مهمترین اصل که هر وبمستر در خود باید در نظر داشته باشه اینه که تموم فعالیتا در سایت باید براساس اصول سئو انجام بشه تا هم از نظر گوگل قانونی باشن و منتهی به تاثرات مثبت در سایت شما شه و هم این اثرات مثبت موندگار شن. اما قبل از همه این امور، یه وبمستر وقتی می تونه در براساس اصول موفق باشه که تصور کامل در مورد و مفاهیم اون رو داشته باشه. به خاطر همین معمولا وقتی که شخصی قصد راه اندازی یه سایت رو داره، از یه فرد سئوکار کمک میگیره تا اصول اولیه کار رو به اون آموزش دهد و پس از کمی تعامل با سئوکار، شما باید مسائل ابتدایی رو فراگرفته باشین که یادگیری مفاهیم ، ابتدایی ترین مرحله در بهینه سازیه. در هر حرفه ای تا وقتی که شما از مفاهیم و اصطلاحات حرفه آگاهی نداشته باشین، نمی تونین در اون زمینه موفق شید.

مفاهیم کلی سئو عبارتند از

شاخص گذاری موتورهای جستجو (Indexing)
از مهم ترین نکات بهینه سازی سایت ها توجه به چگونگی شاخص گذاری موتورای جستجوست که اصطلاحا به اون Indexing می گن. همونجوریکه قبلا هم گفته شد، موتورهای جستجوی پیشرفته از نرم افزارهای عنکبوت یا خزندها واسه جستجوی صفحات استفاده می کنن. خیلی از صفحات که از داخل صفحات شده به موتورهای جستجو لینک شدن هم به شکل خودکار یافت می شن.
واسه به کار گیری دو فهرست اینترنتی Yahoo ditectory و Open directory project نیاز به ارسال دستی و بررسی انسانی داره ولی گوگل وبمستر تولز این امکان رو جفت و جور کرده تا سایت مپ خود رو به کمک XML ایجاد کرده و رایگان فرستاد تا از پیدا شدن همه صفحات اطمینان حاصل کرد. خزندها از عوامل مختلفی واسه خزیدن در سایتا استفاده می کنن. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که همه صفحات نمی شن و فاصله یه صفحه از صفحه اصلی عامل مهمی در پیدا شدن یا نشدن بوسیله خزندهای موتور جستجوئه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   محتوای بیشتر ترافیک کمتر – بخش دوم

فاکتورهای کلی سئو SEO
عملیات بهینه سازی سایت ها رو به صورت کلی میشه به دو دسته زیر تقسیم کرد:

۱- سئوی On-page یا بهینه سازی پارامترهای درون سایت (On-Page Factors):
پارامترهای درون سایت شامل نام دامنه، عنوان صفحات، متن صفحات، متاتگا، html تگا و همه مواردیکه درون خود سایته.

۲- سئوی Off-page یا بهینه سازی پارامترهای بیرون سایت (Off-Page Factores):
فعالیت در شبکه های اجتماعی، تبلیغ سایت در سایتای دیگه، افزایش محبوبیت سایت، بهینه سازی لینکایی که به سایت اصلی لینک می شن.

سئو غیر مجاز یا سئوی بلک هت
در خیلی از موارد مدیران، طراحان و متخصصین سئو در بهینه سازی سایت زیاده روی و تقلب می کنن که این موجب کاهش رتبه سایت در موتورهای جستجوی پیشرفته می شه. به همین خاطر، موتورهای جستجو شاخصایی واسه هرزروی سایتا در نظر دارن.
شاخص بندی اسپم ها بوسیله موتورهای جستجو (Spam Indexing):
• زیاده روی در به کار گیری کلمات کلیدی (Keyword Stuffing)
• به کار گیری متن مخفی در سایت (Hidden or Invisible Text)
• زیاده روی در به کار گیری متا تگا (Meta Tag Stuffing)

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست