بهینه سازی هر سایتی باید به کمک روشای بر اساس قوانین سئو انجام شه. روشای زیادی واسه این منظور هست ولی چیزی که اهمیت داره اینه که وبمستر به اندازه ای ماهر باشه که نه فقط بتونه روشای مناسب متناسب با سایت خود رو انتخاب کنه بلکه شکارگر ماهری باشه و بتونه فرصتا رو غنیمت شمرد و در فرصتای خاص بهترین انتخاب رو داشته باشه. این که می گیم چیدن میوه در دسترس در سئو، منظور اینه در زمان خاص خود، بتونه روشی رو استفاده کنه که در اون زمان بیشترین بازدهی رو داره. مثلا این که لینکا باید در مکانایی از سایت قرار گیرند که تحتِ کنترل شما باشه و یا این که وارد شبکه های اجتماعی شید. این روش یه میوه همیشه در دسترسه. شما همیشه باید اول به سراغ روشی بره که در دسترس تر و آماده تر هستن و میدونید که زود بازده تر هستن.

میخوایم چند لینک بسازیم،‬ اولین کاری که باید انجام بدین‬ اینه که چند میوه در دسترس رو بچینید‬‬. لینکها رو در مکانی روشن بذارین.‬ منظور از مکان روشن در جایی‬ از وب سایتیه که در کنترل شما قرار داره‬‬. واسه نمونه اگه وبلاگی دارین شما‬ می تونین مقاله کوتاهی در مورد‬ سایتی که می خواید تبلیغ کنین بنویسین.‬ حتما از کلمات کلیدی در اون استفاده کنین‬ فقط با به کار گیری نشانی یا‫ نام سایت به سایت لینک نکنین‬T از کلید واژه ها استفاده کنین‬ تا رنک بهتری دریافت کنین‬‬‬. ‫واسه نمونه فرض کنین که میخوایم‬ به وب سایتی در مورد سفر در شیراز اشاره کنیم‬، شما از دامینی به نام‬‬‬ shiraztrip.ir استفاده میکنین.‬ با وجودی که شما می تونین از‫ نام دامین به عنوان کلید واژه‬ استفاده کرده و به اون لینک کنین‬‬‬ ‫ولی باید از کلیدواژهایی مانند این هم استفاده کنین‬. شما هم اینکه می تونین به صفحات مختلفی‬ از هر لینک هم لینک کنین‬‬. دیگه از کجا می تونین لینک بگیرین؟

این مطلب را هم از دست ندهید :   نصب و راه‌اندازی افزونه Google Analytics by Yoast

مکان چیدن میوه در دسترس

‬‬ اکانتهای شبکه اجتماعی چیجوری؟ شاید شما فیسبوکی دارین‬ در مورد گوگل پلاس چیجوری؟‬ فیسبوک، لینکدین و‬‬ خیلی از سایتهای شبکه اجتماعی‬ از لینکهای‬ no follow هستن‬ ولی نذارین این موضوع دلسردتان کنه‬. هر چی باشه با قرار دادن‫ لینکها بازدیدکنندگانتان‬ زیاد می شه. من راضی نشده ام که موتورهای‬ جستجوی اصلی همه شبکه های اجتماعی رو ندیده می گیرن‬ اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین گوگل پلاس از لینکهای‬ follow استفاده میکنه‬‬‬. ‫ شما کنترل یا دسترسی به‬ سایتهای دیگه هم دارین؟ ‫شاید یه سایت معمولی دارین که ‬شما می تونین لینکهایی در فوترهای صفحه‬ قرار داده تا مکانهای مختلفی واسه جاگزاری لینک پیدا کنین.‬

این یه عملکرد بر اساس زمان‫ واسه ساختن لینکها بوده و‬‬‬‬‬ ‫بیشتر شرکتهایی که سایتهای چندگانه ای دارن‬ انجامش میدن، به چه دلیل شما نه؟‬ حتما از کلید واژه ها استفاده کنین‬‬، ‫خیلی از شرکتها با به کار گیری‬ نام به سایتهای دیگه لینک میکنن‬ ولی دلیلی نداره که شما نتونین‫ از لینکهای تبلیغی مثل « با‬‬‬‬ ‫shiraztrip.ir به شیراز سفر کنین » استفاده کنین.‬ با احتمال خیلی کم پیش میاید که امروزه‬ کسی وب سایتی واسه خود نداشته باشه‬‬ ‫پس به همه مکانهای ممکن واسه‬ قرار دادن لینک فکر کنین.‬ صفحات پروفایل انجمنها و برده هایی که عضو اون هستین چیجوری؟‬‬ ‫و یا حتی می تونین در پیام‬ رسانی فروم، سایت خود رو معرفی کنین‬. در مورد دایرکتوریهای حرفه ای که عضوش هستین چیجوری؟‬‬ ‫کمی به این موضوع فکر کنین‬ و یه مکان خوب پیدا میکنین.‬ دیگه چی؟ البته دوستان و خونواده خود‬ کسی رو میشناسین که لینک شما‬‬ رو بذاره؟ کی رو میشناسین که‬ حاضر باشه لینک شما رو در گروه و یا‬ سایت شخصی یا تجاری اش معرفی کنه؟‬‬ ‫از دوستان و خونواده خود کمال استفاده رو ببرین‬. کارمندان چیجوری؟ شرکای شرکت و یا کارمندان.‬

این مطلب را هم از دست ندهید :   لینک داخلی (Cross-linking) و اهمیت وجود آن

اگه شرکت شما محصولی رو واسه‫ فروش دوباره بخرین ‬ اون تامین کنندگان لینکی به شما ارائه میکنن؟‬ اگه شما کالاهایی به شرکتهای دیگه‬ بفروشین، می تونین لینکی از اونا دریافت کنین؟‬ همکاران حرفه ای چیجوری؟ حاضرن‬ که شما رو لینک کنن؟‬ شرکت شما پولی رو اهدا‫ کرده ؟ می تونین‬ لینکهایی در صفحات اهدایی بذارین؟‬ از هر کجایی می تونین این لینکهای‬ آسون الوصول رو بدست بیارید‬‬‬‬. ‫اگه کمی فکر کنین مطمئن باشین که مکانهایی واسه اینکار به ذهنتون میرسه‬‬.

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست