مارک زاکربرگ باور داره که در آخر روزی آدم می تونه احساسات، افکار و بازخوردهای حسی اش رو به همون روشی که متون، عکس و ویدیو رو از راه شبکه های اجتماعی به اشتراک میذاره، با بقیه رد و بدل کردن کنه.

در جریان یه جلسه طولانی سوال و جواب که در صفحه فیسبوک مدیرعامل فیسبوک برگزار گردید، زاکربرگ گفت: «به زودی می تونین در مورد چیزی فکر کنین و دوست شمام به سرعت اونو تجربه کنه.»

زاکربرگ علاوه بر تلپاتی، طیف خیلی از موضوعات رو در جریان این جلسه مطرح کرد که از اون جمله میشه به تحقیقات فیسبوک در مورد هوش مصنوعی، سیاست این شبکه اجتماعی در قبال اسامی واقعی و وجود قابلیتی به نام تلنگر سخن به میان آورد.

در ادامه این مطلب با سایت ما همراه باشین.

در این جلسه هم اینکه پرسشایی از طرف چهره های مشهور پرسیده شد که طیف خیلی از اونا به تحقیقات علمی و اهمیت کارای انجام شده به وسیله استیون هاوکینگ و آرنولد شوارتزنگر رابطه پیدا می کرد.

خبرنگار Huffington از زاکربرگ در مورد آینده خبرهای آنلاین سوال کرد و اونم در جواب گفت که پیش بینی می کنه در آینده «غنا و سرعت» این نوع محتواست که اهمیت پیدا کرده و از راه ویدیو و تکنولوژیای جدیدی مثل واقعیت مجازی محقق می شه که این اعلام نظر، واسه شرکتی که یه چند وقت پیش آکیلس رو در ازای ۲ میلیارد دلار خرید خیلی هم بعید نیس.

این مطلب را هم از دست ندهید :   پیگیری سایت ما در مورد معاینه فنی برتر چالش تازه برای رانندگان

در مورد افزایش سرعت خبررسانی هم زاکربرگ مدعی شد: سازمانای خبری که الان خبرهای کوچیک رو با سرعت و تناوب بالا در اختیار کاربران قرار میدن از جایگاه بسیار مهمی بهره مند هستن با این همه مطمئن نیستم که هنوز همه بر این واقف شده باشن. از این دید هم فیسبوک با مقالات جدید و آنی خود، ایده آل ترین شبکه اجتماعی واسه تحقق آینده ایه که زاکربرگ اونو به تصویر کشیده.

مدیر عامل این شبکه اجتماعی در توضیح طرحای این شرکت در بخش هوش مصنوعی هم گفت که شرکت اون مدتیه مشغول پیشرفت تکنولوژیای لازم واسه تشخیص وسایل، مناظر و افراد در عکسا و ویدئوهاه.

زاکربرگ گفت: این سیستما نیازمند درک بافت و بستر تصاویر و ویدئوها هستن. ایشون در ادامه، بخشی از اهداف شرکت خود رو ایجاد انواعی از سیستمای هوش مصنوعی دونست که در بعضی از بخشا شامل بینایی، شنوایی و چیزای دیگه ای به جز اینا، بهتر از آدم عمل میکنن.

وقتی که از اون سوال شد دوست داره به کدوم یکی از سوالات علمی جواب دهد، جواب اون بازم بر محوریت آدم استوار بود و گفت:

من بیشتر به سوالاتی علاقه دارم که درباره مردم هستن. چی به بشر امکان میده که تا ابد زنده بمونه؟ چیجوری می شه همه بیماریا رو درمان کرد؟ مغز آدم چیجوری کار می کنه؟ یادگیری چیجوری اتفاق می افته؟ چیجوری میشه این توانایی رو در آدم درست کرد که قدرت یادگیری اش چند میلیون برابر بیشتر شه؟

اما جلسه سوال و جواب کامل هم به برنامه ها و احساسات تلپاتی اختصاص نداشت و زاکربرگ در مورد سیاست فعلی فیسبوک در قبال نام واقعی کاربران هم صحبت کرد. موضوعی که به نظر بسیاری می تونه بی عدالتی آمیز بوده و واسه اونایی که دوست ندارن با نام واقعی شون در این فضای آنلاین شناخته شن، به قیمت جانشون تموم شه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   انسان در برابر ماشین: چرا اپل نبوغ بشری را به هوش ماشینی ترجیح می دهد؟

زاکربرگ در مرحله اول در مقام دفاع از سیاست فعلی فیسبوک در این رابطه بر اومد و گفت که با این کار، پیدا کردن دوستان واسه کاربران این شبکه اجتماعی راحت تر می شه:

ابهاماتی در مورد سیاست ما هست. نام واقعی حتما به معنی نام قانونی شما نیس. نام واقعی شما همون چیزیه که با اون خونده میشین و دوستانتون با اون شما رو خطاب می کنن. اگه در میان دوستانتون معروفیت شما چیزی غیر از نام شناسنامه ای تون است و دوست دارین که از اون در فیسبوک استفاده کنین، باید بتونین اینجور کاری رو انجام بدین. با این کار ما هم می تونیم از هر فردی که نام واقعیش رو مورد استفاده قرار میده پشتیبانی کنیم. البته فعلا روی روشای بهتر و بیشتری کار می کنیم تا کاربرامون بتونن به ما نشون بدن که نام واقعی شون چیه.

زاکربرگ در ادامه گفت که به اندازه کافی پول در آورده و از این پس، ماهانه یه دلار رو به عنوان حقوق دریافت می کنه که این موضوع بیشتر از بقیه جوابش مورد توجه قرار گرفت.

اما تنها سوالی که اون نتونست جواب راضی کننده ای براش ارائه دهد، دلیل واقعی جا دادن امکان پوک یا تلنگر بود و فقط به گفتن این جمله اکتفا کرد که: در اون زمان ایده خوبی به نظر می اومد.