فاکتورهای رشد و موفقیت کار و کاسبی growth

یه کار و کاسبی واسه رشد و موفقیت با چه فاکتورهایی وابسطهه؟ توجه به بخشهای کلیدی میتونه ضامن پیشرفت کسب و کارا باشه؟

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ کلا مدیران شرکتا توقع دارن که کار و کاسبی اونا روند رو به رشدی داشته باشه. از این رو کند بودن سرعت رشد کار و کاسبی باعث نگرانی و ناامیدی اونا می شه. اما نکته مهمی که در مورد رشد کار و کاسبی باید به اون توجه شه بررسی اندازه رشد اون از شروع تا کنونه. بدیش اینه در خیلی از موارد پارامترهای درستی به عنوان ملاک امتحان رشد کار و کاسبی در نظر گرفته نمی شه. این باعث اراده کردن نادرست مدیران می شه و مشکلات زیادی رو واسه شرکتا بوجود میاره. اما اگه به عنوان مدیر یا صاحب کار و کاسبی احساس می کنین سرعت رشد و پیشرفت شرکت شما نسبت به رقبایتان کندتره. می تونین با بررسی چند عامل ساده دلایل کاهش سرعت رشد کار و کاسبی خود رو بررسی کنین.

عوامل موثر در رشد کار و کاسبی:

اندازه پیچیدگی نرم افزار استفاده شده در شرکت

بروز مشکل نرم افزاری یا به کار گیری نرم افزارهای پیچیده یکی از عوامل کاهش سرعت رشد کسب و کارا هستش. اگه کار و کاسبی شما نیاز به به کار گیری نرم افزار خاصی داره. بهتره بدونین که انتخاب نرم افزار مناسب و با سرعتی که تموم نیازای شرکت رو تحت پوشش بذاره یکی از مهمترین وظایف یه مدیر موفقه. چون نرم افزار مورد استفاده در هر شرکت رابطه مستقیمی با سطح بهره وری کارکنان و سرعت انجام کارا داره. مسئله مهم دیگری که در مورد نرم افزار استفاده شده در هر شرکت هست بحث آشنایی کامل کارکنان شرکت با اون هستش. در بیشتر سازمانا یا شرکتا بروز یه مشکل نرم افزاری کوچیک باعث متوقف شدن کارا می شه و همین کندی کارکرد در دراز مدت باعث کارایی شرکت شده و سرعت رشد کار و کاسبی رو کم می کنه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس های منتخب امروز ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۰

راه حل: برنامه ریزی واسه تست و رفع مشکلات احتمالی به وجود اومده در نرم افزار شرکت در بازه های وقتی مشخص می تونه تا حد خیلی از اتلاف زمان در سازمانا جلوگیری کنه. طراحی یه نرم افزار اختصاصی و استخدام یه نیروی کار متخصص در مورد نرم افزار می تونه راه حل مناسبی واسه کمک به رشد کسب و کارا باشه.

تعیین هدف مشخص واسه سازمان

یکی از دلایل ساده و در عین حال عادی کند بودن سرعت رشد کسب و کارا هدف گذاری ناجور در سازمانه. داشتن اهداف مشخص و قابل دسترس یکی از عوامل رشد کسب و کارا هستش. بخش بزرگی از عملکردهای شرکت با در نظر گرفتن اهداف کوتاه مدت و دراز مدت اون تعیین می شه. کلا کند بودن سرعت رشد کسب و کارا می تونه به وجود اومده از طریق نبود تعیین هدف مشخص و یا انتخاب راه اشتباه واسه رسیدن به هدف تعیین شده باشه. اینم بگیم که هدف گذاری باید به طور کامل واقع گرایانه باشه. چون نرسیدن به اهداف باعث بی انگیزگی آدمایی که در کار و کاسبی مورد نظر فعالیت می کنن می شه. این بی انگیزگی هم در آخر از سرعت رشد کار و کاسبی کم می کنه.

تعیین هدف مشخص و واقع گرایانه دلیل جهت گیری درست و رشد کار و کاسبی می شه.

جذب نیروی جدید

بدیش اینه خیلی از مدیران مقاومت شدیدی در جذب نیروی کار جدید از خود نشون میدن. هر چند جذب نیروی جدید و آموزش اون بسیار هزینه بره و ممکنه مشکلات زیادی رو واسه کسب و کارا بسازه. اما واسه رسیدن به اهداف کوتاه مدت و تسریع کارکرد شرکت بعضی وقتا جذب نیروی متخصص جدید یا برونسپاری بخشی از کارا لازمه. در بعضی موارد تلاش واسه انجام دادن کارا با نیروهای فعلی شرکت رو از رسیدن به اهداف خود دور می کنه. همین امر هم باعث کاهش سرعت رشد کار و کاسبی می شه. جالبه بدونین که بعضی وقتا ترکیب دو تیم کاری جور واجور می تونه کمک زیادی به رشد و پیشرفت هر دو تیم داشته باشه و اونا رو به اهداف خود نزدیک تر کنه. یه مدیر موفق در روبرو شدن با شرایط خاصی مثل نبود نیروی متخصص با اراده کردن منطقی می تونه دلیل رشد کار و کاسبی خود شه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   جی پی اس گارمین

اراده کردن درست

در هر زمینه ای که کار کنین این تصمیم گیریه که هدف کار و کاسبی شما رو تعیین می کنه. واقعا کیفیت تصمیم رابطه مستقیمی با اندازه موفقیت و رشد کار و کاسبی داره. این وسط مقاومت مدیران در برابر تغییر یکی از عوامل مهمیه که از سرعت پیشبرد روش هدف دار شرکت و در نتیجه سرعت رشد کار و کاسبی کم می کنه. این نکته رو یادتون نره اراده کردن اساسی مدیران شکست یا موفقیت یه کار و کاسبی رو تحت تاثیر قرار میده. پس قبل از ورود به مرحله اراده کردن مدیران باید اطلاعات جامعی از شرایط شرکت به دست آورده و بهترین تصمیم رو در این مورد بگیرن.

کیفیت تصمیم رابطه مستقیمی با اندازه موفقیت و رشد کار و کاسبی داره.

مدل کار و کاسبی

مدل کار و کاسبی چگونگی کارکرد مجموعه متغیرهای اراده کردن در روش هدف دار شرکت رو واسه ایجاد مزیت رقابتی نشون میده. از اونجایی که مدل کار و کاسبی زمان رسیدن به سود دهی رو تحت تاثیر قرار میده، رابطه مستقیمی با سرعت رشد کسب و کارا داره. در بعضی موارد ممکنه تغییر مدل کار و کاسبی می تونه سود بیاری اونو چندین برابر کنه.

خطر پذیری

رشد یه کار و کاسبی تحت تاثیر تصمیم و خطر پذیری مدیر اون قرار داره. قبول شرایط جدید و سرمایه گذاری در موقعیتای جدید و خطر پذیری مدیر می تونه یافته های فوق العاده ای واسه کار و کاسبی داشته باشه. جربزه خطر کردن می تونه رسیدن به اهداف تعیین شده رو تسریع کنه. البته نکته مهمی که باید همیشه روش زوم بشه اینه که خطر مانند شمشیر دو لبه س. پس هنگام خطر کردن شکست و متضرر شدن هم در نظر گرفته شه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس طبیعت / مرداد

قبول شرایط جدید و سرمایه گذاری در موقعیتای جدید و خطر پذیری مدیر می تونه یافته های فوق العاده ای واسه کار و کاسبی داشته باشه.

پیشرفت پایدار

همونجوری که می دونین خیلی از کسب و کارا واسه پیشرفت نیاز به سرمایه گذاری دارن. در خیلی از موارد تامین این سرمایه به خصوص در کسب و کارایی که حاشیه سود پایینی دارن نیازمند واگذاری بخشی از سهام شرکته. واگذاری سهام به آدمایی که بتونن به پیشرفت پایدار و رشد کسب و کارا کمک کنن یکی از وظایف یه مدیر موفقه. چون میشه گفت که اراده کردن واسه واگذاری سهام یکی از سخت ترین تصمیمای مدیریتیه.

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

چیجوری ترس از نا امید کردن بقیه رو از بین ببریم؟

آی بازاریابی