یکی از کارایی که هر وبمستر در خود باید انجام بده اینه که روند جست و جوی عبارات بوسیله کاربران رو مورد بررسی بذاره. هدف از این کار اینه که شما فهمیده باشین کاربران در مورد موضوع خاص، به چه مطالبی علاقه دارن و در نتیجه واسه ، بیشتر روی خواسته های کاربران تمرکز کنین. واسه این منظور، گوگل برنامه ای به نام گوگل ترندز رو طراحی کرده که توانایی این رو داره که بهترین جست و جوهای انجام شده واسه یه موضوع خاص رو تو یه بازه وقتی مشخص که خود وبسمتر بازه رو تعیین می کنه، ارائه کنه. کلمه Trend، به معنی رونده و گوگل ترندز به بررسی روند جست و جوها می پردازه.

توانمندیای گوگل ترندز

این برنامه، یکی از مفیدترین برنامه های گوگله که واسه وبمسترها و سئوکارها، اهمیت زیادی داره. با این برنامه شما می تونین واسه تعیین محتوای سایت خود، بهتر تصمیم بگیرین. قابلیتایی که گوگل ترندز داره در همین بخش، شامل چند مورد می شه:

۱-    اولین و مهمترین توانایی گوگل ترندز، تعیین اندازه جست و جوی انجام شده واسه یه واژه مشخص تو یه بازه وقتیه. واسه این منظور وقتی که وبمستر وارد این برنامه می شه، اول گروه کاری خود رو مشخص کرده و بعد بازه وقتی رو تعیین می کنه. پس از پر کردن تموم فیلدهای برنامه، واه مورد نظر خود رو سرچ می کنه مثلا اگه سایتی در مورد ورزش کار می کنه، می خواد بدونه تو یه هفته گذشته، کلمه “ورزشای آب” چند بار جست و جو شده. این کار کمک می کنه تا وبمستر بفهمه بترین جست و جو واسه موضوعات سایت اون چیه و در نتیجه در مطالب خود از این واژه ها و عبارات بیشتر استفاده کنه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   متا تگ چیست؟

۲-    کاربرد دیگه گوگل ترندز اینه که شما می تونین درصد جست و جو واسه واژه های جور واجور رو در بازه وقتی مشخص، به دست بیارین و با هم مقایسه کنین. مثلا درصد جستو جو واسه کلمه مدیریت و بازاریابی.

۳-    هم اینکه اگه شما می خواید یه عبارتی رو سرچ کنین، وقتی بخشی از عبارت رو تایپ کنین، گوگل ترندز به صورت خودکار، ادامه های دیگه که بوسیله کاربران جست و جو شدن رو ارائه و درصدهر یه رو میگه. مثلا وقتی که شما می نویسید”آکواریوم ماهی”، گوگل ترندز در ادامه، عبارت رو کامل می کنه و براساس درصد جست و جو مرتب می کنه. مثلا با ادامه هایی مثل آکواریوم ماهی اب شور، آکواریوم ماهی آب شیرین و….

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست