و به یه قاتل سریالی شناخته شده و ترسناک مانند شخصیت فردی کروگر تبدیل شه.

گونزالز به ۸ بار حبس ابد محکوم شده و در بیمارستان روانی برودمور در برکشایر انگلستان که یکی از ایمن ترین مراکز نگهداری از بیماران روانی در دنیاس فرستاده شد.
در ۹ آگوست سال ۲۰۰۷، پرستاران این مرکز،گونزالز رو در چاله ای پر از خون خود مرده پیدا کردن. بعدا مشخص شد که ایشون خودکشی کرده و قبل از مبادرت به قتلا به مریضی اسکیزوفرنی گرفتار بوده و شدیدا مواد مخدر مصرف می کرده.

۳- پاکسازی

جیمز دموناکو در فیلم خود با عنوان «پاکسازی» (The Purge) در سال ۲۰۱۳ تماشاگران رو به دنیای موازی می بره که در ان تو یه کابوس آباد افراد می تونن تنها تو یه شب از سال هر کاری که میخوان بکننن بدون این که تحت پیگرد قرار بگیرن حتی اگه دست به قتل بزنن. نه فقط این فیلم اونقدر مورد توجه قرار گرفت که دو دنباله دیگه هم از اون با اسمای «هرج و مرج» (Anarchy) در سال ۲۰۱۴ و «سال انتخابات» (Election Year) در سال ۲۰۱۶ ساخته شد بلکه واژه «پاکسازی» رو هم در معنی کمتر روش زوم شده خود به تصویر کشید: نابود کردن وحشیانه و خشن عناصر و آدمایی که واسه یه سازمان یا یه مکان خاص بدرد نخور به نظر میان.

این دقیقاً همون کاری بود که جاناتان کروز در ماه می سال ۲۰۱۶ با کشتن سه نفر در عرض ۴ روز انجام داد و واژه «پاکسازی» رو واقعیت بخشید. در اون زمان کسی انگیزه کروز رو نمی دونست و پلیس فکر می کرد که ایشون بی هدف و فقط واسه ارضای امیال بیرحمانه خود این جنایات رو مرتکب شده.
اما وقتی مصاحبه هایی با دوستان و آشنایان کروز انجام شد مشخص شد که ایشون بارها گفته که می خواد یه «شورش جنایتکارانه مرگبار» رو شروع کنه که در واقع یه نوع «پاکسازی» است. ایشون در بین قتلای موسوم به پاکسازی خود مرتکب دزدی هم شده بود. در آخر ایشون با اتهام قتل، دزدی، ایجاد ترس و تشویق گروه های خلافکار محاکمه شد و در آوریل سال ۲۰۱۷ کروز به ۳ بار حبس ابد بدون امکان تجدیدنظر محکوم شد.
ایشون در توافقی با دادستان با این مجازات موافقت کرد وگرنه به مرگ محکوم می شد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   با فشار دادن این نقاط از بدن وزن کم کرده و به تناسب اندام برسید

۴- هالووین

بعد از تماشای فیلم ترسناک «هالووین» (Halloween) ساخته راب زامبی در سال ۲۰۰۷ که بازسازی فیلمی با همین عنوان ساخته جون کارپنتر در سال ۱۹۷۸ بود، جیک ایوانز ۱۷ ساله این موضوع به ذهنش رسید که از روشای قاتل داستانی این فیلم با نام مایکل می یرز تقلید کنه.
در فیلم، می یرز آبجی قلدر، نامزد و البته مادر نامزد اونو در شب هالووین به قتل میرسونه و ایوانز هم که تحت تاثیر آرامش و خونسردی می یرز موقع ارتکاب این قتلا قرار گرفته بود عزمشو جزم کرد با به کار گیری همین روش اعضای خونواده خود رو به قتل برسونه چون فکر می کرد که این کار در زندگی واقعی هم به اندازه دنیای فیلم آسون میشه. اینجوری ایوانز با شلیک گلوله آبجی ۱۵ ساله خود به نام مالی و مادر ۴۸ ساله اش جمی رو در ۳ اکتبر ۲۰۱۲ به قتل رساند.

