در نوشتن مقالات واسه سایت، علاوه بر این که باید به جذابیت و نو بودن اون مطلب توجه داشت، اینجاش خیلی مهمه که باید از کلمات کلیدی در متن هم استفاده کرد. کلمات کلدی باید متناسب با اون چیزی باشه که گوگل واسه اون ارزش قائل شده. یعنی کلماتی که گوگل به اونا توجه خاصی داره رو شناسایی کنین و در متون خود از این کلمات استفاده کنین این کار در رتبه بندی یا رتبه بندی سایت شما بسیار موثره. پس همونجوریکه فهمیدین، انتخاب درست کلمات کلیدی در نقش مهمی رو افا می کنه که واسه این منظور باید طبق مراحل زیر عمل کرد:
۱- اطلاعات خود رو درباره موضوعات سایت، کامل کنین.
شما اول باید بدونین که قراره دور و بر چه موضوعاتی در سایت، داشته باشین و اطلاعات کافی درمورد اونا داشته باشین. در این صورت ذهنتی از کلمات کلیدی مناسب رو به دست خواهید اورد.
۲- از کلمات کلیدی پیشنهادی گوگل استفاده کنین.
در این مرحله، با در نظر گرفتن موضوعی که تو ذهن دارین، یه کلمه رو در گوگل سرچ کنین و دکمه فاصله روی صفحه کلید رو فشار بدید در این صورت در محل تایپ کلمه، لیستی از پیشنهادات گوگل براساس رتبه ای که از نظر گوگل دارن واسه شما ارائه می شه که می تونین از اونا کمک بگیرین.
۳- به کار گیری نرم افزار google keyword planner
در مرحله قبل، شما لیستی از کلمات کلیدی رو از گوگل به دست اورده اید حال شما باید بدونین که ارزش این کلمات به چه صورته. در این نرم افزار شما یه کلید واژه رو وارد می کنین و این وسیله به شما نشون میده که کلید واژه مورد نظر، در ماه یا در سال (انتخاب بازه وقتی بردوش شما هستش) چندبار تکرار شده. کلماتی که تعداد تکرار بیشتری داشته باشن، یعنی بیشتر مورد توجه کاربران قرار دارن بنابر این به کار گیری این کلمات در رتبه بندی سایت شما خیلی موثره.
۴- انتخاب کلمات کلیدی مناسب
در آخر پس از طی مراحل فوق، شما لیستی از کلمات کلیدی دارین که شما باید انتخاب کنین. کلمات کلیدی کلی رو خط بزنین و از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنین. ترتیب کلمات کلیدی به این صورت باشه که کلمات کلیدی کم رقابت و طولانی رو اول و کلمات کلیدی کوتاه و پر رقابت و پر ترافیک رو ر انتها بذارین.

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست
این مطلب را هم از دست ندهید :   نکاتی در سئوی صفحات طولانی (Infinitive Scrolling)