مهاجرت به کانادا و استرالیا و نیوزلند، سه مستعمره بریتانیا در هزاره سوم میلادی، در فهرست مهاجرت ایرانیان در نیم قرن گذشته قرار داشته و پس از سوئد و آلمان و فرانسه و آمریکا و بعضی کشورای همسایه، شمار خیلی از تحصیل کردگان و سرمایه گذاران ایرونی، این کشورها رو واسه ادامه زندگی در انسوی آبا انتخاب کردن. زبون انگلیسی، بهداشت و رفاه عالی، دلیل شده تا این سه مقصد محبوب مهاجرتی ایرانیان، همیشه مخاطبان خیلی از هر صنف و سن و سلیقه داشته باشه.

واسه مهاجرت به این کشور مهاجر پذیر، راهکارهای زیادی پیش روی شما قرار داره.
می تونین به عنوان نیروی کار تخصصی به این کشورها مهاجرت کنین. پیشنهاد شغلی بگیرین و واسه کار اپلای کنین. ویزای دانشجویی گرفته و بعد اجازه کارت پیدا کنین و بعد بعد از فراغت از تحصیل، واسه ویزای اقامت دائم دست به کار شین. می تونین به عنوان خود اشتغال (self-employed) دست به کار شین و یه کارآفرین باشین. مثل سیستمی که تازگیا کانادا واسه هنرمندان، نویسندگان و فعالان فرهنگی در نظر گرفته و ۲۵ ماه هم  روند اون زمان میبره و حدود ۱۶۰۰ دلار کانادا هم هزینه داره.

می‌تونید به عنوان سرمایه گذار در برنامه های مهاجرتی استانی اقدام کرده و براساس امتیازهای اعلامی ادارات مهاجرتی استانی مثلا در کانادا ، با در اختیار داشتن سرمایه مشخص، مثلا از ۳۰۰ هزار دلار تا ۱ میلیون دلار، ویزای اقامت دائم بگیرین. خلاصه، راه رفتن قانونی واسه عشق مهاجرتیا بسیاره و نه وکیل می خواد و نه هزینه های سنگین و نه هیچی دیگه. تنها نیاز به سابقه کار و تسلط به زبون و گواهی تمکن مالی و یه بیزینس پلن قابل توجیه داره.
اما بعضی از هموطنان عجول و کم تحمل!، به جای ۲ ساعت وقت گذاشتن واسه مطالعه روش و نیازمندی‌های اپلای شکلای جور واجور و اقسام ویزاهای تحصیلی و گردشگری و مهاجرتی و کاری این سه کشور، به مراکز غیر معتبر مراجعه کرده و پول و وقت خود رو هدر میدن.

این مطلب را هم از دست ندهید :   باورهای رایج و اشتباه در میان افرادی که به تازگی مادر شده اند

پیشنهاد‌هایی به خواهندگان ویزا استرالیا، نیوزلند و کانادا 

  • تا مشکل زبون انگلیسی یا فرانسه خود رو حل نکردین، دنیال ویزای مهاجرتی و کاری و اشتغال و سرمایه گذاری نباشین. چون هم وقت زیادی هدر می دید و هم تاثیر خوبی در شروع کار دارین.
  • دریافت ویزای گردشگری ۵ ساله مالتی پل کانادا، اصلا تضمینی نیس.
    گول آگهیای تبلیغاتی و پیامکی نخورین.
  • دریافت ویزای گردشگری ۵ ساله مالتی پل کانادا، به شرط داشتن ویزای شنگن نیس.
  • دریافت ویزای گردشگری ۵ ساله مالتی پل کانادا، شرط لازم یا شرط کافی واسه دریافت ویزای تحصیلی نیس.
  • دریافت ویزای گردشگری ۵ ساله مالتی پل کانادا، شانس دریافت ویزای شنگن شما رو زیاد می کنه.
  • دریافت ویزای گردشگری  ۵ ساله مالتی پل کانادا، اصلا اجازه اشتغال و تحصیل در کانادا رو به دارنده ویزا نمیده.
  • دریافت ویزای گردشگری ۵ ساله مالت پل کانادا، صدها میلیون تومن قیمت نداره! به سایت اداره مهاجرت برید.
  • دریافت ویزای گردشگری ۵ ساله مالتی پل کانادا، نیازمند گواهی تمکن مالی قوی با توجیه برگشت به کشوره.
  • اگه درخواست کننده ویزای کانادا هستین و برچسب جعلی ویزای شنگن روی پاس خود بزنین، احتمال اینکه تحت تعقیب قضایی بین المللی قرار بگیرین یا شانس ورود شما به کانادا و منطقه  شنگن خیلی کم شه هست.
  • به دلیل احتمال زیاد استعلام اصالت اسنادی که در اختیار اداره مهاجرت کانادا واسه دریافت شکلای جور واجور ویزا قرار دادین، از جعل اسناد دوری کنین.
  • اگه با مدارک جعلی و ظاهری واسه دریافت ویزا این سه کشور دست به کار شین، سفارت و اداره مهاجرت این کشورها هر  زمان فهمیده باشن، از کشور اخراج میشین.
  • شمار ریجکتی خواهندگان ایرونی مهاجرت به کانادا و دریافت ویزا این کشور در سال ۲۰۱۸ زیاد شده.
    اگه دعوت نامه سفت ندارین یا شنگن ندارین یا گواهی تمکن مالی خوب ندارین یا سابقه بیمه یا گواهی اشتغال به کار خوب ندارین، تا حصول اطمینان از شانس دریافت ویزا، تامل رو بر تعجیل، مقدم شمارید.
  • آژانس‌هایی که به شما ویزای تضمینی فلان کشور رو ظرف مدت کوتاهی با چند میلیون تومن وعده میدن رو به پلیس فتا و سازمان بازرسی کل کشور قوه قضاییه معرفی کنین.
  • موسسات گردشگری غیر مجاز، با ترفندهای پیچیده و مردم عادی فریبانه، میلیون‌ها تومن از شما پیش پرداخت می گیرن و پس از چند ماه، درصدی از بیعانه شما رو پس می دهندو ما بقی رو به بهونه خدمات و هزینه های بین المللی، کسر  می کنن.
  • بهترین راه دریافت ویزای مهاجرت به این سه کشور، طرح نیروی متخصص یا خود اشتغالیه.
  • هیچ تضمینی واسه دریافت ویزا استرالیا، کانادا و نیوزلند حتی با تمکن مالی قوی و سابقه کار عالی وجود نداره.