یکشنبه شب آینده در دوم اسفند ماه، سامسونگ با برگزاری مراسمی در شهر بارسلون دوباره میاد تا دو کهکشانی دیگه رونمایی کنه؛ دو موبایلی که Galaxy S7 و Galaxy S7 Edge نام دارن.

کافیه انگشت بر کیبورد گذاشته و نام همین اجناس رو جستجو کنین تا با یه عالمه از شایعات، تصاویر لو رفته و مشخصات در مورد همین دو موبایل رو به رو گردید.

سامسونگ این بار هم می خواد روند تکرار رو در پیش گرفته و طراحی گلکسی اس ۶ رو کمی نونوار کنه؛ محصولی که در سال گذشته تونست رضایت کاربران در این بخش رو به دست آورد.

سال پیش سامسونگ پس از دریافت انتقادهای بسیاری، در آخر دست به معرفی پرچمداری زد که می شد نام پرچمدار رو لایق اش دونست، چون که در ساخت اون از پلاستیک ارزون قیمت و کم ارزش خبری نبود و کره ایا به سراغ تلاقی شیشه و فلز رفته بودن.

بیایید خلاصه ای داشته باشیم از همه شایعه هایی و اطلاعاتی که تا کنون در مورد گلکسی اس ۷ و نمونه اج این تلفن هوشمند منتشر شدن.

Samsung-Galaxy-S7-edge-in-black-silver-and-gold-1-w600

اگه بخوایم به تصاویر و رندرهای معلوم شده از طرف منابع به طور کامل جور واجور اعتماد کنیم که اتفاقا تعدادشون هم کم نیس، باید بگیم که اهالی کره جنوبی موبایلی ساخته ان که شباهت عالی به نمونه الان پرچمدارشان داره. این وسط حساب evleaks@ در توییتر تصاویر رسمی تری رو به نمایش گذاشت و حتی رنگای جور واجور این محصول رو هم در برابر کاربران قرار داد.

سال گذشته تیره ترین نمونه گلکسی اس ۶ مربوط می شد به رنگی که آبی تیره بود. امسال ولی این شرکت می خواد یه انتخاب مشکی رنگ رو هم در مقابل خریداران این محصول بذاره. گلکسی اس ۷ قراره در سه رنگ نقره ای، مشکی و طلایی به بازار عرضه شه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ۱۶ حقیقت جالب در مورد گوگل که احتمالا نمی دانستید

جای قرار گرفتن کلیدهای صدا، پاور، لنز دوربین، جک صدا و پورت USB به طور کامل با نسل قبلی یه جوره. طراحی حالا بهتر شده و این محصول قشنگ تر شده اما زبون طراحی در نگاه اول به طور کامل با گلکسی اس ۶ همسان هستش.

در حالی که گلکسی اس ۷ استاندارد از نمایشگری ۵.۱ اینچ استفاده می کنه، نسخه اج داستان دیگری داره و قراره در حد و اندازه فبلتا باشه. این محصول به نمایشگر ۵.۵ اینچ مجهز شده و این موضوع از جهتی مهمه که می تونین از نمایشگر خمیده سامسونگ در فضای گسترده تری استفاده کنین.

هر دو محصول مورد بحث از رزولوشن نمایشگر برابر بهره میبرن که در واقع ۲K یا QHDه. این رزولوشن از سال گذشته در پرچمداران سامسونگ تبدیل به یه استاندارد شد و بعید به نظر می رسه به این زودیا تماشاگر به کار گیری نمایشگرهای ۴K به شکل گسترده در موبایلا باشیم.

ضد آب، شارژ بی سیم و پشتیبانی از حافظه جانبی

در کارنامه سامسونگ، گلکسی اس ۵ رو میشه یکی از نا-زیباترین موبایلای این شرکت خواند ولی همین تلفن هوشمند به قابلیتای مناسبی مجهز شده بود که بعد اونا رو در گلکسی اس ۶ مشاهده نکردیم.

جدیدترین اعضای خونواده گلکسی سامسونگ مجهز به گواهی IP67 هستن. در نتیجه اگه در باران از اونا استفاده کردین یا الابختکی اونا رو در آب انداختید، نگران نباشین چون که اتفاقی براش رخ نمیده.

