یکی از مهمترین اصول ، دقیق شدن و فوکوس کردن روی کلمات کلیدیه. اما شاید شما به دنبال تصور شفاف تری درباره کلمات کلیدی هستین و بخواین بدونین به چه دلیل بعضی کلمات از نظر گوگل به این نام میگن؟
گوگل وقتی که در میان سایتا جست و جو می کنه تا سایتای جور واجور رو رتبه بندی کنه، بهترین سایتا رو در قسمت داده های خود ثبت می کنه تا وقتی که کاربر به دنبال مطالب مربوط به داده های جمع آوری شده، خیلی سریع این لینکا رو در اختیار کاربر بذاره. اما گوگل هم یه سیستمه و هوش مصنوعی داره نمی تونه همه کلمات و عبارات رو تشخیص بده به خاطر همین واسه هر موضوعی یه سری کلمات رو به عنوان کلمات خاص در نظر میگیره و مطالب سایتا رو متناسب با این کلمات دسته بندی می کنه تا کاربرد در زمان سرچ موضوعات مورد توجه خود، از این کلمات استفاده کنه و خیلی سریع به نتیجه برسه. به خاطر همین به این کلمات، کلمات کلیدی می گن.

وقتی که ما در مورد‬ معنی کلمات کلیدی صحبت میکنیم‬ باید یادتون باشه که‬ تموم اینا به موتورهای جستجو بستگی داره.‬ موتورهای جستجو لوازم لازم رو واسه جستجوگران تعبیه میکنن‬ و کلا ما از لطف‬ موتورهای جستجو واسه پیشرفت شکل های جور واجور‬ روش هدف دار کلمات کلیدی استفاده میکنیم‬. تنها کاری که میتونیم انجام بدیم‬ تاثیر گذاشتن بر موتور جستجوئه به طوری‬ که براتون فایده ای داشته باشه.‬ مهمتر از اون درک چگونگی کارکرد موتورهای جستجوئه‬ و واسه این اتفاق موتورهای جستجو‬ باید به اطلاعات موجود در وب‬ سایت شما دسترسی داشته باشن‬ تا بتونن واسه رسیدن به رابطه‬ درست، شما رو آزمایش کنن.‬

این مطلب را هم از دست ندهید :   مفاهیم کلی سئو

موتور جستجو و معنی کلمات کلیدی

یکی از اصلی ترین بخشهای چگونگی کارکرد موتورهای جستجو‬ مبتنی بودنش بر برنامه نرم افزاری‬ است که وب سایتی رو بازدید کرده و‬ محتویات موجود در اون رو دانلود میکنه.‬ این برنامه نرم افزاری معمولا با‬ نام بوت، عنکبوت یا خزنده معرفی میشه.‬ از واژه های مختلفی واسه اون استفاده میشه‬ ولی همه شون به یه معناست چون‬ موتورای جستجو وب‫ سایتی رو تو یه‬ لینک در سایت د‫یگر پیدا میکنن. اونا صفحه ای رو در اون لینک پیدا میکنن‬، اونا صفحه رو دانلود کرده و بعد بقیه صفحه ای‬ که پیدا کردن رو درخواست میکنن‬.‬ واسه خیلیا این موضوع غافلگیر کننده س ولی در آخر‬ موتورهای جستجو همه صفحات رو‬ در سایت پیدا کرده‬ و اونا رو از روی سرور دانلود میکنن‬ و بعد وقتی که جستجویی در موتور جستجو انجام می دیم‬ در اینترنت به صورت زنده جستجو نمی کنه،‬ در واقع پایگاه داده ها رو جستجو میکنه.‬ در مورتوهای جستجو از یه الگوریتم رتبه بندی (رتبه بندی)‬ استفاده میشه و نتیجه ای از همه کپیای‬ سایت رو دریافت میکنه که‬ در پایگاه های داده های موتور جستجو هست‬ پس اولین مشکل در پیشرفت کلید واژه ها‬ درک این موضوعه که معماری‬ سایت ما عامل ای کلیدیه‬. خوش ساز بودن سایت اهمیت‬ داره، چون اگه سایت به شکل بدی ساخته شده باشه‬ موتورهای جستجو نمی تونن به همه صفحات‬ موجود در سایت دسترسی داشته باشن.‬

ما کارای زیادی میتونیم انجام بدیم‬ که اونا رو بلاک کنن‬ ولی باید تلاش کنین تا معماری سایت باز باشه‬ تا موتورهای جستجو بتونن وارد اون شده و‬ لینکهایی که بین صفحات قرار داره‬ و به وب سایتای دیگه میره رو ببینن‬ و وقتی که صفحه رو دانلود میکنن واژه ها رو‬ در کدها و محتواا ببینن تا موضوع سایت‬ و صفحه رو بفهمن و چگونگی‬ ساختمون اون در مقایسه با وب سایتهای دیگه رو دریابند‬ بعد موتورهای جستجو اطلاعاتی رو مبتنی‬ بر چگونگی جستجوی شما در پیدا میکنن‬. ترکیبی از واژه های موجود در باکس جستجو هم‬ میتونه باعث شه تا موتورهای جستجو نوع اطلاعاتی که شما‬ به دنبالشین رو در یابد‬ و بعد یافته ها رو براساس اون به شما برسونه‬. ‬‬‬یادتون باشه که هر چقدر هم کار شما در سئو سایت خوب باشه ولی کلمات نامناسبی انتخاب کنین اصلا نمی تونین به جایگاه ادلخواه خود برسین. در سئو و بهینه سازی سایت قدم اول و بسیار مهم انتخاب کلمات کلیدیه.

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست