یکی از شکل های جور واجور ، سئو محلیه. سئو محلی به شما کمک می کنه که مشتریان و کاربرانی که از نظر موقعیتی به شما نزدیک هستن، راحت تر بتونن سایت شما رو پیدا کنن و در نتیجه اندازه جلب مشتری از محلی که شما مشغول به فعالیت هستین بیشتر می شه پس نه فقط کار و کاسبی رونق بیشتری پیدا میکنه بلکه فعالیت شما بیشتر بین در بین کاربران محلی شما معرفی می شه. پس همونجوریکه فهمیدین، هر وبمستر باید در بهینه سازی سایت خود با روشای قانونی ، به سئو محلی هم توجه زیادی داشته باشه چون که جلب کاربر و مشتری محلی، شانس موفقیت کاری شما رو بیشتر می کنه. این وسط، گوگل هم کارایی انجام داده که کاربران راحت تر بتونن در مورد عبارات و موضوعات مورد نظر خود که جست و جو می کنن، به یافته های محلی دست پیدا کنن و بنابر این الگوریتم کبوتر گوگل، به این منظور طراحی شده.

هدف الگوریتم کبوتر گوگل

الگوریتم کبوتر گوگل، به دنبال کشف تخلفات و جریمه کردن سایتا نیس، بلکه هدف اصلی و پایانی این الگوریتم، کاربران هستن. بنابر این الگوریتم کبوتر گوگل چند هدف رو دنبال می کنه:

۱-    به کاربر کمک می کنه که در جست و جوی موضوعات خود، بتونه به یافته های محلی مناسبی دسترسی پیدا کنه. این ویژگی نه فقط به نفع کاربره بلکه واسه وبمسترها هم خیلی خوبه چون مشتریان محلی خود رو در زمان کمتری جلب می کنن.

۲-    باعث می شه که سرعت گوگل در جواب دهی به عبارت مورد جست و جوی گوگل زیاد کنه و در مدت زمان کمتری، لیست یافته ها رو واسه کاربر ارائه کنه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   هم صدا و یک دل با گوگل به وسیله سئو

۳-    الگوریتم کبوتر گوگل می تونه یافته های جستو جو رو خوشه بندی کنه. وقتی که این الگوریتم راه اندازی شد، گوگل هم جهت با محلی، این توانایی رو پیدا کرد که سایتای مشابه رو بتونه گروه بندی کنه. مثلا وقتی که شما در شهر خود به دنبال یه رستوران سنتی می گردید، گوگل با این الگوریتم، می تونین لیست رستورانای سنتی شهرتون رو در اول ارئه کنه و متناسب با موقعیتی که در اون قرار دارین، ادرسا رو به صورت خوشه ای همیشه ریزتر کنه تا دقیقا نزدیک ترین رستوران رو به موقعیت فعلی شما معرفی کنه.

الگوریتم کبوتر گوگل یه ویژگی برتر واسه گوگله و باعث شده که در میان کاربران، مجبوبیت بیشتری پیدا کنه. البته عیب فعلی این الگوریتم اینه که فقط به زبون انگلیسی مسلطه و هنوز واسه زبانای دیگه طراحی نشده.

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست