حتما تاحالا در بین مقالات و بحثای داغ سئو، به موضوعات لینک فالو و لینک nofollow برخورده اید و شاید آموزشای نوفالو کردن و یا افزونه های اون رو هم دیده باشین. اما  می دونین لینک نوفالو چیه؟ (nofollow link).   فرق لینکای فالو و نوفالو رو می دونین؟  بطور دقیق از کارکرد لینکای nofollow اطلاع دارین؟  می دونین چگونگی برخورد گوگل با این لینکا چیه؟  لینکای نوفالو در انتقال اعتبار سایت بی تاثیر هستن؟ در ادامه این مقاله به هر کدوم از پرسشای طرح شده جواب میدیم. در اول بریم به سراغ تعریف لینکای فالو و نوفالو و فرق هاشون رو عنوان کنیم. لینکای فالو لینکای معمولی هستن که به معنی پیوند از سایتی به سایتی دیگه س.
لینک فالو عموما به شکل زیر در ساختار دستوری زبون html ظاهر میشه :
<a href=”https://example.com”>عنوان لینک</a>
البته گاه ها به اشکال زیر هم استفاده میشه:
<a href=”https://example.com“ rel=”dofollow” >عنوان لینک</a>
<a href=”https://example.com” rel=”follow”>عنوان لینک</a>
و لینکای نوفالو به در ساختار دستوری html به شکل زیر هستن:
<a href=”https://example.com” rel=”nofollow”>عنوان لینک</a>
لینکای فالو اعتبار سایت اصلی رو به سایت لینک شده انتقال میدن و با این کار موتورهای جست و جو میفهمن که سایت اصلی، سایت لینک شده رو تایید کرده. اما لینکای نوفالو به معنی اینه که سایت اصلی به سایت لینک شده فقط به هر دلیلی لینک داده اما مورد تاییدش نیس و اعتبار گیری سایت مقصد رو هم به موتور جست و جو می سپارد.
از سال ۲۰۰۸ میلادی بطور کم کم لینکای فالو به لینکای نوفالو تغییر پیدا کردن و حالا لینکای فالو بسیار کمی وجود دارن! پس اگه لینکای نوفالو بی تاثیر بودن گوگل چیجوری از بین بک لینکای نوفالو سایتا رو رتبه بندی میکنه؟ بهتره بدونیم لینکای nofollow به طور کامل مجاز و قانونی هستن و این تصور که رباتا اجازه بررسی اونا رو ندارن به طور کامل غلطه. علاوه بر این بهتره بدونیم که لینکای نوفالو باعث کاهش رتبه سایت شما هم نمی شن چراکه گوگل گفته که لینکای نوفالو پیج رنک گوگل رو انتقال نمی دن.

این مطلب را هم از دست ندهید :   نکات مهم در انتخاب کلمات کلیدی

معنی لینک nofollow 

فرض کنین صاحب سایت یا وبلاگی هستین که در اون به موضوعات سرگرمی می پردازید و در سایتتون به سایتی دیگه که شامل سرگرمی نداره لینک دادین. بعد ازآپدیت، ربات گوگل درون سایت شما میخزد تا تغییرات رو بفهمه و به لینکی می رسه که تناسب و سنخیتی با محتوای سایت شما نداره. در این صورت گوگل از اعتبار شما کم می کنه؟ به اعتبار سایت لینک شده اضافه می کنه؟ جواب همه این سوالا خیره! وقتی ربات گوگل به این لینکا برخورد میکنه به گذشته سایتی که به اون لینک دادین مراجعه کرده و اون رو بررسی میکنه، اگه از دید گوگل این سایت مثبت بوده و شامل اون با مطالب سایت شما و یا زیرمجموعه ای از شاخه درختی مطالب شمام خوانی داشته باشه اعتبار رو بین هردو تقسیم میکنه. حال درصورتیکه سایت لینک شده از سایتهای هم موضوعش لینک گرفته باشه و تنها سایت لینک شده غیر مرتبطش شما باشین، درصد کمی از رتبه شما براش ثبت می شه.
نکته دارای اهمیتی اینجا هست که باید به اون توجه خاص داشت، وجود لینکای نوفالو به معنی نداشتن بک لینک نیس، بلکه اونا هم جزو بک لینکا بحساب میان اما فقط بوسیله ربات گوگل دنبال نمی شن. بهترین روشی که واسه نوفالو کردن لینک هست به کار گیری rel=”nofollow” در پیوندهاست. همونطور که لینکای فالو ممکنه به تنهایی نتونن به اعتبار سایت شما چیزی اضافه کنن، لینکای نوفالو هم به تنهایی قادر به انجام اینجور کاری نیستن، پس برگ برنده در استفاده مناسب از هردو نوع اوناس. امروزه در جنگ سایبری، سایتا واسه ارتقا رتبه در گوگل و موتورای جستجو گر مبادرت به ایجاد لینکا و بک لینکا کرده تا به نمایش صفحه اول گوگل در آیند.
اما تموم این لینکا و بک لینکا به درد بخور هستن؟ در جواب این سوال به تعریف لینک و بک لینک می پردازیم.
بک لینکا پیوندایی هستن که از سایتای دیگه به صفحات سایت شما داده می شن و لینکا، پیوندایی هستن که در صفحات داخلی خود سایت درست می شن و در موتورای جستجو گر ایندکس می شن. صفحات ایندکس شده در موتورای جستجو گر باید طوری باشن که به ارتقا رنک گوگل شما کمک کنن. ممکنه بعضی بک لینکا یا لینکای ایجاد شده سایت از دید گوگل مثبت جلوه ندن، و مطالب اون برابر با مطالب سایت شما نباشه و هیچ ارزشی در سئو سایت ندارن. در نتیجه اینجور لینکایی باید از لیست لینکای به درد بخور سایت حذف شن. وقتی که یه لینک در لیست تگای نوفالو قرار میگیره، به موتورای جستجو گر اعلام می کنه که این لینک رو ایندکس نکنن.

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست