تگ عنوان یکی از مهمترین عامل ها در صفحه وب از لحاظ سئو است. تگ عنوان واسه توضیح محتوای صفحه به وجود اومده و کوتاهه پس اگه موتور جستجو کلیدواژهایی رو در اون پیدا کنه، در صورت منطقی بودن مهم به نظر میرسن. همینطور که میدونید تگ عنوان معمولا در بالای کد اچ تی ام ال صفحه ظاهر میشه. متن بین تگ باز و بسته ی عنوان به شکلهای مختلفی بوسیله مرورگر مورد استفاده قرار میگیره. این تگ در نوار عنوان مرورگر موقع نمایش صفحه ظاهر میشه. این تگ هم اینکه در زبانه صفحه و هم اینکه در لیست گذشته هم ظاهر میشه و در آخر این تگ در لیست دکمه های جلو و عقب هم هست. اگه من Ctrl+D رو واسه بوک مارک صفحه بزنم، عنوان به صورت عنوان بوکمارک شده پیشفرض مورد استفاده قرار میگیره. موتور جستجو تگ عنوان رو به دو صورت مورد استفاده قرار می ده. اونا از این تگ واسه رتبه بندی صفحات استفاده میکنن و متن رو میخونن و از اون واسه بررسی موضوع صفحه استفاده میکنن. اونا هم اینکه از این تگ واسه لینک کردن یافته های جستجو واسه صفحه استفاده میکنن پس متن عنوان دو هدف اصلی داره: اول این که اطلاعات رو در مورد صفحه انتقال می ده پس نیاز به کلیدواژهای خوبی داره و بعد در مقابل مردم رو ترقیب میکنه تا وقتی نتیجه جستجویی می بینن بر اون کلیک کنن.
چند تا نکته مهم در نوشتن تگ عنوان
اول اینکه از تگ عنوان مشابهی واسه همه صفحات سایت استفاده نکنین. بیشتر پیشرفت دهندگان همین کار رو میکنن که بسیار اشتباهه. هر کدوم میتونه فرق داشته باشه و باید شامل کلیدواژهای مربوط به یه صفحه مشخص باشه و این کلید واژه ها باید در محتوای صفحه هم باشن. موتور جستجو یه خط لینک تکی رو واسه نتیجه جستجوی ورودی نمایش می ده تا اگه تگ عنوان طولانی تر از ۳۰ الی ۷۰ کاراکتر باشه موتور جستجو متن رو کم کرده و این نقاط رو اضافه میکنه. در صورت تمایل شما می تونین تگهای عنوان رو طولانی تر کنین و چند کلمه کلیدی به درد بخور در آخر داریم ولی تگهای عنوان بزرگی نسازید که چند صد کاراکتر داشته باشه. البته بدونین که متن ۶۰ یا تعداد بیشتری کاراکتر دارد که در یافته های جستجو ظاهر نمیشه. خیلی از وب سایتها تگ عنوان خود رو با نام شرکت خود شروع میکنن در بعضی از موارد این ایده بدیه.(مثلا نام شرکت نامیه که دارای کلید واژه نیست و فقط واسه برندینگ خوبه اما مانند سایت ما اگه نام شرکت شامل کلید واژه باشه این کار مشکلی نخواد داشت) چون شما می خواید کلیدواژهای خوبی در اول تگ استفاده کنین.
این مفهومی در بهینه سازی سایت و سئو سایت به نام برتریه. واژه هایی که در اول یا بالا قرار دارن ارزش بیشتری از واژه های پایین یا انتهای صفحه دارن بعد تگهای عنوان رو با حروف درست بنویسین الان گرامر رو کنار بذارین و تلاش کنین تا حد امکان عنوان قابل خواندنتر باشه. جستجوگران یافته های جستجو رو نمیخونن اونا تنها محتوا رو اسکن میکنن. اسکن کردن متنهای نوشته شده با فونت کوچیک سخته ولی فونت بزرگ نمایان تره. هم اینکه از به کار بردن واژه های بی معنا دوری کنین افراد یافته ها رو اسکن میکنن اونا رو نمیخونن پس شما باید خیلی سریع اطلاعات رو به کار ببرین. اگه تگ عنوان مانند جمله ای نوشته شده شما می تونین واژه ها رو خط بزنین.
این دو تگ رو مقایسه کنین تگهای جدید کلیدواژهای خوبی در خود دارن مثل ‘اخبار سئو ‘ . همه کلید واژه ها در اون به کار رفته ان، خوندن اونا آسانتره و کسی که اونا رو میبینه خیلی سریع متوجه موضوع صفحه میشه حتی اگه نام شرکت در تگ نباشه اهمیتی نداره. هرچه باشه اگه کسی به دنبال شرکت مشخصی باشه از اسم شرکت استفاده میکنه و خیلی سریع سایت رو پیدا می کنن. اگه این موضوع براتون اهمیت داره شما میتوایند از استفاده کنین و مردم به ندرت به نوار عنوان مرورگر توجه میکنن هر زمان که اونا در سایت باشن لوگو سایت شما رو می بینن که تنها نشون تجاری لازم شماس.