در ، هر وبمستر باید فعالیتای خود رو به دو دسته تقسیم کنه؛ اول فعالیتایی که وبسمتر درون سایت خود انجام میده تا بتونه اون رو بهینه کنه مثل ، ایجاد صفحات داخلی و… و دسته دوم، فعالیت هاییه که فرد در رابطه با سایتا دیگه واسه خود انجام میده. به دسته اول سئو داخلی و به دسته دوم، سئو خارجی می گن.

در از راه سئو خارجی، تکنیکا و روشای مختلفی هست که مهمترین اونا رو بین انجام میدی:

۱-    رابطه از راه شبکه های اجتماعی رو یادتون نره.

این نکته خیلی با اهمیته که هر سایتی، در شبکه های اجتماعی جور واجور عضو باشه چون یه شانس بسیار بزرگ در جذب کاربره. درسته که بعضی از شبکه ها، در رتبه بندی سایت، تاثیر زیادی ندارن ولی فقط نباید به این مسئله توجه داشت بلکه مهمتر از اون، جذب کاربره.

۲-   ، روش موثر در سئو خارجیه.

در این روش شما می تونین وارد سایتایی شید که از نظر کاری به سایت شما نزدیک هستن حال واسه محتواهای اونا کامنت بذارین و در انتهای کامنت،  لینک سایت خود رو بنویسین. این کار باعث می شه وقتی که موتور جست و جو در حال بررسی اون سایت مورد نظره، لینک شما رو هم ایندکس کرده و در رتبه بندی شما تاثیر دهد.

۳-فروما یا انجمنای در رابطه رو پیدا کنین.

این که شما بتونین در فروما یا انجمنای آنلاین که مربوط به کار و کاسبی شما هستن، عضو شده و شروع به کار کنین، به سوالات جواب بدید و بتونین نظرات تخصصی ارائه کنین، دلیل می شه که افراد انجمن و کاربران شما رو به عنوان فردی متخصص شناسایی کنن و در نتیجه شما مشهور می شه پس شانس افزایش کاربر واسه سایت زیاد می شه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   معرفی مهمترین ابزارهای دیدگاه گذاری در سایت

۴- به صورت دستی در موتورهای جست و جو ثبت نام کنین.

درسته که موتورهای جست و جو می تونن سایت شما رو پیدا کنن ولی این کار زمان بر هستش بنابر این پیشنهاد می شه که خودتون اقدام کرده و سایت رو به صورت دستی در موتورهای جست و جو ثبت کنین. گاه ها وبمسترها فکر می کنن که ثبت شدن در موتورهای جست و جو، در سئو داخلیه ولی باید بدونن که این ثبت نام، از روشای سئو خارجی هستش.

۵- بازار یابی ویدیو انجام بدین.

ترفند دیگه در سئو خارجی اینه که شما ویدیوهایی که مربوط به معرفی فعالیتا و اجناس شما هست رو در سایتایی که مختصص اشتراک گذاری ویدیوه بذارین.

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست