لینک بیلدینگ یا لینک سازی، به کل لینکایی می گن که به صفحات سایت شما رابطه داده می شه. لینک بیلدینگ در رتبه بندی سایت شما اهمیت زیادی داره. لینکایی که به سایت شما برگشت داده می شن دو دسته می شن:
۱- لینکای داخلی که به کل لینکایی می گن که در داخل سایت شما هست و به کاربر کمک می کنه از یه صفحه به صفحه دیگه بره.
۲- لینکای خارجی به لینکایی می گن که از سایتای دیگه به سایت شما رابطه داده می شه و باعث می شه کاربران سایتای دیگه بتونن وارد سایت شمام بشن.
هر سایتی یه صفحه اصلی و چند صفحه فرعی داره بنابر این وبمستر باید در طراحی سایت، واسه صفحات داخلی یه لینک بسازه و هر یک رو به همدیگه رابطه بده. به این کار معماری داخلی سایت هم می گن. در این معماری، مونوها و صفحات اصلی، مثل شاخه های فرعی هستن که به بدنه اصلی که همون صفحه اصلی وصل هستن.

گرفتن لینکهایی به سمت شما‬ از مردم و وب سایتها که کنترل ‫بر اون ندارین لازمه‬ ولی سخت نیزه، ولی لینکهایی‬ که بر اونا کنترل دارین رو یادتون نره. تعیین چگونگی لینک کردن به صفحات هم واسه سایت‬ و هم واسه موتورهای جستجو اهمیت زیادی داره‬. لینک بیلدینگ داخلی به موتورهای جستجو‬ کمک میکنه تا ساختار سایت شما رو درک کنه‬ و هم اینکه اهمیت هر صفحه‬ سایت شما رو هم سبک سنگین کنه و نتیجه لازم رو در سئو سایت شما به همراه بیاره.‬

تقسیمات لینک بیلدینگ داخلی

‬ما می تونیم لینک بیلدینگ داخلی رو به دو دسته تقسیم کنیم :۱- لینکهای مسیردهی و ۲- لینکهای متنی‬. لینکهای راه دهی لینکهای هستن که‬ در بالا، دو طرف و پایین صفحات وب قرار می گیرن‬ و شما می تونین اونا رو به‬ عنوان نظام سایت خود در نظر بگیرین.‬ لینکهای مسیردهی در همه صفحات سایت نمایش پیدا میکنن و‬ اونا واسه راهنمایی کاربران موقع‬ کلیک بر سایت و پیدا کردن موضوع مور‫د نظر استفاده می شن‬. موتورهای جستجو لینکهای مسیردهی رو واسه‬ تعیین سلسله مراتب صفحه تحلیل میکنن‬ و از صفحه خونگی سر می گیرن‬ و اونا قادر به دیدن‬ چگونگی سازمان بخشی محتوا هستن و‬ سطحی بودن و عمیق بودن ساختار رو تعیین میکنن‬.

این مطلب را هم از دست ندهید :   معرفی ابزار گوگل ترندز (Google Trends)

خارج از نظام مسیردهی سایت،‬ لینکهای متنی وجود دارن که‬ این لینکها در محتوای هر صفحه‬ هستن که به صفحه دیگری از سایت اشاره میکنه‬ و مانند لینکهای خارجی، اونا میتونن‬ واسه وقتی که محتوای صفحه‬ به محتوای صفحه دیگه برگشت می ده بسیار به درد بخور باشن‬. لینکهای متنی به کاربران کمک میکنه‬ تا به اطلاعات در رابطه دیگه برگشت پیدا کنن‬ و اونا به موتورهای جستجو هم کمک میکنن به این شکل که ‬ موتورهای جستجو میتونن متن عطفی لینک داخلی رو بررسی کنن‬ تا محتوای صفحه ای که به‬ اون لینک شده رو دریابند و لینکهای داخلی‬ به موتورهای جستجو کمک میکنن تا‬ رابطه موضوعی صفحه ، اهمیت صفحه‬ و کمیت لینکهای داخلی اشاره کننده رو بفهمه.‬

وقتی که شما سایت خود‬ رو میسازید، روی اون و المانهای مسیردهی‬ که در صفحات قرار میدین زمان بذارین‬ و وقتی که شما محتوایی رو‫ مینویسین ، مطمئن شید‬ که از به صفحات دیگه سایت‬ در لینکهای متنی که واسه متن‬ عطفی مناسبه زمان بذارین‬ چون به این صورت هم واسه کاربران‬ و هم موتورهای جستجو به درد بخور هستش‬‬‬‬ و تاثیر فوق العاده ای در سئو و بهینه سازی سایت شما داره.

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست