یکی از نگرانی های مهم صاحبان کار و کاسبی های اینترنتیه. رقابت سایت ها واسه قرار گرفتن در صفحه اول جستجوی گوگل بسیار سنگینه. اهمیت هم به همین دلیله، چون مشخص می کنه که جایگاه سایت شما در یافته های جستجوی گوگل کجاس.
واسه بالا بردن رتبه یه سایت در یافته های جستجوی گوگل روش های زیادی هست. اگه این کار از راه روش های اصولی و خط مشی گوگل (مانند تولید محتوای باکیفیت، کدنویسی اصولی، انتخاب کلمات کلیدی مناسب و…) انجام شه، به اون گفته می شه. در مقابل قرار داره که با روش هایی مانند تکرار بی مورد کلمات کلیدی، ساخت صفحات کاذب و… انجام می شه.
با اینکه زودبازده س، اما خطر بالایی داره. سایتی که با این روش ها تلاش در بالا بردن رتبه خود در یافته های جستجوی گوگل داره، بعد از یه مدت شناسایی می شه و رتبه خود رو از دست می دهد. حتی ممکنه از یافته های جستجو حذف شه. پس اگه می خواید کار و کاسبی اینترنتی خود رو به مدت طولانی ادامه بدید، سراغ نرید. درسته که در بلندمدت به نتیجه می رسد، اما عوضش این نتیجه دائمیه.
بعضی وقتا تعداد رقبا اونقدر زیاده که ، حتی با صرف وقت و هزینه بسیار هم به نتیجه نمی رسد. در نتیجه معمولاً مدیران سایت ها از ترکیبی از دو روش گفته شده استفاده می کنن که به اون سئوی کلاه خاکستری گفته می شه.
یکی از راه های اصولی ,  است. ایجاد لینک بین صفحات یه سایت (لینک داخلی) و بین سایت ها (لینک خارجی و بک لینک)، منتهی به بالاتر رفتن رتبه هر دو سایت مبدأ و مقصد می شه. عوامل بسیاری مانند رنک سایت مبدا، تعداد لینک های موجود در اون، عبارت لینک شده و… بر اندازه تاثیر بر رتبه سایت اثر می گذارن.
براساس قوانین گوگل، ایجاد لینک بین سایت ها باید به صورت به طور کاملً طبیعی انجام شه و خرید بک لینک، حساب می شه. اما از اونجا که دریافت لینک به روش طبیعی کمتر احتمال داره، در عمل مدیران سایت ها رد و بدل کردن لینک رو به روش خاکستری انجام میدن. یعنی در مقابل لینک کردن به یه سایت، از اون لینک دریافت می کنن.

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست
این مطلب را هم از دست ندهید :   معرفی متا تگ توضیحات (description)