couple-fight-money

در این مقاله پیشنهاد هایی رو واسه زن و شوهرا مطرح می کنیم تا بتونن زندگی خانوادگی شون رو دووم بیشتری ببخشند در عین این که از کنار هم بودن هم حال می کنن .

زن و شوهر چیجوری می تونن از زندگیشون لذت بیشتری ببرن همونجوریکه در آرامش هستن ، همدیگه رو دوست دارن و در تموم لحظات به فکر همسر خود هستن و هر دو به دنبال راه حلی جهت موندگاری بخشیدن به زندگی زناشویی خود هستن؟

بعد از چند سال زندگی زناشویی ، معمولا زن و شوهرا دچار خستگی، روزمرگی، سوء تفاهمات ساده ای که بعضی وقتا بسیار بزرگ می شن و حتی تا مرز طلاق پیش می رن ، صحبتایی که بسیار تند و زننده هستن و … . تموم توصیفات گفته شده خطرناک و خطرناک هستن . این احساس در روابط بین زن و مرد یه سمه چون این سم روابط بین زن و شوهر رو مسموم می کنه و این وسط زندگی خانوادگی قربونی می شه .

تموم مشاوران خونواده فکر میکنن در وقتی که بحثی بین زن و شوهر صورت میگیره باید یکی از زن و شوهر یا هر دو سکوت اختیار کنن تا بتونن با تمدد اعصاب و آرامش بیشتری به مشکل پیش اومده فکر کنن . چون هنگام عصبانیت و بحثای زناشویی معمولا با فریادهای گوش خراش و پرخاش جویانه نسبت به طرف مقابل صدامون رو بلند می کنیم و همین عمل اولین جرقه ای واسه شدت گرفتن بحثه پس پیشنهاد اکید می شه که در بحثای زناشویی وقتی که احساس می کنین صدای شما و همسرتون در حال بالاترین درجه گرفتن هستن سکوت اختیار کنین و همسرتون رو هم دعوت به سکوت و آرامش کنین تا بتونین در ساعتی دیگه که آرامش خود رو به دست آوردید به دور از احساساتی شدن به موضوع بپردازید.

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس طبیعت / اسفند / سری ۲

حالا به نقاط بسیار باریک و مهم در استواری روابط زناشویی اشاره می شه که شاید به نظر ساده برسن اما بسیار مهم هستن :

  1. به صحبتای همسر خود همیشه با دقت گوش بدین .

چون نوع صحبت کردن، بلندی یا کوتاهی صدا ، نوع کلماتی که استفاده می شه خوب نشون دهنده احساس، حالت روانی و داخلی همسرتانه . مخصوصا این مورد رو خانوما نسبت به همسراشون باید یادشون نره .

اما به چه دلیل این پیشنهاد رو به عنوان اولین راه حل به شما ارائه کردیم ؟

چون آقایون برعکس خانوما درون گرا هستن ، با احتمال خیلی کم و خیلی کم صحبتهای خود رو میدن اما شما با به کار گیری این راه حل می تونین به حالات داخلی اونا پی ببرین . جالبه بدونین که مشکل خیلی از زن و شوهر دور این موضوع می شه که خانوما از اینکه همسراشون با اونا درد و دل نمی کنن شاکی هستن و به قولی حرفه هایی که در دلشون نهفتهه رو به اونا بروز نمی دن و تنها خانوما هستن که با شوهراشون صحبت می کنن و همیشه منتظر کلامی از طرف همسراشون هستن اما این خواسته جواب داده نمی شه تا به صورت یه کمبود و عقده تبدیل می شه . این مشکل و عقده کم کم خود رو در روابط عاطفی بین همسران نشون میده و خانوم هم دیگه تلاشی در جهت تقویت روابط انجام نمی ده .

  1. همیشه در چشمون همسر خود نگاه کنین .

مانند روزای اولی که با هم ازدواج کرده بودین و عاشقانه همدیگه رو نظاره می کردین . چشما تاثیر فوق العاده ای در جذب و استواری بخشیدن روابط زناشویی دارن .

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس نوجوانی بازیگر سریال مادرانه

همیشه با چشمانی عاشقانه همسر خود رو نگاه کنین تا اون به یاد داشته باشه شخصی در دنیا اون رو دوست داره و انتظارش رو میکشه .

  1. همیشه همسرتون رو در هر شرایطی که باشین پشتیبانی کنین .

پشتیبانی معنی مختلفی داره و فقط به معنی پشتیبانی مالی نیس . گاه پشتیبانی احساسی ، پشتیبانی فکری بسیار مهم تر از حمایتای مالی هستن .

به همسرتون اطمینان بدید که در هر موقعیت و هر وقتی به اون اعتماد کامل دارین .

  1. اجازه بدید همسرتون در مورد مشکلاتش صحبت کنه حتی اگه شنیدن این مشکلات واسه شما مورد پسند نباشه یا ناراحت شید .

مثلا : اگه همسرتون به شما میگه که در حال ورشکست شدنه به جای اینکه به اون بگید : نه ! من طاقت ندارم ، جواب فامیل رو چه بدهم ، از این پس چیجوری زندگی کنیم و یا سوالاتی بدین سبک … با همسرتون همدردی کنین اجازه بدید اون به صحبت هاش ادامه بده از اون سوال کنین حالا چه فکری داره ؟ چه طور می تونین با هم راه حلی پیدا کنین ؟

یادتون نره همسرتون به کمک ،همدلی و همدردی شما نیازمنده نه سرزنش و افکاری که دردهای اون رو دوبرابر کنن .

  1. از همسرتون درباره چیزهای مورد علاقه ، سلایقش سوال کنین

شاید هیچوقت در این رابطه با شما صحبت نکنه اما وقتی که سوال مستقیم پرسیده شه مجبور به جواب دادن می شه .

  1. یاد بگیرین که علاقه خود رو به همسرتون بروز بدین :

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس های خنده دار / ۵ خرداد ۹۳

گفتن جملاتی مانند : ” دوست دارم _ با اومدن تو زندگیم رنگ و بویی دیگری گرفت _ برام ارزش مند هستی و …. ” در زندگی زناشویی معجزه می کنه .

خیلی از روابط زناشویی در خونواده های ایرونی به دلیل مشکلات عاطفی منجربه جدایی یا طلاق عاطفی می شه .

  1. نظرات خود رو بدون ترس مطرح کنین :

این مورد بیشتر در خانوما دیده می شه . بدین معنا که خانوما از ترس اینکه نکنه از چشم همسر خود بیفتن یا رانده شن از گفتن نظراتشون جلوگیری می کنن . اما با مرور زمان و ادامه پیدا کردن این جریان ، خانوما دچار مشکلات روحی شدیدی می شن پس نظرات خود رو بدون هیچ گونه ترس و ابای بگید .

  1. از غر زدن بر سر موضوعات کوچیک و بی اهمیت جدا دوری کنین :

خیلی از دعواها و بحثای جدی از همین مورد شروع می شن . اینکه خانوم یا آقا سر موضوع کوچیکی اونقدر غر می زنه تا میدون رو بر طرف مقابل تنگ می کنه و در نتیجه اون هم به دفاع از خود می پردازه.

مهارتای ازدواج موفق چیه؟

چیزایی که نباید به همسر گفت

بازنشر زناشویی سیمرغ