پوست خشک

به گزارش آلامتو به نقل از سرخاب سفیداب؛ این کارا زیرکانه هستن یا احمقانه ؟ عادت های بد آرایشی و زیبایی به پوستتون آسیب می رسونن؟ بیایید ببینیم که شمام مرتکب بعضی از این اشتباهات داغون کننده پوست میشین یا نه.

۱. استفاده ی نادرست از اسیدها

اسیدهای هیدروکسی آلفا و بتا، لایه بردارهای فوق العاده ای هستن، اما باید با احتیاط مورد استفاده قرار بگیرن. متخصص پوست، دکتر «جو اون» می گوید: استفاده ی تکراری و زیادتر از اندازه از این مواد، سطح پوست رو از بین می برد و باعث خشکی و پوسته پوسته شدن اون می شه.

از اجناس کم غلظتی که بیشتر از دو ماده ی اسیدی نداشته باشن استفاده کنین، و غلظت اونا رو کم کم زیاد کنین. قبل از به کار گیری اونا، پوست رو بطور کامل خشک کنین. از کرم های ضد آفتاب استفاده کنین.

۲. لایه برداری زیادتر از اندازه

آدمایی با پوست چرب، لک دار یا خشک، بیشتر وقتا شدیدا و بمدت طولانی پوستشون رو لایه برداری می کنن. دکتر زیبایی، دکتر «می مار» می گوید: این کار، لایه ی محافظ پوست رو از بین می برد و حفظ رطوبت رو سخت می کنه. هم اینکه باعث گسترش باکتری و افزایش خطر دچار شدن به عفونت می شه.

از بکار بردن مواد تشکیل دهنده ی سخت دوری کنین، و هر سه روز یه بار لایه ورداری انجام بدین.

۳. غافل شدن از ویتامین ها

این مطلب را هم از دست ندهید :   عوامل ریزش موی سر در مردان

بعد از ۳۵ سالگی، ممکنه پوست شما به کرم های درمانی، بخوبی جواب نده.

پرستار بالینی «لیزا دوان» می گوید: ویتامین A به بهتر شدن خطوط صورت، تغییرات بافتی و آسیب های به وجود اومده بوسیله نور خورشید کمک می کنه و باید حتما بوسیله یه فروشنده ی آموزش دیده یا دکتر زیبایی تجویز شه.

ویتامینای C و E از التهاب جلوگیری می کنن. C هم اینکه باعث بهتر شدن بافت و روشنی پوست می شه.

۴. نبود به کار گیری ضد آفتاب

متخصص پوست ،دکتر «دوریس دی» که ساکن نیویورکه می گوید: خورشید، سیستم ایمنی بدن رو از کار می اندازد. و سلول هایی که از پوست مواظبت می کنن رو از بین می برد. حفاظت روزانه ی بسیار وسیع، واقعا لازمه.

۵. نبود به کار گیری مرطوب کننده

بعضی وقتا آدمایی که پوست چربی دارن، از مرطوب کننده استفاده نمی کنن و فکر می کنن که اینکار پوستشون رو متعادل می کنه. اما این غلطه. «سو دان» مدیر تجاری برند آلمانی مراقبت از پوست Dr Spiller Biocosmetic

می گوید: با اینکار، پوست واسه مقابله با خشکی، زیادتر از اندازه چربی تولید می کنه. پس باید از یه مرطوب کننده ی کم چربی که هیدراتاسیون با دوومی جفت و جور می کنه، استفاده کنین.

۶. ورزش کردن در حالی که آرایش دارین

وقتی ورزش می کنیم، عرق می ریزیم. متخصص جوش دکتر «دی دیویس» می گوید: اگه آرایش کرده باشین، باکتری ها در صورتتون باقی می مانند و با سبوم ترکیب می شن. در نتیجه منافذ پوست بسته شده و جوش ها از پوست بیرون می زنند. تنها چیزی که در زمان ورزش باید با پوستتون در تماس باشه، یه ضد آفتاب و یه هوله ی تمیزه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکاسی خلاقانه از ابرها

۷. تزریقات زیادتر از اندازه

بوتاکس و و مواد پر کننده می تونن وسایل ضد پیری فوق العاده ای باشن. اما زیادتر از اندازه از اونا استفاده نکنین. دکتر «گابریل کازول» رییس انجمن پزشکی آرایشی استرالیا می گوید: مردم می بینن که چین و چروک ها پنهون می شن، اما به محض اینکه روند متابولیسمی اونا به پایان برسه، چین و چروکها دوباره ظاهر می شن و ما وسوسه می شیم که واسه اثرات دراز مدت، بیشتر از این مواد استفاده کنیم. در نتیجه اصل موضوع رو فراموش می کنیم!

یه دکتر خوب، به شما میگه که چه وقتی دیگه کافیه. دکتر کازول می گوید: تو یه کلینیک مناسب، یه مشاوره ی کامل انجام بدین و از اونا بخواین که عکس های قبل و بعد رو بشما نشون بدن و یادتون باشه بهترین روش ها، اونایی هستن که شما نمی تونید ببینین!

بهترین روش های کاهش چین و چروک پوست صورت

واسه پیر نشدن چه کنیم؟

زیبایی پوست سرخاب سفیداب