Dassault Systemes یه شرکت فرانسویه و تلاش داره به بعضی از مهیج ترین شرکت های آمریکایی بخش فناوری کمک کنه تا آینده رو بسازن. این شرکت نرم افزارهای تصویر ورداری سه بعدی پیشرفت میده تا برنده های مطرح رو در مورد طراحی و تست محصولاتشون کمک دهد.

طرحای ارائه شده از طرف Dassault هم به وسیله نامایی مثل تسلا، فارادی فیوچر و شرکت فضایی بلو اورجین که تحت نظارت جف بزوسه استفاده میشن.

برنارد چارلز مدیرعامل این شرکت در مصاحبه با بیزنس اینسایدر گفت: ما به بعضی از بزرگ ترین و  مطرح ترین برنده های جهانی خدمات می دیم اما رشد ما از بازیگران جدید سر میگیره.

چارلز در ادامه اعلام کرد: البته بازیگران جدید از همون اول هم بزرگ نیستن. جابی (استارتاپی که در مورد تولید پنلای الکتریکی فعالیت داره و مقر اصلی اش هم در سیلیکون ولیه) بیشترین حد ۶۰ کارمند داره. اما ما اینجا هستیم تا آینده رو با اونا بسازیم و من این رو دوست دارم. اینطوری شرکتای بزرگی هم که حاصل کار رو می بیننن با مشاهده نتیجه کار اعلام می کنن: ما هم همین رو می خوایم.

و در اون زمان، Dassault تخصص و تجربه کافی واسه خدمت رسانی به اونا رو داره. در هفته ای که گذشت شرکت مشهور JPMorgan که در مورد بانکداری فعالیت داره یادداشتی رو در مورد Dassault منتشر کرد که براساس اون این شرکت فرانسوی در دراز مدت به یکی از پیشروان ارائه محصول بدل می شه و چشم انداز اون می تونه انقلاب صنعتی چهارم رو رقم بزنه که در واقع دنیایی از رباتا و هوش مصنوعی رو شامل می شه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   مجلس به موضوع رفع فیلتر توییتر ورود نمی‌کند

Dassault یکی از شرکت هاییه که انقلاب رباتیک و مکانیکی تازه رو با پایین آوردن هزینه تولید رقم میزنه. این شرکت به جای ساخت یه نمونه اولیه گرون از خودروها و بهینه سازی چندین باره اون، برنامه هایی رو ارائه میده که به لطف اون شرکتایی مثل فارادی فیوچر و تسلا میتونن مدلایی دقیق از خودروهای مد نظرشون رو بسازن.

همین هفته این شرکت گزارش مالی سه ماهه اول امسال خود رو منتشر کرد. براساس این گزارش درآمدهای Dassault با رشدی ۶ درصدی به رقم ۶۹۳٫۵ میلیون یورو رسیده. براساس بعضی برآورده ها این شرکت فرانسوی ۱۸ میلیارد یورو ارزش گذاری شده و بالغ بر ۲۰۰ هزار مشتری از ۱۲ صنعت جور واجور دنیا داره.

چارلز در چیزی که مدلسازی سه بعدی می خواند، Dassault رو مطرح ترین  شرکت دنیا حساب می کنه. اون در ادامه میگه: خودروی تسلا کامل به وسیله نرم افزار ما تولید شده و از کل همه هواپیماهای تجاری و مسافری کل دنیا ۹۵ درصدشون به وسیله نرم افزاری Dassault Systemes طراحی گردیده ان.

اما بازیگرانی مثل تسلا هستن که چارلز رو به هیجان میارن. اون در ادامه میگه: ایلان ماسک وقتی تسلا رو راه اندازی کرد از پلتفرم ما واسه مدیریت طراحی اجناس خود استفاده کرد و علاوه بر این در مدیریت انرژی هم اونو استفاده کرد.

اونا هدفی به طور کامل متفاوت رو در پیش می گیرن چون درک خوبی از فناوریای پیشرفته دارن و این همون موضوع ایست که همکاری ما با تسلا رو هیجان انگیز می کنه. همین موضوع در مورد فارادی فیوچر هم صادقه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   موتورولا از خانواده ۲۰۱۹ موتو G7 در چهار مدل رونمایی کرد

چارلز ادامه میده: این بخش جذابیه و حالا نوجوانانی رو می بینین که پهپاد میسازن و از راهکارهای ما واسه این منظور بهره می گیرن. الان بالغ بر ۱۰۰۰ کارگاه تولید گجتای دیجیتالی در دنیا هست و ما در همه اونا حضوری فعال داریم. این کارگاه ها رو عموما مهندسان جوون مدیریت می کنن و در اونا ربات و دیگه سیستمای الکترونیکی رو تولید می کنن.

Dassault Systemes هم اینکه بر پتانسیل بالای واقعیت مجازی واسه رشد واقفه. چارلز میگه: ما در CES که در واقع بزرگ ترین نمایشگاه جنسای مصرفی آمریکا هستش یه جور تجربه طراحی فوق العاده رو با به کار گیری راه حل خود و البته HTC Vive رقم زدیم. ما هم اینکه همکاری نزدیکی هم با هولولنز مایکروسافت داریم و البته در این راه از آکیلس هم استفاده می کنیم.

مدیرعامل این شرکت میگه: هولولنز و هدست وایو اچ تی سی قراره که همه چیز رو به شکلی چشم گیر تغییر بدن. این موضوع اما فقط به واقعیت مجازی مربوط نمی شه و واقعیت اضافه رو هم در بر میگیره. باید بگم که ارائه تجربه واقعیت اضافه به مراتب از واقعیت مجازی سخت تره.

در واقعیت اضافه، پروژکتورها محتوایی رو به محیط دور و بر شما اضافه می کنن و در واقع واقعیت مجازی رو با حقیقت ترکیب می کنن. نمونه خوب در این باره شرکت مجیک لیپه که به وسیله گوگل پشتیبانی می شه.

البته لازمه اضافه کنیم که واقعیت مجازی و اضافه هر دو واسه کاربران تازگی دارن اما واقعیت مجازی یه بازار ثابت شده داره که Dassault حضور خود رو در اون مسجل کرده.

این مطلب را هم از دست ندهید :   گزارش آماری از حراجمعه بامیلو؛ بازدید بیش از یک میلیون نفر در نخستین ساعت

اون ادامه میده: در ۲۵ سال گذشته ما این کار رو در جریان برنامه هایی سِری انجام دادیم و بعد حاصل کار خود رو در اختیار شرکتای خودروساز گذاشتیم. بیشترین تعداد اتاقای واقعیت مجازی در دنیا واسه تویوتا و P&Gه. در P&G کارشناسان این شرکت با به کار گیری واقعیت مجازی تست اجناس رو انجام میدن.

اما اتفاقی که حالا در حال رخ دادنه مصرفی سازیه. این فناوری به لطف تکنولوژیایی مثل آکیلس ریفت و وایو به صورت ارزون قیمت در اختیار کاربران قرار میگیره. ۵ سال پیش یه اتاق واقعیت مجازی حدودا یه میلیون دلار ارزش داشت و حالا اما می تونین با پرداخت ۵۰۰ دلار یکی از وسایل جفت و جور کننده این تجربه رو بخرین. واسه این دستگاه ها اما محتوای سه بعدی و محتوای فوق العاده با کیفیت سه بعدی چیزی لازمه و ما اونو ایجاد می کنیم.