بر خلاف گلکسی اس ۵، حالا خوبیش اینه در تصاویر منتشر شده از گلکسی اس ۷ خبری از درپوشای پلاستیکی هم نبوده و میشه احتمال داد که سامسونگ در مورد ضد آب کردن موبایل هاش بدون به کار گیری درپوش پلاستیکی، تا حدی به پای سونی رسیده باشه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   تلفن هوشند P8 از هوآوی رسماً معرفی شد

البته در این تصاویر، درگاه کارت حافظه ای هم مشاهده نمی شه اما میشه توقع داشت که این درگاه به شکل هیبریدی با درگاه سیم کارت ترکیب شده باشه. براساس شیدها، گلکسیای جدید سامسونگ با حافظه های ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی ارائه می شن.

مشخص نیس سامسونگ دو پرچمدار خود رو با نمونه های ۱۲۸ گیگابایتی هم ارائه میده یا خیر چون که در اول عرضه گلکسی نوت ۵، اینجور نمونه ای به بازار عرضه نشد.

باتریای حجیم تر

یکی از مشکلات گلکسی اس ۶، باتری نه خیلی قوی اون بود که فقط می تونستید یه روز رو با اون سپری کنین. البته گلکسی اس ۶ یکی از اولین موبایلایی بود که به شارژ بی سیم سریع مجهز شد.

در حالی که گلکسی اس ۶ از باتری ۲۵۵۰ میلی آمپری برخورداره، حالا گزارش شده که حجم باتری نسل جدید به ۳۰۰۰ میلی آمپر زیاد شده. همین مسئله به تنهایی باعث می شه تا با عمر باتری بالاتری مواجه باشیم اما از طرف دیگه خود اندروید ششم رو هم در نظر بگیرین که به توانایی Doze مجهز شده.

این وسط خبر رسیده که گلکسی اس ۷ اج از باتری ۳۶۰۰ میلی آمپری برخوداره اما اندازه نمایشگر بزرگتر شاید باعث می شه تا با نسخه استاندارد، عمر برابری از جهت باتری داشته باشه.

مگاپیکسلای کمتر و کارکرد بهتر در نور کم

کارکرد دوربین همه موبایلای پرچمدار سامسونگ در سال گذشته (به دلیل تعداد بالای شون، اجازه بدین یکی یکی نام نبریم) در سطح عالی بود؛ دوربینی که می تونست خیلی راحت در برابر دوربین آیفون قرار گیرد و در خیلی از مواقع هم برنده باشه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   نگاهی بر آپارات فیلیمو؛ اپلیکیشنی برای مشاهده فیلم و انیمیشن های HD به صورت آنلاین

دوربین گلکسی اس ۶ و بقیه موبایلای پرچمدار سامسونگ از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی و گشودگی دهانه لنز f/1.9 استفاده میکرد.

امسال گلکسی اس ۷ با سنسور ۱۲ مگایپسکلی از راه می رسه. همین موضوع شاید یه عقب گرد به نظر برسه اما در واقع باعث می شه تا با به کار گیری گشودگی دهانه لنز f/1.7، این موبایل بتونه تصاویر بسیار بهتری در شرایط نور کم ثبت کنه.

به کار گیری دو نوع چیپست

سال پیش سامسونگ عزمشو جزم کرد از چیپست پیشرفته از طرف کوالکام با نام اسنپدراگون ۸۱۰ استفاده نکنه. کره ایا خیلی راحت چیپست اگزینوس که خودشون پیشرفت اش داده بودن رو در گلکسی اس ۶ و موبایلای پرچمدار دیگرشون قرار دادن که اتفاقا کارکرد بسیار مطلوبی داشت.

امسال ولی انگار سامسونگ می خواد دوباره از ساخته کوالکام استفاده کرده و یه نسخه از گلکسی اس ۷ رو با اسنپدراگون ۸۲۰ راهی بازار کنه. شاید نسخه اسنپدراگون ۸۲۰ راهی آمریکا می شه در حالی که نسخه اگزینوس در بقیه بازارها به فروش می رسه.

همونطور که می بینین، اطلاعات بسیار خیلی از گلکسی اس ۷ منتشر شده و حالا تنها موارد جزیی مونده ان که باید از طرف خود کره ایا رونمایی شن. این موارد شامل ابعاد دستگاه، وزن اون و موارد مشابه دیگه می شن. حال باید تا یکشنبه – دوم اسفند ماه منتظر موند و تماشاگر معرفی رسمی تلفنای هوشمند مورد بحث از طرف خود سامسونگ بود.