بر خلاف اکوسیستم نمایش که هزاران برند رنگارنگ در اون اومد و شد داشته ان و تکنولوژی های بسیاری رو در غالب ابزارو وسایل مدرن به آدم تقدیم کرده ان بخش جستجو در گوگل تو یه دهه گذشته خیلی تغییری نداشته. وقتی که به دنیا موتور جستجو گوگل و کلیدی ترین بخش اون یعنی “جستجو” سر و گوشی به آب می بدیم متوجه یه تکرار، حرکتی که تقریبا مثل بی حرکتیه و در واقع سکون خاصی می شیم.

هر چند که هنوز خیلی از کاربران از راه همین بخش “جستجو” گوگل در فضای وب جستجو می کنن و این کانال بازم بهترین و محبوب ترین راه تحقیق در دنیاس اما هیچ وقت این بخش موضوع داغ و پر تغییری در دنیا نبوده. باکس جستجو گوگل، سیستم تایپ کلمات و خلاصه روش جستجو سال ۲۰۱۷ گوگل همون چیزیه که سال ۲۰۱۰ یا قبل تر تماشاگر اون بوده ایم!
همین جنب و جوش حلزون وار باعث شده این صنعت بزرگ از یه تغییرمهم و قوی تو یه دهه گذشته فناوری بی بهره بمونه: جستجو بر اساس کاربران یا همون شخصی سازی جستجو واسه کاربران!
در این گزارش نگاهی به جنب و جوش حلزون وار بخش جستجو در گوگل داشته ایم. نگاهی که نشون می دهد گوگل خیلی هم که فکر می کنیم بی عیب و مشکل نیس و در این سال ها کمی از غافله عقب مونده!

بررسی جنب و جوش حلزون وار جستجو در گوگل

دقیقا سال گذشته بود که گوگل با کمی سر و صدا سرویس “تطبیق مشتری” و “تبدیل درون فروشگاهی” رو در بخش بازاریابی موتور های جستجو معرفی کرد. این دو تغییر تنها و بزرگ ترین تحولات “جستجو” گوگل در این سال ها بودن که به صورت خلاصه اون ها رو بررسی می کنیم.
تطبیق با مشتری
آخرین تغییر گوگل در این بخش یعنی “تطبیق با مشتری” وسیله خوبی واسه بازاریابانه تا بتونن پیشنهادات خود رو براساس اطلاعات و داده های شخص اول ارائه بدن و از این روش کمپین های بهتر و خلاقانه تری رو راه اندازی کنن.
مثلا تا قبل از معرفی این وسیله جستجو عبارت “کارت اعتباری” در گوگل بیشتر کاربران رو به یه نتیجه واحد و عمومی هدایت می کرد؛ اما حالا هر بانک می تونه براساس CRM یا برنامه مدیریت رابطه با مشتری خود تبلیغاتش رو دقیقا جایی به کاربر نشون بده که می دونه بیش ترین کلیک رو دریافت می کنه.
اندازه تبدیل درون فروشگاهی
توانایی بعدی که گوگل واسه “جستجو ” بهتر نشون داد اندازه تبدیل درون فروشگاهی بود. قابلیتی که مثل یه حلقه اتصالی فروشنده و کاربر رو به هم وصل می کرد و به فروشنده این امکان رو می داد تا دقیقا بدونه تبلیغات انجام شده منتهی به پرداخت درون فروشگاهی شده یا نه.
کاربرد اصلی این توانایی ها بیش تر وقتی مشخص می شه که فعالیت کاربران آفلاینه و می خواهیم بدونیم ارزش مالی هر جستجو کاربر چه قدر بوده.

این مطلب را هم از دست ندهید :   نبایدهایی در سئو حرفه ای که برندتان را نجات می‌دهد!

حتما بخونین :

  • عشق به سئو؛ چه قدر به دنیای بهینه سازی وب علاقمند هستین؟
  • اندازه گیری دقیق یافته ها در سئو
  • امتیاز کیفیت در گوگل ادوردز
  • عامل های اصلی سئو محلی در ۲۰۱۷ : نزدیکی به کاربران مهم تره!
  • تا حالا از سئو نتیجه نگرفتید؟ فوت وفن های بازبینی سئو رو بخونین
اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست