در مقاله ای دور و بر و چگونگی محاسبه اون صحبت کردیم و فهمیدین که در واقع ، اندازه جذابیت سایت شما رو واسه تشویق به موندن بازدید کننده در اون مشخص می کنه. بنابر این هر وبمستر باید همیشه از اندازه خود اطلاع داشته باشه تا بتونه برنامه های درست و مناسبی رو واسه پیشبرد سایت به سمت رتبه اول گوگل طراحی کنه اما مسئله ای که مطرحه اینه که قبل از این که به تحلیل ضریب برگشت سایت بپردازیم باید مشخص کنیم که بازدیدکنندگان سایت ما در کدوم دسته قرار دارن و بعد تحلیل ضریب برگشت رو براساس تحلیل اون گروه از بازدیدکنندگان انجام بدیم.

شکل های جور واجور بازدیدکنندگان سایت

۱- کاربران ورودی از راه لینک دهی سایت
شاید ر بعضی از سایتا مشاهده کرده باید که تبلیغاتی ارائه شده که در انتهای اون جملاتی مثل این هست: ” مطالب دیگه سایت ما رو دنبال کنین” و یا ” از سایت ما دیدن فرمایید” و بعد لینک سایت قرار گرفته. کاربرانی که از این روش وارد سایت شما می شن، فقط کنجکاو هستن که بفهمن محیط سایت شما چیجوریه و واسه انا محتوای سایت مهم نیس بنابر این ممکنه زمان زیادی رو در سایت شما باقی نمونه.
۲- سایتای برگشت دهنده ناجور
بعضی از سایتا فقط واسه این طراحی شدن که حجم یه عالمه از اطلاعات رو از اینترنت گرفته و در سایت خود در اختیار کاربر بذارن به این سایتا، برگشت دهنده کم ارزش یا نا مناسب می گن پس آدمایی که از سایتا بیشتر بازدید می کنن، به دنبال همین دسته مطالب هستن حال اگه این افارد از راه این سایتا به سایت شما که مطالب به روز داره هدایت شن، چون انتظار دیدن مطالب جدید رو نداشتن و به دنبال همون گروه مطالبند، سریع سایت شما رو ترک می کنن.
۳- بازدیدکنندگان ثابت
آدمایی که همیشه به سایت شما سر میزنن و مطالب رو مطالعه می کنن که این افراد نقش مهمی در دارن البته اگه تعداد دفعات مراجعه کاربر به سایت بیشتر از دفعات آپدیت باشه و خیلی سریع سایت رو ترک می کنه چون اون روز هنوز مطلب جدید در سایت نگذاشته ای و مطالب قبلی واسه انا تکراریه.
۴- کاربران ورودی از راه موتور جست و جو
این دسته از کاربران عبارت خاصی که جز کلمات کلیدی شما هست رو در گوگل سرچ کرده و از این روش وارد سایت شما می شه پس چون دنبال اون مطلب بوده در سایت شما می مونه و مطلب رو مطالعه می کنه. بنابر این شناسایی کلمات کلیدی که گوگل واسه ان جایگاه خاصی قائله در جذب کاربر و شما بسیار اهمیت داره.

این مطلب را هم از دست ندهید :   معرفی برخی از بهترین موتور های جست و جو

حتما بخونین :

  • تطبیق وب سایتای تجارت الکترونیک واسه مخاطبان بین المللی
  • بخش عضویت در خبرنامه و ارسال نظرات در سایت
  • آشنایی با اندازه فرار سایت ؛ رقمی تلخ و سرنوشت ساز واسه همه!
  • بررسی سایت (بخش دوم)
  • گوگل پلاس و تاثیر اون بر رتبه بندی سایت
اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست