یکی از فاکتورهای سئو واسه بهینه سازی سایت، به کار گیری بک لینکا هستش. شما با به کار گیری بک لینک، این فرصت رو واسه خود جفت و جور می کنین که سایت شما در بقیه سایتا رویت شه و در نتیجه بازدید سایت شما زیاد شه. حال وقتی که شما از راه ایجاد شبکه ای از بک لینکا، باعث میشین که لینک شما در سایتای دیگه قرار گرفته و اندازه بازدید از سایت شما و در آخر رتبه بندی سایت بالا بره، عمل لینک بیلدینگ رو انجام دادین.
در لینک بیلدینگ، محبوبیت محلی رو یادتون نره. منظور از محبوبیت محلی اینه که اگه شما از لینکایی بک لینک بگیرین که موضوع ان با موضوع سایت شما شبیه س، ارزش ان و تاثیر ان در رتبه بندی سایت شما به مراتب بیشتر از لینک هاییه که رابطه موضوعی با سایت شما ندارن. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که هدف لینک بیلدینگ اینه که بین سایتا و صفحات با موضوع برابر، رابطه برقرار کنه.

چیجوری لینک بیلدینگ کنیم؟ چیجوری لینکایی به سایتتون، واسه بهینه سازی، ترافیک و جواب بسازین؟

اون قدر سرعت گسترش وب بالا هستش که تعداد وب سایتا رو نمیشه شمرد، در این صورت، چیجوری سایت شما شانس پیدا شدن رو داره؟ خوب، رو راست بگیم، به سختی.

به طور قطع می خواین که در موتورهای جستجو پیدا شید که واسه اون باید محتوایی با کیفیت همراه با کلمات کلیدی داشته باشین که مخاطب مورد نظر شما واسه جستجو استفاده می کنه. شما هم اینکه به لینکایی از سایتای با کیفیت و در رابطه دیگه هم نیازمندید. علاوه بر این، شما می خواین در شبکه های اجتماعی چون فیسبوک و سایتای تخصصی کوچیک تر در بازارهای هدف تون هم دیده شید. واسه این منظور شما نیاز به لینک از سایتای یا کیفیت و در رابطه دارید. واسه این که لینکی به شما زده شه، باید محتوایی مهم داشته باشین. یعنی محتوایی مهم که سایتای دیگه بخوان اونا رو واسه بازدید کنندگان شون به اشتراک بذارن. فقط دیده شدن کافی نیس. بعد از این که دیده شدین، باید افراد واقعی رو با محتوایی که ارائه می دید راضی نگه دارین. شما می خواین که عوضش اونا رو لینک کنین، توییت تون کنن، روی فیسبوک صدای تون بکنن. شما می خواین…

لینک بیلدینگ بدون هیچ سوالی

در این مقاله به شما یاد می دیم که چیجوری لینکایی رو بسازین تا وب سایتتون در اینترنت دیده شه.

ما ۵ مرحله کلیدی رو واسه ساخت موفقیت آمیز لینکا توضیح میدیم:

  1. سایتایی با کیفیت پیدا کنین که اجتماع آنلاین بازار شما رو تشکیل میدن.
  2. با کسائی دوست شید که در این شبکه ها تاثیرگذارند
  3. محتوایی مهم بسازین که هم واسه موتورای جستجو بهینه س و هم ارزش لینک شدن رو داره.
  4. محتوای خود رو در اجتماع پخش کنین
  5. لینکا رو بدون این که سوالی سوال کنین قبول کنین

این مقاله واسه تموم ادما از همه سطوح توانایی و فعالیت در طراحی، منتشر کردن و بازاریابی وبه. از کار و کاسبی های کوچیک که تجارت الکترونیک خود رو دارن تا مدیرانی که مسئولیت اطلاع رسانی به طراحان حرفه ای وب رو دارن.

افراد زیر از این مقاله استفاده میکردن:

  •  صاحبان سایت که به محتوایی نیاز دارن که یافته های تجاری واسه شون داره و بیشتر نوشته هاشون رو در بر میگیره.
  •  ویرایشگران سایت که میخوان با جذب لینکایی با کیفیت و در رابطه، از سایتای موثر، و تولید محتوایی که همیشه در سازگاری با موتورهای جستجوئه، سایتی معتبر راه اندازی کنن.
  • بازاریابان موتور جستجو که نیاز به نقشه ای ساده دارن تا بتونن محتوایی با کیفیت تولید کنن، محتوایی که می دونن واسه ساخت لینک در جهت کسب موفقیت در موتورهای جستجو  شبکه های اجتماعی لازمه.
  • مدیران ارتباطات شرکتی و عوامل عاملیتایی که باید با افراد زیادی رابطه داشته باشن تا بتونن محتوای با کیفیتی واسه وب سایتشان تولید می کنن تا اهداف ارتباطی شون رو انتشار بدن.
  • عاملیتای دولتی و سازمانای غیردولتی که باید اطلاعات رو با کارایی بالا انتشار بدن، و روی عقاید تاثیر بذارن و محاطبان آنلاین رو جذب کنن.

محتوا، محتوا، محتوا در لینک بیلدینگ

محتوا پولیست در بانک

چیکار کنیم تا وب سایتای با کیفیت ما رو لینک کنن؟ فرستادن درخواست واسه لینک کاریست زمان بر، پس عجیب نخواد بود اگه سایتای دیگه بدون هیچ درخواستی سایت شما رو لینک کنن؟ نشدنی به نظر می رسه؟ خوب، شدنیه و در این مقاله می خوایم چگونگی اون رو به شما نشون بدیم.

موضوع درخواست واسه لینک اینه که شما وب سایتای هدف رو پیدا میکنین، اونا رو مورد بررسی قرار می دید و بعد تصمیم می گیرین که ارزش درخواست رو داره یا نه، و بعد شخص لازم واسه رابطه رو پیدا می کنین و یه درخواست لینک براشون می فرستید.

اگه تموم اینا واسه هر درخواست ۱۵ دقیقه طول بکشه، خوبه. با این زمان بندی شما میتونین که ۱۶۰ درخواست رو تو یه هفته ۴۰ ساعته بفرستین و با اندازه موفقیت حدود ۱۰ درصد، ۱۶ لینک رو به دست میارید.

این مطلب را هم از دست ندهید :   محتوای دوقلو یا Duplicate Content

۴۰ ساعت واسه ۱۶ لینک – شاید راهی بهتر واسه صرف زمان وجود داشته باشه. بعضی وقتا بهترین راه واسه گرفتن لینک درخواست نکردن واسه اون باشه. این به این معنی نیس که باید بیکار بشینین، کاری انجام ندین و منتظر شید که لینکا خود به خود بیان. زمان خود رو صرف تولید محتوا کنین و از جذابیت سایت خود هم مطمئن شید. کارای بسیاریه که می تونین انجام بدین تا محبوبیت لینک خود رو بدون درخواست واسه اونا، زیاد کنین (البته درخواست لینک هدف دار که رد اون غیر ممکنه هم جای خود رو داره).

در زیر روشی رو که در این مقاله مورد بررسی می کنیم رو مشاهده می کنین:

  1.  در گروه ها، انجمنا، نظرات و بلاگا و دیگه شبکه های اجتماعی آنلاین حضوری فعال داشته باشین. نه فقط چیزایی یاد می گیرین، بلکه  شناخته شده هم میشین و افراد موثر رو پیدا می کنین، و اگه نظرات خوب و پیشنهادای به درد بخور داشته باشین، به شما لینکی درست می کنن.
  2.  نمایه های در رابطه  در شبکه های اجتماعی عمومی  (مانند Facebook, Twitter , StumbleUpon) و سایتای اجتماعی تخصصی (مثلا WAYN واسه مسافرت؛ RecipeZaar واسه آشپزی؛ stylehive واسه مد) بسازین. شبکه ای از دوستان رو در این وب سایتا بسازین.
  3.  یه خبرنامه منظم رو منتشر کنین و محتوای وب سایتتون رو از نو استفاده کنین. افراد رو تشویق کنین تا درخواست لینک بدن، “اگه از این خبرنامه خوشتون اومد، می تونین لینک ثابتی به نسخه دائمی اون بسازین (URL رو وارد کنین).
  4.  مقاله هایی رو روی دیگه وبلاگا، مجله های الکترونیکی، سایتای اطلاعاتی، سایتای رسانه ای و حتی بانکای مقاله منتشر کنین. می تونین از راه جستجوی گوگل سایتایی رو واسه فرستادن مقاله خود پیدا کنین، مثلا: عنوان “فرستادن مقاله” تجاری که حدود یه میلیون نتیجه در گوگل داره.
  5.  بلاگای سایتا و مقاله های به درد بخور که با بازار شما در رابطه هستن و به سایت شما لینک میدن رو پیدا کنین. سبک محتوایی رو که منتشر کردن میدن رو تشخیص بدید تا نوشته هاتون با اونا هم جهت باشن.
  6.  ابزاری منعطف بسازین. یکی از وسایل مورد علاقه من “بازی طول عمر” بود. در این بازی شما حدود ۲۰ سوال رو جواب می دادین و پس از اون پیش بینی می کرد که در چه سنی از دنیا می رید. نمی شد مقاومت کرد – هنوز به یاد دارم که مرگ منو در سن ۶۸ سالگی پیش بینی کرد. این امتحان رو یه شرکت بیمه منتشر کرد. تلاش شون این بود که بیمه عمری به من بفروشن؟ کمی خلاقیت درباره این وسیله ها به درد بخور هستش یه برنامه نویس خوب اینجور ابزاری رو در عرض چند ساعت می نویسه.
  7.  محتوای مناسب تولید کنین. (درسته، روشیه قدیمی اما هنوزم کارایی داره). همیشه محتوای خوبی به منتشر کردن بذارین. از بهترینای این کار روشای روانی یه متخصص بازاریابی آنلاین به نام سین دسوزاه. سایت اون به همراه خبرنامه هاش نمونه های یه دستی و ارزش واقعی واسه خواننده هستن.
  8.  سایت خود رو به سایتای معتبری چون cool site of the day که واسه مایک کورسوه بفرستید. ظهور سایتایی چون Digg و Reddit به این معنیه که سایتای “منتخب روز” مدت زیادی رقابت می کنن اما این وسط یه لینک رایگان و سریع هم میدن که وقتیه واسه جذب ترافیک.
  9.  تعریف کنین و لینک کنین. وقتی که منابعی به واقع به درد بخور پیدا میکنین، یادداشتی کوتاه واسه تعریف از اون بنویسین و یه لینک هم همراه یادداشت خود بذارین. اون یادداشت رو در سایت خود منتشر کنین، بعد روی لینک کلیک کنین تا مطمئن شید که به برگشت دهنده های (referrer) هدف می رن. Web Digest for Marketers که واسه لاری چیسه که خبرنامه رو هر ماه منتشر می کنه که ۱۰ منبع وب در اون نقد می شن. چند روز بعد از اون نوشته ای رو واسه هر سایت می فرسته و به اونا اجازه میده که بخشی از نوشته اش رو بازنشر بدن و در ازای اون رو لینک کنن.
  10. به منبعی واسه نقل قولا تبدیل شید. واسه رسانه ها نقلایی زمان مند، به درد بخور و روشن ارائه کنین. کم کم شناخته شده میشین و بعد می بینین که ژورنالیستا به دنبال شما میان. واسه خدماتی چون PR Leads (ماهی ۹۹ دلار) عضو شید که شما رو در دسترس ژورنالیستایی که به کارشناسان نقل قول هستن، میذاره.
  11.  داوطلبانه ویرایشگر چند سایت دایرکتوری شید.  شما شانس این رو دارید که سایت خود رو نقد کنین و فرصت شناخته شدن بیشتر رو واسه بازارتان جفت و جور کنین. همچین چیزی به طور قطع به فرصتای لینک دهی بیشتری ختم می شه. به دایرکتوریای مختلفی سر بزنین – مانند DMOZ ، Joe Ant، Skaffe و Web Beacon.