ساعاتی بعد ایشون دستگیر شد و در برگه اعترافات خود گفت که در هفته منتهی به جنایت خود فیلم «هالووین» رو ۳ بار تماشا کرده. ایشون در اعترافات خود گفته بود:” وقتی که فیلم رو تماشا می کردم از آرامش و خونسردی پسر داستان در بین ارتکاب قتلا و این که هیچ نشونه ای از پشیمونی در اون دیده نمی شد حیرت زده شده بودم. بعد از اون فکر کردم که در صورتی ک من هم کسی رو بکشم همین احساس رو دارم”. ایشون در نامه خود عنوان کرده بود که قصد نداشته خونواده اش رو به قتل برسونه اما بهرحال مجبور شده دست به این جنایت بزنه چون حس می کرده که خونواده اش دارن اونو خفه می کنن.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ۵ پرسش برای به دست آوردن شناخت بهتر از جایی که قصد دارید در آن استخدام شوید

براساس اظهارات پلیس، ایشون بعد از تماشا کردن فیلم «هالووین» اونو در جعبه قرار داده و در سطل آشغال انداخت تا بعداً کسی فکر نکنه که ایشون تحت تاثیر این فیلم قرار داشته.
در ژانویه سال ۲۰۱۳، ایوانز به ۴۵ سال زندان محکوم شد که ۲۱ سال اونو باید بدون حق درخواست عفو مشروط بگذراند.

۵- کلکسیونر

تریلر جنایی روانشناسانه «کلکسیونر» (The Collector) که در سال ۱۹۶۵ براساس داستانی به همین نام نوشته جون فاولز ساخته شد منبع الهام خیلی از جنایات شناخته می شه.
در این فیلم جوونی فقط به نام فردریک کلگ به تصویر کشیده می شه که شدیدا منزوی بوده و تنهایی خود رو با جمع کردن پروانه و تماشای یه دختر دانشجوی هنر به نام میراندا گرِی پر می کنه.
ایشون شدیدا به میراندا علاقمند می شه اما میراندا نظر مناسبی نسبت به اون نداره. همه چیز وقتی که فردریک یه خونه بزرگ رو در حومه شهر می خره رنگ دیگری به خود میگیره. ایشون در این خونه یه چاله زیرزمینی حفر کرده و پس از دزدیدن میراندا اونو در این چاله زندانی می کنه تا اینجوری اونو به خود علاقمند کنه.

در کمال ناباوری همه نقشه های میراندا واسه فرار، گمراه کردن و کشتن فردریک با شکست مواجه می شه و در آخر میراندا می میره. فردریک هم تصمیم میگیره که کلکسیونی از دختران قشنگتر رو جفت و جور کنه.
دو مرد جوون به اسمای لئوناردلیک و چارلز ان جی هم از راه فردریک واسه انجام جنایات خود الهام گرفتن. لیک در سال ۱۹۸۵، دو دختر نوجوون به اسمای کتی آلن و برندا اوکانر رو دزدیده و تو یه انباری با دیواره های عایق صوتی زندانی کرد.
ایشون در همین مکان به قربانیان خود تجاوز کرده و پس از شکنجه و ازار و اذیت فراوون اونا رو به قتل رساند.

دوست لیک هم در این اعمال شنیع با اون همراه بود و به نقشه های آدم ربایی و قتل خود اسم «عملیات میراندا» داده بودن. در همون سال لیک وقتی که به دلیل دزدی از یه فروشگاه دستگیر شد با خوردن قرص سیانور خودکشی کرد و ان جی هم به ۱۲ قتل عمد متهم شد.
ایشون الان در زندان ایالتی سن کوئنتین در انتظار اعدام هست.