یکی از ترفندهای واسه افزایش ترافیک و بازدید سایت، به کار گیری لینکای ورودیه. یعنی لینکایی که از سایتای دیگه به سایت شما لینک داده می شن. وبمسترها واسه این عمل، دو نوع لین رو در نظر  می گیرن:یکی از ترفندهای واسه افزایش ترافیک و بازدید سایت، به کار گیری لینکای ورودیه. یعنی لینکایی که از سایتای دیگه به سایت شما لینک داده می شن. وبمسترها واسه این عمل، دو نوع لین رو در نظر  می گیرن:

۱- گاه ها شما با سایتای دیگه رد و بدل کردن لینک می کنین. که به این حالت از لینکا، لینکای واقعی می گن.

۲- اما مورد دیگه اینه که شما از سایتای دیگه، لینک خریداری می کنین این بدون معنا هستش که بر خلاف لینکای واقعی، سایتای دیگه واسه محتوای سایت شما اهمیتی قائل نیس بلکه به قیمت گرفتن هزینه از شما، لینک به شما میدن. به این دسته از لینکا، لینکای  سوری می گن. لازمه بدونین که اگه شما یه لینک واقعی حتی از سایت با رتبه پایین دریافت کنین ارزش اون واسه سایت و رتبه بندی بیشتر از لینک سوریه که از سایت با رتبه بالا گرفتین.

من میخوام به لینک گذاری به‬ عنوان دو بازی جور واجور نگاه کنم، ساخت دو نوع لینک.‬ این دو گروه ممکنه از یه طرف به عنوان لینکهای واقعی در نظر گرفته شن و از طرف دیگه لینکهای سوری باشه. منظور از لینکهای واقعی چیه؟‬‬ یه لینک واقعی یه جور از لینکی‬ است که موتوهای جستجو به دنبال اون میشن.‬ اینا لینکهایی هستن که به وب‬‬ ‫سایتی از سایت دیگری اشاره میکنن چون‬ صاحب اون سایت می خواد یه لینک رو بسازه.‬ اینا لینکهایی هستن که موتورهای جستجو‬ علاقه زیادی به اون دارن چون اونا رایای‬ اصلی سایت هستن، از طرف دیگه لینکهای سوری رو‬ داریم البته نه به طور کامل سوری، بلکه از نظر‬ فنی یا ساختاری اونا لینکهای‬‬ اچ تی ام ال واقعی هستن‬. دلیل وجود لینک این نیس که‫ صاحب سایت که به سایت شما‬ لینک کرده به سایتتون اهمیت می ده‬.

این مطلب را هم از دست ندهید :   نرم افزار Inspyder Sitemap Creator

تشخیص لینک واقعی و لینک سوری

بذارین جور دیگری بگم‬، از اونجایی که سایت به سایت‫ شما لینک گذاری کرده‬ می خواد لینک رو در اونجا بذاره. فرض کنین که شما دایره واژگانی‬ مربوط به کار و کاسبی خود ستختین‬‬‬‬ چیزی که واسه افراد شما در شرکت به درد بخور باشه.‬ چندی از وبلاگ نویسان اون دایره‫ واژگان رو پیدا میکنن، فکر‬میکنن ارزش صحبت در موردش رو داشته باشه‬ پس اون رو در وبلاگشان لینک میکنن.‬ اینا لینکهای واقعی هستن. به این صورت مردم تشویق می شن که‬‬‬ به اون لینک کنن که‬ از اون به عنوان طعمه لینک نام میبرن.‬ از طرف دیگه فرض کنین که شما لینکی خریداری میکنین‬ شما به صاحبان سایتهای دیگه پول‬ پرداخت میکنین تا بر سایت شما لینک کنن.‬ اینا لینکهای سوری هستن که دارندگان سایت اهمیتی به سایت شما نمیدن‬ اونا به لینکی که اشاره میکنن اهمیتی نمیدن‬ اونا فقط به خاطر دریافت پول‬ لینکا رو قرار میدن‬‬.

 البته بیشتر تمیز دادن بین لینکهای واقعی و لینکای سوری‬ ‫واسه موتورهای جستجو سخته‬ واسه همینه که لینکهای سوری هم نتیجه دارن‬ ولی به چه دلیل لینکهای سوری اینقدر محبوب‬‬ ‫هستن؟ اینجا مثالی داریم، فرض کنین‬ به وبلاگ نویسی پولی پرداخت کنین‬ که در مورد سایت شما نوشته و لینک‫ اون رو بذاره،‬‬‬‬ ‫واسه نمونه گوگل چیجوری میتونه فرق‬ بین یه لینک واقعی رو با یه لینک طعمه تشخیص بده که‬‬ ‫عوضش پول قرار گرفته؟ بیشتر نمی تونه‬ پس به این صورت باعث یه اختلاف‬ در شرکتهای موتور جستجو میشه چون در آخر‬ اونا می خوان لینکهای سوری رو ندیده‬ بگیرن مخصوصا لینکهای خریداری شده رو و در عین‬ حال از این روش هدف دار پشتیبانی میکنن.‬ میلیونا سایت با به کار گیری‬ استراتژیهای مختلفی واسه ساختن لینکهای سوری نتیجه خوبی گرفتن‬ در واقع بیشتر کمپینای لینک، کمپین لینکهای سوری هستن،‬ در واقع گاه ها لینک سوری ارزش‬ بیشتری از یه لینک واقعی داره چون‬ موتورهای جستجو در تشخیص اون مشکل دارن.‬

این مطلب را هم از دست ندهید :   معرفی ابزار گوگل ترندز (Google Trends)

یه لینک واقعی از وبلاگی با‬ رتبه پایین ارزش بیشتری از‬ یه لینک خریداری شده از یه‬ وبلاگ با رتبه بالا داره‬، البته کلا یه روش هدف دار‬ با لینک واقعی ارزش بیشتری ا‫ز یه روش هدف دار با لینکهای سوری داره‬ که این دلیلای زیادی داره‬. اول اینکه موتورهای جستجو هر روزه‬ در تشخیص فرق اونا بهتر و بهتر می شن‬ مثلا وقتی که گوگل‬ میفهمه سایت شامل لینکهای پرداختیه‬ از ارزش اون لینکها کم می کنه‫ و به طور کامل اون لینکها رو ندیده‬ میگیره و میتونه صفحه رو از ایندکس حذف کنه.‬ نمونه دیگه لینک گذاری متقابله.‬ با وجودی که خیلی از طرفداران‫ لینک گذاری دوطرفه این لینکها‬ رو در دسته لینکهای واقعی قرار میدن‬ و ادعا میکنن که ارزشی واسه بازدیدکنندگان سایت داره‬ در واقع لینک گذاری تقابلی واسه‬ اهداف سئو انجا م میشه و موتورهای جستجو‬ این رو میدونن. به این صورت‬ امروزه لینکهای تقابلی ارزش کمی داره‬. هم اینکه احتمال داره خیلی از راه هدف دار‬ ساخت لینک سوری لینکهایی بسازن که‬ ارزش کمتری از لینکهای واقعی داشته باشن.‬ واسه نمونه لینکهای قرار گرفته در‬ یه مقاله در وبلاگی محبوب‬ ارزش بیشتری از لینکهای قرار گرفته‬ در وب سایتی با هدف‬ قرار دادن لینکهای خریداری شده داره‬ هم اینکه هیچ تفاوت مشخصی بین لینکهای‬ واقعی و سوری وجود نداره‬‬‬‬‬، ‫پس از طرف دیگه لینکهایی وجود‫ داره که لینک طعمه مفیدی هستن.

ازطرف دیگه لینکهای خریداری رو داریم‬‬‬ ‫ولی این وسط بسیاری چیزای‬ دیگری مثل مطبوعات، مقاله های اتحادیه‬ یا لینکهای خانوادگی و دوستان، لینکهای‬‬ ‫شرکا و چیزای دیگه ای به جز اینا هست. ‬هر چی بیشتر از لینکهای خریداری‬ شده به لینک طعمه برید ارزش لینکها بیشتر میشه‬‬. ‫کلا باخبر شدن از این‬ دو روش هدف دار لینک اهمیت زیادی داره.‬ لینکهای واقعی و سوری و درکی‫ از این موضوع که موتورهای‬ جستجو علاقه بیشتری به لینکهای واقعی دارن تا سوری‬ و اینکه کم کم در تمیز‬ دادن این دو بهتر می شن‬‬‬. در سئو و بهینه سازی سایت بازم لینکا تاثیر دارن ولی اینکه چه لینکی دریافت کنین می تونه راه سئو سایت شما رو به کلی عوض کنه.

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست