عکس فرهاد مجیدی

 

 

بیوگرافی فرهاد مجیدی

 فرهاد مجیدی از کشاورز تا برگشت به استقلال!

سوم ژوِئن سال ۱۹۷۷ و یا بهتر بگیم ۱۳ خرداد ۱۳۵۵ تو تهران به دنیا اومد. تو یه خونواده اصیل با وضعیت مالی و اجتماعی خوب رشد کرد. کم کم به فوتبال علاقه مند شد. اون در کنار دو آبجی و یه داداش بزرگ شد. داداش کوچیک تر فرهاد رو هم خوب می شناسین. فرزاد مجیدی که درست بسان فرهاد از بهمن به استقلال تهران ملحق شد. فرهاد از کودکی عاشق فوتبال بود. از تیمای پایه کار خود رو شروع کرد. هرچند مادرش کلا مخالف حضور اون در میادین فوتبال بود اما پدرش از همه نظر یار و پشتیبان اون بود. فرهاد مجیدی این روزا دوباره پیراهن استقلال تهران رو بر تن کرده. پیراهنی که با اون به فرهاد مجیدی تبدیل شد و شاید با اون از دنیای فوتبال خداحافظی کنه.

شروع یه راه طولانی

اولین تیم رسمی و تقریباً مطرح اون جوانان کشاورز بود. تیمی که با کمبود امکانات مواجه بود اما با این حال این موضوع باعث نشد تا فرهاد مجیدی فوتبال رو کنار بزاره. پس از حضوری تقریبا کوتاه در جوانان کشاورز در همون رده سنی به تیم بهمن ملحق شد. وضعیت در تیم جوانان بهمن بهتر از کشاورز بود. روزی ۳ بار تمرین می کرد. تمرینای سنگین و نفس گیر. واسه حضور در مسابقات استانی به تیم صنایع پارچین ملحق شد و مدت کوتاهی به صورت بازیکن قرضی در این تیم توپ زد. درخشش اون در تیم صنایع باعث شد تا مربیان تیم امید بهمن واسه جذب دوباره اون تلاش کنن. پس از هشت ماه بازی در صنایع پارچین وارد تیم امید بهمن بود. اون می دونست که اگه در رده سنی امید موفق ظاهر شه می تونه به تیم بزرگسالان و مطرح بهمن راه پیدا کنه. پس وقت تلاش بود! تلاشی واسه رسیدن به یه آرزوی دیرینه! اون پس از یه دوره کوتاه به آرزویش رسید و پیراهن تیم بزرگسالان بهمن رو بر تن کرد. اون روزا بهمن در شرایط خوب و رویایی قرار داشت. اون حالا آرزوهای بزرگتری تو سرش داشت…

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس های عاشقانه جدید و متفاوت + متن عاشقانه

 

 

حضور در استقلال!

پس از درخشش در تیم بزرگسالان بهمن به استقلال تهران ملحق شد. تیمی که همیشه آرزوی پوشیدن پیراهنش رو تو سرش داشت. فرهاد مجیدی می دونست که راه سختی در پیش داره. راهی که به قله های افتخار ختم می شد. اون در استقلال به یه شاه مهره تبدیل شد! شم بالای گلزنی و هوش فوق العاده اون باعث شد که به یکی از موفق ترین و محبوب ترین بازیکنان اون زمان استقلال تبدیل شه. به واقع میشه از فرهاد مجیدی به عنوان یکی از ستاره های اواخر دهه هفتاد نام برد. گل که می زد یه دستش رو روی سینه می گذاشت و دست دیگه رو باز می کرد! حرکت اون بعد از هر گل تکرار می شد. مجیدی سالها واسه استقلال بازی کرد و در واقع همین موضوع باعث شد که حتی امروز محبوبیت خاصی بین هواداران استقلال داشته باشه.

اروپا، مقصد بعدی فرهاد!

درخشش اون در بازیهای لیگ ایران و حتی در سطح آسیا با پیراهن استقلال باعث شد تا بزرگان باشگاه راپید وین اتریش که با استقلال روابط حسنه ای داشتن سخت به دنبال جذب فرهاد باشن. فرهاد مجیدی تصمیم خود رو گرفت و در زمان حضور فتح الله زاده به اتریش ترانسفر شد. هرچند حضور اون در اتریش خیلی رویایی و همراه با موفقیت نبود اما فرهاد همیشه از اون به عنوان یه تجربه طلایی یاد می کنه. اختلاف در مبلغ قرارداد و همین طور یکی دو مصدومیت سنگین باعث شد تا فرهاد مجیدی فکر ادامه فوتبال در اروپا رو از سر خود بیرون کنه. رضایت نامه اون بعد از یه فصل نا موفق در اتریش صادر شد…

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس ها و گزارش کامل از درگیری های دیدار ملوان و پرسپولیس

امارات، نقطه شروع…

شاید فکرش رو نمی کرد که در امارات به اون همه موفقیت برسه. اولین تیم اون در امارت الوصل بود. پس از مدت کوتاهی با شرایط فوتبال امارات آشنا شد. کم کم به یه ستاره محبوب در بین شیوخ اماراتی تبدیل شد و پوسترهای اون در سرتاسر امارات دیده میشه. سبک بازی اون با بقیه بازیکنان اونقدر متفاوت بود که بازیهای اون خیلی زود به چشم اومد. فرهاد مجیدی از نظر مالی هم اونقدر تامین بود که جایی رو جز امارات ترجیح نمی داد. پس از الوصل به الاهلی امارات ملحق شد. در اونجا هم بازیهای خوبی به نمایش گذاشت. اما در سال ۲۰۰۳ به عنوان بازیکن قرضی به تیم العین امارات ملحق شد تا در جام باشگاههای امارات به میدون بره. اون سال در بازی نیمه پایانی جام باشگاه های آسیا و در برابر دالیان درخشید و به یه قهرمون تبدیل شد. گل رویایی اون در اون بازی العین رو به فینال جام باشگاه های آسیا برد و در آخر اون با العین قهرمانی در آسیا رو تجربه کرد. اون دوباره به الاهلی ملحق شد. در طول مدت حضور در الاهلی حدود ۱۳۰ گل واسه این تیم به ثمر رساند و در سال ۲۰۰۶ با این تیم قهرمون لیگ امارات شد.

حضور کم فروغ در رده ملی!

اون در سال ۱۳۷۵ واسه اولین بار به تیم ملی دعوت شد. محمد مایلی قدیمی مربی وقت تیم ملی به تواناییای فرهاد باور داشت. فرهاد مجیدی اولین بازی ملی خود رو در برابر کویت و در سال ۱۳۷۵ انجام داد. هرچند اون همراه تیم ملی به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه هم رفت اما از اون به عنوان یه بازیکن کم فروغ در رده ملی یاد می شه. اون در حالی که در بالاترین درجه بود و در امارات می درخشید خیلی کم به تیم ملی دعوت می شد و وقتی هم که به اردوا ملحق می شد به دلیل دوری طولانی از تیم ملی نمی تونست به هماهنگی لازم برسه. اون در طول دوران بازیگری خود ۴۱ بازی ملی انجام داده و تنها موفق به ثمر رسوندن ۱۰ گل شده.

این مطلب را هم از دست ندهید :   جی پی اس گارمین

برگشت به استقلال…

مشکلات داخلی اون با مدیران النصر امارات و فسخ قراردادش باعث شد تا در اول ورود دوباره ناصر حجازی به استقلال، صحبت از برگشت فرهاد مجیدی به میان آید. فرهاد مجیدی پس از کش و قوسای فراوون به استقلال ملحق شد تا به قولی که در زمان جدایی اش از استقلال داده بود بکنه. اون در حالی به استقلال ملحق شد که مدیران پرسپولیس هم به دنبال جذب اون بودن. فرهاد مجیدی پس از رفت و آمدهای فراوون بلاخره کارت آی تی سی خود رو گرفت تا این روزا به عنوان شاه مهره آبیا از اون یاد شه.

این روزا طرفداران استقلال در شک جدایی کاپیتان محبوبشون اس استقلال هستن چون که فرهاد مجیدی با تیم الغرافه قراردادی چند ماهه بسته س .

سایت رسمی باشگاه الغرافه عکسی از فرهاد مجیدی با لباس این تیم رو منتشر کرد :

 

تنظیم و جمع آوری : اختصاصی آلامتو

منبع : سایت رسمی باشگاه الغرافه

فرهاد مجیدی فرهاد مجیدی در الغرافه