خیلی راحت ممکنه که درگیر ارسال در خواستای لینک شید.  اما یه قدم به عقب بیایید و به راه های خلاقی فکر کنین که بدون درخواست لینک بگیرین، که در زمانتان هم صرفه جویی می شه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   لینک گذاری تقابلی

قالب ذهنی ایجاد لینک بیلدینگ که بقیه رو متوجه شما می سازه

لینکای سایتای معتبر از دید سئو و بهینه سازی سایت بسیار لازمن، اگه قرار بر این باشه که در این کار موفق شید. اما چه چیزایی نیازه تا بتونین کاری کنین اون سایتای معتبر به شما لینک بدن. خوب، حدس تون اینه که آسون نخواد بود. لینکای سریع رو نمیشه از درخواستای ضعیف یا خودکار بدست آورد.  واسه به دست آوردن اون لینکای بسیار با ارزش باید از قالب ذهنی مناسبی بهره ببرین .اصولی که شما رو لینک می کنن یعنی تجارت و کار و کاسبی، یعنی شما ارزش لینک شدن رو دارین.

 اجتماع اینترنتی خود رو بشناسین

  • بیشتر لینکای با کیفیت و اگه نگیم تموم اون، از اجتماعای اینترنتی که با صنعت کاری شما رابطه  دارن، میاد.  این اجتماع تشکیل شده از بلاگا، وب سایتا، انجمنا و  خبرنامهای ایمیلی مربوط به صنعت شماس.
  • شما به طور واقع باید این اجتماع رو خوب بشناسین و جایی در اون واسه خود دست و پا کنین. واسه این کار باید اطلاعات رو ببلعید: باید سایتای خبری رو بشناسین، خبرنامهای معروف و محبوب، انجمنای کار و کاسبی و بلاگا و توییترهای معروف. در خبرنامها عضو شید، فهرستی از توییتر درست کنین،  یه news reader انتخاب کنین و تا جایی که می شه RSS بخونین. این کار باعث می شه که خبرها رو در کامپیوتر خود داشته باشین تا این که مجبور باشین جستجو کنین.

 به مشتریاتون فکر کنین

  • باید اونا رو از زیر و رو بشناسین. داستانای شون رو بفهمین.  آمارای مربوط به مشتریان با تکیه به آمارهای خودشون کافی نیس. آمارا چیز زیادی واسه لینک دهی به شما نمی دن. داستانای مشتریان از طرف دیگه چیزای عجیبی رو جفت و جور می آورد.
  • آدما به دیگر افراد علاقه مند هستن و اگه برداشتایی رو از وب داشته باشین که راجب داستانای دیگرونه، به طور قطع لینک رو هم جذب می کنین.
  • خوب در مورد مشتری هایی خود اطلاعات به دست بیارین. نیازشون چیه؟ چیجوری به سایت شما رسیدن؟ وقتی که وارد سایت شدن چیکار انجام دادن؟ جواب سوال خود رو به دست آوردن؟ سایت شما به اونا چه کمکی  کرد؟
  • شما می تونین این پروسه رو با نگاه به ایمیلایی که دریافت می کنین شروع کنین. به سوالات افراد جواب بدید، وارد گفت وگوای ایمیلی شید، اجناس و برند خود رو در توییر نظارت کنین، سوال کنین.
  • از مشتری هایی خود مستقیما بخواین تا داستانای شون رو به اشتراک بذارن. درخواستای مستقیم به شما درک بهتری در مورد ترافیک میدن. شما حتی می تونین یه پروژه جمع آوری داستان هم  در اون جا بذارین.
  • تصمیم به انجام هر کاری که دارین، هدف اصلی باید این باشه که جزییات، عقیده، مثالا و رنگی به کپی ورداری خود بدین.

 از زبانی که مشتریاتون استفاده می کنن، استفاده کنین.

  • کلید واژه ها فقط “کلماتی هستن که افراد در جستجوهای شون” استفاده می کنن. به کار گیری کلید واژه ها در ساخت لینک موفق لازمه. هیچی بهتر از این نیس که لینکایی به سایتتون بگیرین که از نظر کلمه کلیدی غنی باشن.
  • لینکای پر از کلمه کلیدی وقتی که فهرست بندیای دایرکتوری یا تبلیغات متنی رو می خرید، راحت هستن، یا وقتی که از سایتی همکار درخواست دارین که شما رو با کلیدواژهای مورد نظر لینک دهد.
  • اما لینکای پولی که واسه تقویت رتبه موتور جستجوی شما استفاده می شن بی خطر نیستن، به این خاطر که گوگل از این کار بدش میاد.
  • وقتی که افراد لینک میدن، معمولا از اسم یه محصول، انتشارات یا عنوان یه مقاله و یا نوشته بلاگ واسه متن لینک استفاده می کنن. پس از کلید واژه ها تا جایی که می تونین در اسما و عناوین استفاده کنین.

 در مورد لینکای خودکار احتیاط کنین

  • شماهای لینک سازی خودکار بسیاری وجود دارن که ادعای شون اینه که لینکای ورودی به سایت شما رو به طور خودکار میسازن. مثل طاعون از اونا دوری کنین. اونا بدون استثنا با کمی تغییر در اسپم تموم موتورهای جستجو قرار می گیرن.  وقت خود رو الکی تلف نکنین تا شبکه ای از لینکای ورودی قلابی بسازین. بهتره وقت و پول خود رو صرف به دست آوردن لینک از وب سایتای معتبر کنین.

 واسه لینک کردن سایتای دیگه خسیس نباشین

  • لینک دهی به محتواهای با کیفیت یکی از راه های به دست آوردن موقعیت در اجتماعای اینترنتیه. اما در مورد سایتایی که لینک می دید گزینشی عمل کنین. به هر سایت مرتبطی که می بینین لینک ندین. سایتایی رو انتخاب کنین که محتوای استثنایی و به درد بخور دارن. همزمان که لینک می دید، نظر و توضیحی هم اضافه کنین. خوانندهای سایت شما این کار رو مورد پسند می دونن و سخاوت تموم حرفای با ارزشی رو راجب شما به زبون میارن که واسه شما حکم بازاریابی رو هم داره. هم اینکه، نویسنده سایتی که شما به اون لینک کردین هم اون رو مورد پسند می دونه. به این فکر کنین خودتون چقدر به لینک نیاز دارین، وب مسترهای دیگه هم همون طور هستن و به سایتایی که به اونا لینک میده توجه می کنن. لینکای خروجی شما می تونه حکم شروع یه رابطه قشنگتر باشه.
این مطلب را هم از دست ندهید :   محتوای بیشتر، ترافیک کمتر – بخش اول

 حواستون به محتوای خوب باشه، از هر کجا که میاد

  • یه روش قدیمیه که کمدی کارا ازش استفاده می کردن و اونم “راه گزینی” (switching) نام داشت. ایده اینه که یه لطیفه از پایه های یه لطیفه دیگه بسازن، یه لطیفه موفق با تعویض وضعیت. پس عناصر پایه لطیفه ای در مورد یه لطیفه درباره یه فروشنده رو میشه به لطیفه ای در مورد معلمان تبدیل کرد. می تونین همون کار رو واسه ایده های محتوایی پیاده کنین. نگاهی به هر محتوایی که توجه تون رو جلب می کنه، بندازید، یه مقاله، یه مسابقه، یه بررسی (survey). اجزای پایه رو جدا کنین و به کار مورد نظر خود انتقال بدید. مثلا، وام دهندگان اینترنتی Borro.com یه رای گیری رو شروع کردن تا بفهمن چی واسه خانوما از بیشترین ارزش برخورداره. مادرشون در راس قرار گرفت، و دوستشون هم در رتبه ۵ قرار داشت، پایین تر از گوشی موبایل و عکسای شون. جز اساسی این داستان به کار گیری یه بررسی (مسئولیت دهی) واسه پیدا کردن یه جواب باحال و غیرقابل انتظار (یا دو جواب) واسه یه سوال به ظاهر ساده بود.

