تگ عنوان یکی از مهمترین عامل ها در صفحه وب‬ از لحاظ سئو است.‬ تگ عنوان واسه توضیح محتوای صفحه‬ به وجود اومده و کوتاهه‬ پس اگه موتور جستجو کلیدواژهایی‬ رو در اون پیدا کنه، در صورت منطقی بودن‬ مهم به نظر میرسن. همینطور که میدونید تگ عنوان معمولا ‫در بالای کد‬ اچ تی ام ال صفحه ظاهر میشه.‬ متن بین تگ باز و بسته‫ ی عنوان به شکلهای‬ مختلفی بوسیله مرورگر مورد استفاده قرار میگیره.‬ این تگ در نوار عنوان مرورگر‬ موقع نمایش صفحه ظاهر میشه.‬ این تگ هم اینکه در زبانه صفحه و هم اینکه در لیست گذشته هم ظاهر میشه‬ و در آخر این تگ در‬ لیست دکمه های جلو و عقب هم هست‬. اگه من Ctrl+D رو‬ واسه بوک مارک صفحه بزنم، عنوان به صورت‬ عنوان بوکمارک شده پیشفرض مورد استفاده قرار میگیره‬. موتور جستجو تگ عنوان رو به‬ دو صورت مورد استفاده قرار می ده‬. اونا از این تگ واسه رتبه بندی صفحات استفاده میکنن‬ و متن رو میخونن و از‬ اون واسه بررسی موضوع صفحه استفاده میکنن.‬ اونا هم اینکه از این تگ واسه لینک کردن یافته های جستجو واسه صفحه استفاده میکنن پس متن عنوان دو هدف اصلی داره:‬ اول این که اطلاعات رو در مورد صفحه انتقال می ده‬ پس نیاز به کلیدواژهای خوبی‬ داره و بعد در مقابل مردم رو ترقیب میکنه‬ تا وقتی نتیجه جستجویی می بینن‬ بر اون کلیک کنن.

چند تا نکته مهم در نوشتن تگ عنوان

اول اینکه از تگ عنوان مشابهی‬ واسه همه صفحات سایت استفاده نکنین.‬ بیشتر پیشرفت دهندگان همین کار رو میکنن که بسیار اشتباهه.‬ هر کدوم میتونه فرق داشته باشه و‬ باید شامل کلیدواژهای مربوط به یه صفحه مشخص باشه و‬ این کلید واژه ها باید در محتوای صفحه هم باشن.‬ موتور جستجو یه خط لینک تکی‬ رو واسه نتیجه جستجوی ورودی نمایش می ده‬ تا اگه تگ عنوان طولانی تر‬ از ۳۰ الی ۷۰ کاراکتر باشه‬ موتور جستجو متن رو کم کرده‬ و این نقاط رو اضافه میکنه.‬ در صورت تمایل شما می تونین تگهای‬ عنوان رو طولانی تر کنین‬ و چند کلمه کلیدی به درد بخور در آخر داریم‬ ولی تگهای عنوان بزرگی نسازید که‬ چند صد کاراکتر داشته باشه‬. البته بدونین که متن ۶۰‬ یا تعداد بیشتری کاراکتر د‫ارد که در یافته های جستجو ظاهر نمیشه‬. خیلی از وب سایتها تگ عنوان‬ خود رو با نام شرکت خود شروع میکنن‬ در بعضی از موارد این ایده‬ بدیه.(مثلا نام شرکت نامیه که دارای کلید واژه نیست و فقط واسه برندینگ خوبه اما مانند سایت ما اگه نام شرکت شامل کلید واژه باشه این کار مشکلی نخواد داشت) چون شما می خواید کلیدواژهای خوبی‬ در اول تگ استفاده کنین.

این مطلب را هم از دست ندهید :   نقش پروتکل https در سئوی سایت

‬ این مفهومی در بهینه سازی سایت و سئو سایت به نام برتریه.‬ واژه هایی که در اول یا بالا قرار دارن‬ ارزش بیشتری از واژه های پایین یا انتهای صفحه دارن‬ بعد تگهای عنوان رو با حروف درست بنویسین الان گرامر رو‬ کنار بذارین و تلاش کنین تا حد امکان عنوان قابل خواندنتر باشه. جستجوگران یافته های جستجو رو نمیخونن‬ اونا تنها محتوا رو اسکن میکنن.‬ اسکن کردن متنهای نوشته شده با‬ فونت کوچیک سخته ولی فونت بزرگ نمایان تره‬. هم اینکه از به کار بردن واژه‬ های بی معنا دوری کنین‬ افراد یافته ها رو اسکن میکنن اونا رو نمیخونن‬ پس شما باید خیلی سریع اطلاعات رو به کار ببرین.‬ اگه تگ عنوان مانند جمله ای‬ نوشته شده شما می تونین واژه ها رو خط بزنین‬.

این دو تگ رو مقایسه کنین‬‬‬‬‬‬‬ تگهای جدید کلیدواژهای خوبی در ‫خود دارن مثل ‘اخبار سئو ‘ . همه کلید واژه ها در اون به کار رفته ان‬، خوندن اونا آسانتره  و‬ کسی که اونا رو میبینه خیلی سریع متوجه موضوع صفحه میشه‬ حتی اگه نام شرکت در تگ نباشه اهمیتی نداره‬. هرچه باشه اگه کسی به دنبال شرکت مشخصی باشه‬ از اسم شرکت استفاده میکنه و‬ خیلی سریع سایت رو پیدا می کنن‬. اگه این موضوع براتون اهمیت داره‬ شما میتوایند از استفاده کنین‬ و مردم به‬ ندرت به نوار عنوان مرورگر توجه میکنن‬ هر زمان که اونا در سایت‬ باشن لوگو سایت شما رو می بینن‬ که تنها نشون تجاری لازم شماس‬‬‬‬‬‬‬.
‫‬‬

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست