از وقتی که موبایل از نون شب مردم هم واجب تر شد گوگل کم کم فهمید که دیگه جستجو دسکتاپ و دقیق شدن و فوکوس کردن روی نسخه دسکتاپ سایت ها در آینده ای نه خیلی دور جواب نمی دهد. ارتش کاربران موبایل به یه باره به موتور جستجو گوگل حمله آوردن و گوگل هم در کمال ناباوری تموم روش هدف دار های چندین و چند ساله خود رو عوض کرد. دیری نپایید که  mobile first index اصل اساسی موتور جستجو گوگل معرفی شد و گوگل رسما اعلام کرد صفحات بر اساس موبایل در ایندکس شدن مقدم تر ان!

بعد از این تغییر راه و روش خیره کننده مشخص شد که تغییر ساختار سایت و بهینه سازی کد ها یا ساخت نسخه مخصوص موبایل واسه هر سایت تنها کافی نیس. نقل و مکان محتوایی و تغییر در روش تولید محتوا هم مهمه و هر سایت باید نگاهی موشکافانه به ساختار محتوا واسه این که هر چی بهتر در موتور های جستجو نشون داده شه داشته باشه.

تغییر دومی که در ادامه تغییرات قبلی باید مورد به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین جا به جایی مکان محتوایی از  “موبایل” به “ایندکس اول موبایل” است. کاری که نشون می دهد تمرکز هر چی بیش تر شما روی نسخه موبایل مهم تر از نسخه دسکتاپه.

 

تمرکز بیش تر روی نسخه موبایل: از موبایل تا ایندکس اول موبایل

 

واسه این که محتوا سایت خود رو واسه کاربران موبایلی بهینه کنین به این سه نکته به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین:

این مطلب را هم از دست ندهید :   معرفی متا تگ ها (Meta tag) و انواع آن ها

mobile first index رو قبول کنین!

۶۸ درصد از شکست سایت هایی که هیچوقت اندازه ترافیک طبیعی اون ها رو راضی نکرده مربوط به نبود توجه به ایندکس اول موبایل با اولویت نسخه موبایل سایت بر نسخه اصلیه.

سایت هایی که بر براساس فریم ورک AMP ساخته می شن سرعت بارگذاری سایت رو تا چند برابر زیاد می کنن و با به کار گیری اون می توان وب سایتی به طور کامل واکنشگرا یا ریسپانسیو داشت که با روش هدف دار mobile first index هماهنگه.

سرعت در بارگذاری صفحات موبایل رو جدی بگیرین

سرعت عامل مهمی در نقل و انتقال محتوایی در سئو هستش. فقط کافیه بارگذاری یه صفحه در موبایل بیش تر از سه ثانیه طول بکشه تا ۵۳ درصد از کل کاربرانی که می تونستن به مشتریان شما تبدیل شن از دست برن. بهینه سازی اسکریپت های جاوا، CSS، تصاویر و… رو در سایت خود به متخصص سئو بسپارین.

نوع محتوا متنی در گوشی های موبایل رو زیر نظر بگیرین

مطالبی رو در وبلاگ یا سایت خود درج کنین که می دونین به کام کاربران موبایل خوش میاد. مشکلات مربوط به اسمارت فون ها و اخبار تکنولوژی از پرطرفدارترین مطالبی هستن که این روزا بوسیله کاربران موبایل جستجو می شه. چه بهتر که هدف خود رو در نقل و مکان محتوایی در سئو از اول مشخص کرده و دقیقا همون چیزی که مشتری رو نسبت به شما وفادار می کنه منتشر کنین.

 

حتما بخونین :

  • ایندکس مطالب سایت در موتور جستجو با به کار گیری سئو
  • سئو محلی در سال ۲۰۱۷ ؛ تحولات زیادی در راه س
  • تاثیر تعداد دیدگاه بر سئو سایت
  • عامل های اصلی سئو محلی در ۲۰۱۷ : نزدیکی به کاربران مهم تره!
  • تبلیغات موبایلی قدم بعدی در دیجیتال مارکتینگ
این مطلب را هم از دست ندهید :   نبایدهایی در سئو حرفه ای که برندتان را نجات می‌دهد!
جا به جایی مکان محتوایی در سئو : از موبایل تا ایندکس اول موبایل
  • جا به جایی مکان محتوایی در سئو : از موبایل تا ایندکس اول موبایل

۵

خلاصه

جا به جایی مکان محتوایی در سئو : از موبایل تا ایندکس اول موبایل !!! واسه این که محتوا سایت خود رو واسه کاربران موبایلی بهینه کنین به این سه نکته به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست