کارمندان سامسونگ الکترونیکس قراره با سخت کوشی بخشی از زیانای قابل توجه شرکت کره ای در صنعت موبایل رو طی سال جاری جبران کنن، اما این مسئله واسه اونا به معنی دریافت حقوق و امتیازات بیشتر نیس.

شرکت مورد بحث تصمیم گرفته فعلاً از افزایش دستمزد واسه کارگران و کارمندانش در کشور کره جنوبی خود داری کنه، اتفاقی که به گفته خبرگزاری رویترز (یکی از منابع خبری تائید کننده این موضوع) درزمان ۶ سال گذشته بی سابقه حساب می شه.

در ادامه با سایت ما همراه باشین.

قبل از این سامسونگ الکترونیکس رسماً اعلام کرده بود در سال جاری میلادی از افزایش حقوق مدیرانش دوری می کنه، اما حالا گزارشای رسیده حکایت از این دارن که موضوع یاد شده در مورد کلیه پرسنل این شرکت در کره جنوبی اعمال خواهد گشت. شرکت مورد بحث ۹۶.۹۴۵ کارمند در کشور کره جنوبی و ۳۲۶.۰۰ کارمند هم در سراسر جهان داره.

به نظر می رسه سامسونگ با چالشی جدی دور و بر بخش موبایلش مواجه شده و تلاش داره به هر شکل ممکن از سقوط این بخش جلوگیری کنه، شرکت نامبرده ماه گذشته و طی گزارش مالی خود در رابطه به سه ماهه پایانی ۲۰۱۴ از کاهش ۳۶ درصدی سود عملیاتیش و رسیدن رقم اون به ۴.۹ میلیارد دلار خبر داد.

اونا در طول ۵ سه ماهه گذشته دائم تماشاگر کاهش سود دهی بودن و از همین رو قبلاً اعلام کردن که در بعضی از ساز و کارای خود تجدید نظر و در بعضی هزینه ها هم اقدام به سخت گیری بیشتر و صرفه جویی می کنن.

این مطلب را هم از دست ندهید :   زبان طراحی متریال چگونه به گوگل آمد؟ [قسمت اول]

سامسونگ خوب آگاه شده یکی از دلایل کاهش فروشش در بازارهای جهانی رشد در حال افزایش کمپانیای چینی مثل شیائومی و هوآوی بوده که تونسته ان قسمت بزرگی از سهم این شرکت در بازارهای مهم حال حاضر دنیا رو به دست بیارن.

این شرکت سال گذشته اعلام کرد واسه رقابت با کمپانیای چینی قبلا یاد شده مجبور گشته بودجه بازاریابی و تبلیغات خیلی بیشتری نسبت به وضعیت عادی در نظر گیرید تا بتونه بازم فروشش رو در حدی که انتظار میره نگه داره. یکی دیگه از تصمیمات اهالی سامسونگ هم کاهش تنوع تلفنای هوشمند تولیدی و دقیق شدن و فوکوس کردن روی تولید مدلایی بود که یقین می رفت می تونن در بازار فروشی موفق داشته باشن.

در حالیکه کاربران کشورهایی مثل هند و چین که خیلی از اونا اولین خرید تلفن هوشمندشون رو تجربه می کنه، برنده های دیگری رو نسبت به سامسونگ بهتر می دونن و تحلیل گران هم فکر می کنن این مسئله ممکنه واسه کره ایا زیاد تر بشه، مدیران سامسونگ باور دارن با انتخاب روشای هدف دار درست می تونن بحران رو مدیریت کنن.

Jan Dawson یکی از تحلیل گران موسسه تحقیقاتی و آماری Jackdaw در همین رابطه به سایت CNet گفته، "سامسونگ در طول سالای گذشته رشد بسیار بزرگی داشت و کار و کاسبی ای گسترده رو واسه خود رقم زده، ولی به نظر می رسه آینده اونا هیچ شباهتی به گذشته شون نداره."

به نظر می رسه سامسونگ با ایجاد فشار روی کارمندانش تلاش داره دست کم مواردی که می تونه مدیریت کنه یعنی هزینه ها رو تحتِ کنترل خود گیرد، تا از بدتر شدن شرایط ناخوشایند فعلی تا حد ممکن جلوگیری کرده باشه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   هر آنچه از سرویس های دوره ای خودرو باید بدانید- بخش دوم

بهبود شرایط سامسونگ شدیدا بسته به اندازه استقبال آینده مشتریان از اجناس آینده اونا داره و شاید از همین رو باشه که خیلی از کارشناسان مراسم دهم اسفند ماه این شرکت در کنگره جهانی موبایل رو بسیار حساس و مهم می دونن، مراسمی که احتمال میره در اون پرچمدار بعدی شرکت نامبرده یعنی تلفن هوشمند گلکسی S6 رونمایی شه.