اپرا وینفری با برنامه تلویزیونی بسیار محبوبش که در ۲۵ فصل ارائه شد جایگاه خود رو در قلب مردم پیدا کرد. اون که مصاحبه های تلویزیونی بسیار دوستانه ای با افراد مشهور برقرار می کرد، موفقیتش رو مدیون عادات خوبش می دونه. در ادامه چند نمونه از عادات خوب ایشون آورده شده:

  • سرمایه گذاری روی خود

اپرا هیچوقت از خودسازی دست بر نداشت، حتی وقتی که بازنشسته شد. اون عقیده داره که با خودسازی آینده ای پرسود دارین.

  • مسئولیت پذیری

وقتی که امتیاز شبکه اپرا کم شد و رسانه ها آشوبی در مورد اون به پا کردن، همه کارمندان اپرا فکر میکردن اون از تاکتیکای خاصی واسه فریب دادن اذهان عمومی استفاده می کنه. اما اون روی صحنه رفته و به همه گفت:

مالک شبکه من هستم و اونو درست می کنم.

  • وسعت دایره اطلاعات اجتماعی

از اونجایی که اپرا در محیطی با مردمی متفاوت از همه جای دنیا زندگی می کرد، تونست با مطالعه فرهنگ اونا و رابطه برقرار کردن با مردم اطلاعات خیلی از چگونگی زندگی، فرصتای شغلی موجود، چگونگی حل مشکلات و خیلی موارد دیگه به دست آورد که در کسب و کارش بسیار موثر بود. اون دنیا رو از چشم اونا می دید و جهان بینیای متفاوت شون به اپرا درسای زیادی می داد.

  • تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف

بعضی فکر می کنن که افراد بسیار موفق در همه چیز عالی هستن، در حالی که اینجور نیس. این افراد در یکی دو مورد از ویژگیای خودشون عالی هستن و آینده خود رو بر مبنای اونا ساخته ان. در واقع هیچکی عالی نیس. نقاط ضعف تون رو پیدا کنین و از اونا درس بگیرین، در عین حال نقاط قوت تون رو به بهترین شکل تقویت کنین.

این مطلب را هم از دست ندهید :   رده بندی فوتبالیست ها در سری فیفا چگونه انجام می شود؟

  • خطر پذیری

هر کارآفرین خوبی می دونه بدون خطر کردن، جایزه ای هم وجود نداره. اپرا حتی بعد از موفقیت عالی که از برنامه اش بدست آورد بازم حاضر به خطر کردن نام و اعتبارش بر پروژه های بزرگ بود. البته این حرف معنیش این نیس که دست به هر کاری بزنین. اما اگه ریسکای محاسبه شده رو قبول نکنین هیچ رشدی نمی کنین.

  • تقویت مهارت سخنوری

اگه تا حالا برنامه اپرا رو دیده باشین متوجه ازتباط احساسی که با مهمونای برنامه اش برقرار می کنه، شدین. مهارت سخنوری به شما در ایجاد رابطه کلامی مناسب با همکاران و دور و بریا تون کمک زیادی می کنه.

  • به خود خندیدن

در مصاحبه های اپرا کمتر از هر دو دقیقه با خنده ایشون مواجه میشین. بعضی وقتا به موضوعی می خندد، و بعضی وقتا به اشتباهی که در کلامش داشته. همه اشتباه می کنن؛ نباید با جدی گرفتن این اشتباهات لفظی یا کوچیک، دنیای خود رو از هم بپاشید. تا وقتی که نتونین این اشتباهات خود رو ندیده بگیرین، از سر تقصیرات بقیه هم نخواهید گذشت.

کارایی که در دهه دوم زندگی جوانان باعث پشیمونی اونا در آینده می شه

شاید موفق باشین و ندونین؛ نشونه های موفقیت کدوما هستن؟