همونطور که میدونید تلگرام قبل از ارائه یه سری قابلیتا در نسخه پایانی و پایدار اپلیکیشن، اونا رو به صورت آزمایشی در نسخه بتای خود ارائه می کنه. قابلیتای نامبرده ممکنه پس از تست و عیب یابی در نسخه بتا واسه نسخه اصلی اپلیکیشن هم منتشر شن.

بخاطر این، تیم سازنده تلگرام ساعاتی پیش نسخه ۴٫۱ بتای این پیام رسان رو منتشر کرده که در اون تماشاگر چند توانایی بسیار کاربردی هستیم که در ادامه اونا رو با همدیگه تقدیم حضوتون می کنیم.

یکی از محدودیتای تلگرام همیشه این بوده که ادمین اصلی یه کانال یا سوپر گروه نمی تونه کنترل کاملی بر اختیارات دیگه ادمینا داشته باشه. نسخه بتای جدید تلاش کرده تا این محدودیت رو با ارائه تنظیمات بیشتر در صفحه Edit Admin از بین برداره.

در بتای ۴٫۱ تلگرام ادمین اصلی (سازنده) هر کانال یا سوپرگروه می تونه سطح اختیارات تموم ادمینای دیگه رو به طور جداگونه مدیریت کنه. همونطور که در اسکرین شات مشاهده می کنین، ادمین اصلی کانال یا سوپرگروه می تونه واسه هر کدوم از همکارانش دقیقا مشخص کنه که به چه گزینه هایی دسترسی داشته باشن.

از جمله این گزینه ها در کانال میشه به تغییر اطلاعات کانال، امکان فرستادن پست، ویرایش پیامای خود و بقیه، پاک کردن پیاما و اضافه کردن ادمینای جدید اشاره کرد. اما در مورد سوپرگروها گزینه هایی مثل تغییر عنوان گروه، پاک کردن پیام، بن کردن کاربران، اضافه کردن کاربران جدید، پین کردن پیاما و اضافه کردن ادمینای جدید مشاهده می شه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   هر آنچه از سرویس های دوره ای خودرو باید بدانید- بخش دوم

حالا خوبیش اینه ادمین سوپرگروه در نسخه بتا می تونه این محدودیتا رو واسه تک تک اعضا هم اعمال بکنه. واسه انجام این کار گزینه هایی مثل اعمال محدودیت در خوندن و ارسال پیاما، محدودیت در فرستادن عکس و ویدیو، گیف، استیکر و لینک در اختیار ادمین قرار گرفته و هم اینکه صاحب سوپرگروه می تونه این محدودیتا واسه هر کدوم از اعضا رو فقط به مدت زمان مشخصی در نظر بگیره؛ قابلیتی که در صورت اضافه شدن به نسخه پایانی تلگرام مطمئنا با استقبال کاربران مواجه می شه.

بخش جدیدی به نام Events Log در سوپرگروها و کانالا هم جاییه که ادمینا در اون می تونن خلاصه ای از تموم تغییرات گذشته گروه یا کانال (مثل کم و زیاد شدن اعضا و …) رو بخونن.

و در آخر امکان به کار گیری پراکسی داخلی قابلیتیه که در آخرین نسخه تلگرام می بینین. به لطف این توانایی قادر هستین که بدون نیاز به اپای تغییر دهنده آی پی، پراکسی مد نظرتون رو وارد تلگرام کرده و از قابلیتایی مثل تماس صوتی (که دسترسی به اون در ایران بسته شده) استفاده کنین.

واسه دانلود نسخه ۴٫۱ بتای تلگرام می تونین به این کانال مراجعه کنین. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که نسخه بتا از نسخه اصلی تلگرام که روی موبایل تون نصب کردین جداست و ارتباطی به اون نداره.

بروزرسانی: بعضی کاربران در شبکه های اجتماعی از اضافه شدن زبون فارسی به تلگرام خبر دادن. این در حالیه که این اتفاق هنوز به طور رسمی و در نسخه اصلی اپلیکیشن نیفتاده و همونطور که قبلا هم به شما گفته بودیم، با به کار گیری ربات Langbot مدت هاست که می تونین به طور غیر رسمی این کار رو بکنین.

این مطلب را هم از دست ندهید :   بهترین آنتی ویروس برای ویندوز ۱۰ کدام است؟

نسخه بتای ۴٫۱ تلگرام هم از این ربات پشتیبانی می کنه، و می تونین با جستجوی واژه Langbot@ پکیج زبون مورد نظرتون رو دانلود و روی اون نصب کنین. در این حالت پسوند Custom روبروی زبون مورد توجه شما در تنظیمات تلگرام قرار می گیره.

بعضی منابع خبری می گن که زبون فارسی به زودی به طور رسمی به نسخه اصلی اپلیکیشن تلگرام اضافه می شه.