در دنیای امروز که اینترنت بسیار گسترده شده، بیشتر افراد واسه پیدا کردن جواب سوالات و حتی پیدا کردن کار و کاسبی، به سراغ اینترنت رفته و درباره موضوع مورد نظر خود شروع به جست و جو می کنن. این وسط، موتورهای جست و جوی مختلفی هست که تعداد اونا هنوز در حال زیاد شدنه و با پیشرفت علم، شرایط بهتری واسه کاربران جفت و جور می شه.

در میان تموم موتورهای جست و جو، بیشتر کاربران واسه جست و جوهای خود بیشتر به سراغ تعداد کمی از موتورها می رن که این موتورها ویژگیای زیر رو دارن:در دنیای امروز که اینترنت بسیار گسترده شده، بیشتر افراد واسه پیدا کردن جواب سوالات و حتی پیدا کردن کار و کاسبی، به سراغ اینترنت رفته و درباره موضوع مورد نظر خود شروع به جست و جو می کنن. این وسط، موتورهای جست و جوی مختلفی هست که تعداد اونا هنوز در حال زیاد شدنه و با پیشرفت علم، شرایط بهتری واسه کاربران جفت و جور می شه.

در میان تموم موتورهای جست و جو، بیشتر کاربران واسه جست و جوهای خود بیشتر به سراغ تعداد کمی از موتورها می رن که این موتورها ویژگیای زیر رو دارن:

۱- کاربر موتور جست و جویی رو انتخاب می کنه که نتایجی رو برابر با موضوع کاربر ارائه کنه.

۲- امکان جست و جو بسیار دقیق رو واسه کاربر جفت و جور کنه.۳- مطالبی رو ارائه کنه که ساده و جدید باشه و کاربر مشکلی از نظر فهم اونا نداشته باشه.با در نظر گرفتن ۳ مورد فوق، تعداد موتورهای جست و جو که بیشتر کاربران با اونا کار می کنن، محدود و نزدیک به ۱۰ عدده.

این مطلب را هم از دست ندهید :   مزایای محتوای تولید شده توسط کاربران

موتور جستجو یا پیمایشگر برنامه ایه که کلمات کلیدی رو تو یه بانک اطلاعاتی جستجو می کنه. در اینترنت به برنامه ای می گن که کلمات کلیدی موجود در فایلا و سندهای وب جهانی ، گروه های خبری و … رو جستجو می کنه و به کاربران در جستجوی اطلاعات مورد نظر در میان انبوه اطلاعات موجود در شبکه کمک می کنه. در اول لازمه بدونیم که رتبه سایت ما در موتورهای جستجو چنده؟ یا سایت شما در کدوم صفحه از موتور جستجو به نمایش گذاشته می شه؟ واسه پیدا کردن جواب این سوالا باید با چگونگی کارکرد موتورهای جستجو و رتبه بندی اونا آشنا شیم. رعایت کامل این موارد تاثیر فوق العاده ای در سئو سایت شما داره.

موتورای جستجو چهار بخش اصلی دارن

۱- جمع آوری کننده اطلاعات (Crawler, Spider, Robot, Bot):
در صفحات جور واجور سرک کشیده، محتویات و اطلاعات مورد نظر رو جمع آوری کرده و در اختیار بقیه بخشای موتورهای جستجوی قرار میدن.
۲- بایگانی کننده داده ها (Indexer)
۳- سیستم رتبه بندی (Algorithm Ranking Formula)
۴- تحلیلگر درخواست (Query Processor)
چگونگی کارکرد رباتا:
ربات به دنبال لینکا رفته، داده ها رو جمع آوری کرده و در آخر در پایگاه داده های موتور جستجو ذخیره می کنه.
معروفترین موتورهای جستجو:
Google
Bing
Yahoo
Msn
Ask
Alexa
Cuil
Gigablast
Wikia

پیج رنک چیه؟
تعریف پیج رنک : سیستم رتبه بندی گوگل Page Rank نامیده می شه. این روش واسه اندازه گیری اهمیت صفحات بوسیله گوگله.

چگونگی رتبه بندی در گوگل:
۱- در اول تموم صفات مربوط به موضوع مورد جستجو رو پیدا میکنه.
۲- صفحات رو با فاکتورهایی که در خودآنهاست رده بندی می کنن.
۳- وزنا رو در متن لینکای صفحه محاسبه می کنه.
۴- با در نظر گرفتن پیج رنک یافته ها رو مرتب می کنه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   نشان دادن نقل قول افراد مشهور توسط گوگل

پیج رنک چیجوری محاسبه می شه؟
فرمول اصلی در محاسبه پیج رنک در موتور جستجوی گوگل:
PR(A)= (1-d)+d(PR(t1)/c(t1)+…+PR(tn)/C*tn

PR*A= یعنی پیج رنک صفحه A
d= یه عامل تضعیفه که معمولاً برابر هشتاد و پنج صدم در نظر گرفته می شه.
t1,t2,…,tn= صفحاتی ان که به صفحه A لینک دادن.
c*t1= تعداد لینک هاییه که از صفحه t1 خارج شده.

چیجوری میشه پیج رنک یه صفحه رو دونست؟
پیج رنگ عددی بین ۰ تا ۱۰ه که با نصب نوار وسیله گوگل میشه پیج رنگ یه صفحه رو دونست.
پارامترهای مورد توجه موتورهای جستجو
مطالب زیر مهمترین پارامترها از دید موتورهای جستجو واسه رتبه بندی و رتبه بندی صفحات سایت :
۱- کلمات کلیدی درعنوان و محتوای عنوان استفاده شه.
۲- کلمات کلیدی در نام دامنه سایت استفاده شه.
۳-کلمات کلیدی در متن لینکای به سایت استفاده شه.
۴-رتبه سایت در گوگل (پیج رنک سایت)
۵-کلمات کلیدی در راه دسترسی به صفحه، نام فایل و پوشها استفاده شه.
۶- به کار گیری کلمات کلیدی در تگای H1 و H2
۷-به کار گیری کلمات کلیدی در متن لینکای داخل صفحات
۸- به کار گیری هم معنی و ریشه های کلمات کلیدی در متن
۹- به کار گیری کلمات کلیدی تو یه سوم بالایی صفحه.
۱۰-به کار گیری کلمات کلیدی به صورت بولد (bold)، ایتالیک، زیر خط (Under Line) و در رنگ و اندازه جور واجور
۱۱- تعداد لینکای به صفحه
۱۲-پیج رنک صفحات لینک دهنده
۱۳-تعداد صفحات سایت
۱۴-پیچیده یا ساده بودن دسترسی به صفحات
۱۵-موضوع فعالیت دو صفحه لینک دهنده و لینک گیرنده باهم کرتبط باشه.
۱۶-تعداد آدمایی که بعد از جستجوی یه عنوان به سایت مراجعه می کنه.
۱۷-رابطه کلمات جستجو شده با موضوع اصلی سایت
۱۸-اندازهآپدیت و اضافه شدن محتوای جدید
۱۹-به کار گیری کلمات کلیدی در Meta Description
۲۰-اختصاصی بودن عنوان و محتوای Meta Description واسه هر صفحه سایت
۲۱- عمر دامنه
۲۲-عمر صفحه
۲۳- بعضی پسوندها اعتبار بیشتری دارن.
۲۴-میزبان سایت و IP اون
۲۵- هرچه تعداد لینکای موجود در صفحه لینک دهنده کمتر باشه بهتره.
۲۶- زمانLoading سایت
۲۷-بهتره سرور سایت بالای ۹۹% در دسترس باشه.
۲۸-کپی ورداری و به کار گیری محتویات دیگر سایتا تاثیر منفی داره.
۲۹- لینک کردن به سایتای بد تاثیر منفی داره.
نکته ۱ : اسپایدرها یا نرم افزارهای عنکبوت از راه پیوندها سریعتر به سایت شما وارد می شن.
نکته ۲ : سایت خود رو به تموم دایرکتوریا معرفی کنین.

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست