متا تگ قطعات کوچیکی از اطلاعات ذخیره شده در صفحه وب هستن ولی از فردی که صفحه رو میبینه مخفیه. اونا واسه خونده شدن بوسیله ماشین ها قرار داده شدن نه افراد. این تگها در نزدیکی بالای کد منبع در بخش بالای سند ظاهر می شن. این موضوع از لحاظ سئو و بهینه سازی سایت اهمیت داره ، یه شامل توضیحات صفحه س . متا تگ کلمه کلیدی ایه که واسه نگه داری لیستی از کلیدواژهای در رابطه به محتوای صفحه طراحی شده.
شکل های جور واجور متا تگ
متا تگای دیگری هم هست که به اون بر می خورین. خیلی از اونا از لحاظ سئو نامربوطه. چیزایی مانند تگ سازنده که وسایل استفاده شده واسه ساختن صفحه یا تگ محتوا که کاراکترهای به کار رفته در صفحه رو مشخص میکنه و تگ کپی رایت بعضی از دارندگان سایت. بعضی از ادما از متا تگای مختلفی استفاده میکنن، حتی تگهای شخصی خودشون رو میسازن به این امید که موتورهای جستجو اونا رو بخونن که این تنها تلف کردن وقته. کلا موتورهای جستجو علاقه ای به محتوای مخفی شده از کاربران ندارن. در مورد تگهای مشخص استثناهایی هست، مثلا متا تگ توضیحات . تگهای دیگری هم واسه اهداف بهینه سازی سایت و سئو سایت مورد استفاده قرار میگیره.
من جزئیات چندانی رو در این باره در این مقاله بررسی نمیکنم. واسه به دست آوردن جزییات بیشتر در گوگل جستجو کنین. متا تگ Robots هم هست که میتونه واسه جلوگیری از ایندکس شدن صفحه یا فالو نشدن لینکها در صفحه بوسیله موتور جستجو شه، هم اینکه با این تگ میشه به موتور جستجو گفت تا صفحه ای رو ایندکس کنه یا لینکهای صفحه رو فالو کنه ولی اینکار بی فایده ایه چون موتور جستجو فقط به میل خودش لینکها رو فالو و صفحه رو ایندکس میکنه. هم اینکه یه متا تگ googlebot هم هست که راهنمایی واسه گوگل جفت و جور می آورد.
شما می تونین از این تگ استفاده کنین تا به گوگل بگید صفحه رو مجموعه یا کش نکنه. هم اینکه تگهای جغرافیایی هم هست که واسه موقعیتهای مشخصی واسه سایت مورد استفاده قرار میگیره که در کار و کاسبی های محلی نمایش پیدا میکنه. البته توجه اصلی ما بر تگهای کلمه کلیدی ای و متا تگ توضیحات است و همونطور که باخبر هستین تگ کلمه کلیدی ای اهمیت چندانی نداره اما بازم امروزه ازش استفاده می شه.