 پیام خود رو بفرستید

  • خیلی خوبه که محتوای مناسبی داشته باشین. اما اگه ادما از اون اطلاع نداشته باشن، یا اگه موتورهای جستجو اون رو طبقه بندی نکرده باشن، شما مزد کار سختی که انجام دادین رو نخواهید گرفت. باید کارایی رو انجام بدین تا پیغام خود رو منتشر کرده باشین و مطمئن شید که ادما از اون خبردار میشن. ژورنالیستا، ویرایشگران، بلاگ نویسای معروف و دیگه افراد موثر کلی نوشته های مطبوعاتی و اخبار مشابه رو دریافت می کنن، که بیشترشون خوب ویرایش نشده ان و شامل اطلاعاتی نامربوط هستن. پس حواستون باشه کی با اونا تماس برقرار می کنین. بزرگترین مشکل اینه حجم زیادی رو بفرستید و تلاش تون این باشه که همه چیز رو بگید، تنها اونا رو اذیت می کنه. بهتره بر یه جنبه از داستان و یا خبری که می خواین بگید، تمرکز کنین. واسه این که توجه شون رو جلب کنین، تا کمترین اندازه ممکن بنویسین. لینکی بذارین تا اگه نیاز به اطلاعات بیشتر داشتن به اون مراجعه کنن. بهتر از همه اینه که اول فرد موثر مورد نظر رو با کمک به اونا شناسایی کنین، مثلا با نظردهی روی نوشته هاشون، خودتون اونا رو صدا بزنین (mention)، و هر سوالی که روی توییتر یا نوشته هاشون می کنن رو جواب بدید.

 نوشتن رو وارد روال روزمره خود کنین

  • هر چی بیشتر تمرین می کنین، بهتر میشین. وب یه رسانه بر اساس متنه. حتی اگه نرم افزار یا محتوای واکنشی درست می کنین، بازم باید در موردش بنویسین، و به بقیه از وجود همچین چیزی بگید و چون یه رسانه بر اساس متنه، باید بلد باشین که چیجوری شفاف و خلاصه باشین و از درازه گویی دوری کنین. یاد بگیرین که چیجوری کپی برداریای عالی انجام بدین حتی بهتر از اون، یاد بگیرین که چیجوری کپی عالی انجام بدین که در اون کلیدواژهایی باشه و بهترین راه واسه یادگیری نوشتن اینه که روزانه اندگی بنویسین. وقتی رو واسه نوشتن، در روال روزانه خود به وجود بیارین. خیلی ساده شروع کنین، یه نوشته ۱۰۰ کلمه ای یه بلاگ در هر روز واسه هر کدوم از ما ممکنه.

 به کیفیت فکر کنین

  • موضوع تعداد لینکایی که می گیرین نیس، یا تعداد مقالات یا تعداد صفحاتی که منتشر می کنین، نیس. موضوع اصلی گرفتن لینک از سایتای با کیفیت در صنعت و کارتونه. واسه تعیین اهمیت سایتتون و رتبه تون در موتور جستجو، موتورهای جستجو تاکید رو روی سایتایی می ذارن که به شما لینک میدن. چی می تونه از یه لینک از یه مقاله ای که یه ژورنالیست نوشته و یه ویرایشگر تایید کرده، منبع بهتری واسه اطلاعات غیرجهت داره باشه؟ اگه نگیم بیشتر، اما کیفیت سایتایی که اندازه بالایی ترافیک دارن هم به همون اندازه مهمه، و در نتیجه، شما افراد علاقمند زیادی رو به طرف سایت خود مشاهده می کنین. لینکای با کیفیت موجب لینکای بیشتر می شن. افراد لینکی به سایت شما رو روی BBC.com، NYTimes.com، Digg.com و خیلی از سایتای دیگه می بینن و احتمال این که به شما لینک بدن بیشتر می شه. قانون قدرت درسته: قوی، قوی تر می شه، آدمایی که لینکای ورودی خوبی دارن، لینکای ورودی بیشتری رو بدون فرستادن درخواست می گیرن.
اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست