کمی قبل تر به بررسی تاثیر اندازه در و ترافیک سایت پرداختیم و حالا همونطور که وعده دادیم تلاش می کنیم به شما کمک کنیم تا در خود موفق شید. حتما می خواین بدونین ارزش داره وقتتون رو صرف محتوای بیشتر واسه سایتتون بکنین؟ در ادامه چارچوبی رو ارائه می دیم که بتونین در همین زمینه تصمیم خوبی بگیرین.

اگه بخش اول رو خونده باشین، پس باید یادتون باشه که سه سایت رو بررسی کردیم و با کم کردن تعداد صفحات تماشاگر افزایش ترافیک بودیم. خیلی از مشتریامون زیادتر از اندازه در سایت محتوا داشتن – صفحاتی که نه فقط ترافیک ایجاد نمی کردن بلکه با افزایش کلید واژه و رابطه موضوعی، ترافیک سایت رو از اتحاد در آورده بودن-. با یکی کردن صفحات و کاهش تعداد صفحات این سایتا، بهبودی برجسته ای در ترافیک عمومی سایت تماشاگر بودیم.

هدف این مقاله اینه که پاسخی واسه این سوال مهم پیدا کنه:

من چیجوری تشخیص بدهم که باید به افزایش محتوا در سایتم ادامه دهم یا نه؟!

، پیشنهاد می کنم یه لیوان چای یا قهوه واسه خودتون آماده کنین که راه درازی در پیش داریم.

مشتری عاشق محتوای من

با مثال یکی از مشتری هامون شروع می کنیم که تیم کوچیکی داشت و ۴۰۰۰ صفحه ای که محتوای مناسب و با کیفیتی داشت، ایجاد کرده بود. سه سال بود که این کار رو انجام می داد و تقریبا ماهی ۲۵ صفحه جدید ایجاد می کرد. ما ۴۰% از محتواها رو برداشتیم و ترافیک سایت طی چهار ماه بیشتر از پنجاه درصد زیاد شد.

این مطلب را هم از دست ندهید :   لینک گذاری تقابلی

البته راضی کردن مشتری واسه حذف محتوا کار راحتی نبود. هم اینکه سرمایه گذاری اون واسه محتوا قابل توجه بود. تلاش کردیم اون رو از راه شوخی راضی کنیم که منطقی هم بود، به اون گفتیم این پول رو خرج تحصیل فرزندانت کن! از این راه هیچ سودی نمی بینی. همه چیز باید به اندازه باشه. وظیفه متخصص است که اندازه محتوا رو مشخص می کنه. اگه فکر می کنی فقط با محتوای زیاد گذاشتن سایتت بالا میاد سخت در اشتباهی. روش های هدف دار خاص خود رو داره. کار رو به کاردان بسپار و خیالت تخت باشه.

درصد ترافیک صفحات

بهترین راه و روش اینه که درصد احتمالی رو حساب کنیم؛ به این صورت که محتوای اضافی چقدر ترافیک اضافه می کنه. به این منظور ما ارزش شش ماهه ترافیک رو بررسی کردیم.

اول از استفاده کردیم تا مشخص شه چند صفحه در گزارش لندینگ پیجهایی  (صفحات فرود) با بخش اورگانیک نمایان می شن.

بعد تعداد کل صفحات رو مشخص کردیم؛ می تونین واسه این کار از استفاده کنین و تعداد ایندکس شده رو بررسی کنین.

همه محتواها به یه اندازه conversion  ایجاد نمی کنن مثلا ترافیک بخش بلاگ تغییرات بیشتری رو نسبت به صفحه تمرین داره. اما کلا این چارچوب منطقیه واسه پاسخی به این سوال که باید محتوای بیشتری تولید کنم؟

عملکردها در هر صفحه

یه راه دیگه بررسی session  هر صفحه س؛ session  اصطلاحیه در که نشون دهنده یه سری از تعاملاته که یه کاربر در چارچوب مشخصی از زمان در سایت شما انجام میده. مثلا در نیم ساعت از چه صفحاتی بازدید می کنه چه کالایی خریداری می کنه و چیزای دیگه ای به جز اینا. قبل از ترک صفحه رو یه session  می گن. پس از بررسی میفهمید که هر صفحه چقدر ترافیک بوجود میاره.

این مطلب را هم از دست ندهید :   مزایا و معایب استفاده از فروشگاه اینترنتی

و حالا تجارت شما

واسه اون مشتری عاشق محتوا یه روش هایی رو پیش گرفتیم: تعداد ماه هایی که واسه اون زمان می بره تا محتوای بیشتری تولید کنه. با در نظر گرفتن این موضوع دریافتیم که به سختی حدود چهار درصد از sessionهای اورگانیک یه تماس داشتن. و با این روش اون  ۱۷ماه زمان می بره تا افزایش تماس پیدا کنه. پس در این مورد با احتساب این موارد تولید محتوای بیشتر به نظر عاقلانه نمی اومد.

با فست سئو می تونه راهکارهای خوبی به شما ارائه بده.

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست