اینستاگرام یکی از پر مخاطب ترین شبکه های اجتماعی در دنیاست، به خاطر همین هک شدن حسابای کاربری در اون موضوع دور از انتظاری نیس. واسه امنیت بیشتر در شبکه های اجتماعی عموما پیشنهاد می شه که پس از گذشت بازه های وقتی چند ماهه رمز عبور خود رو تغییر بدین. موضوعی که در اینستاگرام خیلی راحت قابل انجامه.

در این مطلب می خوایم به آموزش چگونگی تغییر رمز عبور حسابای کاربری اینستاگرام بپردازیم. واسه این کار دو روش هست که یکی از اونا با به کار گیری نسخه وب اینستاگرام و دیگری با به کار گیری اپلیکیشن اون میشه. در این مطلب هر دو روش رو بررسی می کنیم؛ با ما همراه باشین.

تغییر رمز عبور با به کار گیری اپلیکیشن اینستاگرام

تغییر رمز عبور می تونه به هر منظوری انجام شه و تنها جنبه بالا بردن امنیت رو نداره. پیشنهاد می کنیم واسه تغییر رمز عبور از اپلیکیشن رسمی اینستاگرام استفاده کنین تا از نبود دسترسی بقیه به رمز عبور جدید اطمینان داشته باشین.

از اونجایی که بیشتر افراد واسه به کار گیری اینستاگرام از گوشی خود استفاده می کنن، اول به توضیح روشی می پردازیم که با اپلیکیشن انجام می شه. واسه این کار اول نرم افزار اینستاگرام در گوشی خود رو اجرا کرده و وارد حساب کاربری خود شید. حالا مانند شکل زیر کافیه روی منوی همبرگر (سه خط موازی در بالا سمت راست صفحه) بزنین:

با انتخاب این گزینه ، از ضلع سمت راست صفحه ای به نمایش در میاد. از بخش پایینی صفحه باز شده کافیه تنظیمات (Settings) رو انتخاب کنین. گزینه مورد نظر رو در تصویر زیر مشخص کردیم:

این مطلب را هم از دست ندهید :   نمونه سایت های برگزیده :

صفحه تنظیمات اینستاگرام به نمایش درخواهد اومد. از اینجا به بخش Privacy and Security برید.

در صفحه جدید گزینه Password رو انتخاب کنین.

با انتخاب این گزینه صفحه مربوط به تغییر رمز عبور نشون داده می شه. در صفحه جدید باید اول رمز عبور الان خود رو در بخش Current Password وارد کرده و بعد دو بار رمز عبور جدید خود رو به ترتیب در بخشای New Password و Re-enter New Password تایپ کنین.

بعد از وارد کردن رمز عبور، مطمئن شید که اونو به خاطر سپرده اید. پیشنهاد می کنیم واسه این که هیچوقت رمز عبورای خود رو یادتون نره از اپلیکیشنای مدیریت رمز عبور استفاده کنین. این اپلیکیشنا می تونن به شما کمک کنن تا از رمز عبورای قوی تری استفاده کنین بدون اینکه نگران فراموش کردن شون باشین. وقتی کارتون به اتمام رسید تیک آبی که در گوشه بالای سمت راست تصویر میشه دید رو بزنین تا از این به بعد با رمز عبور جدید وارد حساب کاربری خود در اینستاگرام شید.

تغییر رمز عبور با به کار گیری نسخه وب اینستاگرام

با اینکه تغییر رمز عبور با به کار گیری اپلیکیشن بسیار ساده س!، اما می تونین علاوه بر اون از نسخه وب اینستاگرام هم بهره مند شید. واسه این کار کافیه به سایت رسمی اینستاگرام رفته و وارد حساب کاربری خود شید. حالا باید به پروفایل خود برید. واسه این کار باید از بین سه آیکنی که در بالا و سمت راست صفحه قابل مشاهده ان روی گزینه سمت راست کلیک کنین.

این مطلب را هم از دست ندهید :   بررسی نسل جدید X1 BMW؛ جذاب ترین کراس اوور بازار

حالا باید به بخش تنظیمات برید. در نسخه وب (دسکتاپ) گزینه تنظیمات دقیقا کنار نامتون قرار گرفته. در تصویر زیر Settings رو مشخص کردیم.

پنجره ای کوچیک در همون صفحه نشون داده می شه که اولین گزینه اون Change Password به معنی تغییر رمز عبور میشه. روی این گزینه کلیک کنین.

با انتخاب گزینه یاد شده وارد صفحه ای میشین که خیلی راحت امکان تغییر رمز عبور رو دارین. در این پنجره باید اول رمز عبور الان خود رو در بخش Current Password وارد کرده و بعد دو بار رمز عبور جدید رو به ترتیب در بخشای New Password و Re-enter New Password تایپ کنین.

فعالسازی تایید هویت دو مرحله ای در اینستاگرام

گذشته از تغییر رمز عبور در بازه های وقتی جور واجور، یکی دیگه از کارایی که واسه بالا بردن امنیت حساب کاربری اینستاگرام می تونین انجام بدین، فعالسازی Two-Factor authentication یا به فارسی «تایید هویت دو مرحله ایه که اهمیت خیلی بالایی داره. اینستاگرام هم از این ویژگی بهره مند شده و می تونین با گذروندن مراحل زیر اونو فعال کنین.

اول مثل مراحل توضیح داده شده در بخش تغییر رمز عبور اینستاگرام با به کار گیری اپلیکیشن، به تنظیمات رفته و بعد وارد Privacy and Security شید. اما این بار به جای انتخاب Password گزینه Two-Factor Authentication رو انتخاب کنین. در صفحه جدید باز شده روی گزینه Get Started بزنین.

در صفحه بعد باید روش دریافت کد امنیتی خود رو مشخص کنین. دو انتخاب پیش روی شماس که یکی از اونا به کار گیری اس ام اس و دیگری بهره مندی از اپلیکیشن تایید هویته (در اندروید).

این مطلب را هم از دست ندهید :   مارک زاکربرگ: در آینده می توانیم احساساتمان را هم ارسال کنیم

با انتخاب گزینه اول یه اس ام اس براتون فرستاده میشه که شامل یه کد امنیتیه. با وارد کردن اون در صفحه بعد می تونین فعالسازی تایید هویت دو مرحله ای رو کلکشو بکنین.

انتخاب گزینه دیگه هم روندی مشابه داره. بعد از فعالسازی این روش، تعدادی ریکاوری کد (Recovery Code) نشون داده می شه که در مواقع لازم بتونین با به کار گیری اونا وارد حساب کاربری خود شید. دلیل ایجاد این کدا به این خاطره که اگه به هر دلیلی نتونین کد امنیتی رو از اینستاگرام دریافت کنین، وارد کردن هرکدوم از کدای نشون داده شده امکان ورود به حساب کاربری خود رو داشته باشین.

پیشنهاد می کنیم این کدا رو پیش خود نگه دارین و اونا رو با هیچکی به اشتراک نذارین . بهتره کدای یاد شده رو در جایی امن یادداشت کرده یا یه اسکرین شات از اون پیش خود نگه دارین.