اولین نکته ای که که هر وبمستر در خود باید بدونه اینه که چیزی که بر رتبه بندی سایت تاثیر مثبت میذاره، برایندی از تموم فاکتورهاییه که از نظر گوگل مورد تایید بوده و در واقع در چهارچوب اصول قانونی هستن. بنابر این شما نباید تمرکز خود رو روی چند مورد خاص بذارین و بقیه موارد رو به دلیل کم ارزش بودن رها کنین. این وسط تگایی هست که هر کدوم از اونا با نوع کاربرد خود، به عنوان فاکتورهای موثر بر از نظر محتوا به حساب می ایند که به کل اونا، متا تگ می گن.

متا تگ چیه

در اول لازمه که یه ذهنیتی درباره متا تگ داشته باشیم. اون چیزی که اهمیت زیادی داره اینه که گوگل در بین جست و جو ر میان سایتا، بتونه موضوعات سایتای جور واجور رو از هم تشخیص داده و در نتیجه سایتای هم موضوع، در قیاس با هم واسه رتبه بندی قرار گیرد. کاربرد متا تگای اینه که به شکل یه سری داده های متنی، موضوع هر صفحه از سایت رو واسه گوگل تعیین می کنه تا در زمان بررسی، قادر به درک مطالب ان صفحه باشه.

بررسی شکل های جور واجور متا تگا

۱-     تگ عنوان

این تگ در واقع عنوان هر متن رو مشخص می کنه که در تولید محتوا و نوشتن هر مقاله، شما باید از چندین عنوان استفاده کنین و هر کدوم ارزش خود رو دارن. عنوان اصلی مقاله بیشترین ارزش رو داره.

۲-    متا تگ description

همونجوریکه از اسم این متا تگ مشخصه، قراره توضیحاتی رو درباره سایت در اختیار گوگل بذاره.

این مطلب را هم از دست ندهید :   متا تگ توضیحات

۳- متاتگ  refresh

این نوع متا تگ به عنوان یه تایمر عمل می کنه به این معنا که شما وقتی  رو از راه این متا تگ مشخص می کنه مثلا ۳۰ ثانیه و  وقتی کاربر در حال بررسی یه صفحه س اگه توقف اون تو یه صفحه به ۳۰ ثانیه رسید، به صورت خودکار به صفحه دیگه انتقال داده می شه.(به کار گیری این تگ رو پیشنهاد نمی کنیم)

۴-  متاتگ  Cache-control

همونجوریکه شما میدونید، وقتی که که تو یه سایت، عکسایی بارگذاری می شه، مرورگر به صورت خودکار اون عکسا رو در خود ذخیره می کنه تا وقتی که شما دوباره قصد ورود به اون سایت رو دارین، سایت سریع تر بالا بیاد اما این ویژگی همیشه مهم نیس مثلا تصاویری که قیمت هر روزه یه جنس رو نشون میدن. دیدن قیمتای گذشته فایده ای نداره پس شما از این متاتگ استفاده می کنین تا این عکسا دوباره بارگذاری نشن.

 

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست