کاربران ایرونی تا یه مدت پیش با تخفیفای جمعه مشکی به شکل عملی رو به رو نشده بودن، با این حال فروشگاه بامیلو واسه سال دوم و همزمان با بقیه بازارهای جهانی، تخفیفایی رو به شکل فروش آنلاین نشون داد که با در نظر گرفتن گزارش روابط عمومی همین فروشگاه اینترنتی، مورد توجه خاص کاربران قرار گرفته.

البته جمعه مشکی یا «حراجمعه» بامیلو، در اول کار خود بدون مشکل پیش نرفت و به مدت محدودی، صفحات این سایت با تاخیر باز شدن. حال روابط عمومی بامیلو در همین رابطه میگه که حجم بالای استقبال مردمی باعث شده تا اینجور مشکلی به شکل کوتاه واسه سایت بامیلو پیش بیاد.

«رامتین منزهیان»، رییس هیئت مدیره بامیلو درباره تاخیر در نمایش صفحات بامیلو در ساعت های اولیه می گوید:« باورش برامون مشکل بود اما تو یه ساعت اول حراجمعه، بیشتر از یه میلیون نفر به بامیلو مراجعه کردن که این سایت رو دچار تاخیر در کارکرد کرده بود.»

بامیلو هم اینکه در گزارش آماری خود اشاره میکنه که بیشتر از ۱۰۰ هزار نفر واسه اولین بار و قبل از حراجمعه در بامیلو ثبت نام کرده بودن. منزهیان در مورد اینجور رشدی میگه: 

«بخش مهمی از اهداف بامیلو تشویق کاربرانیه که به اینترنت دسترسی دارن ولی هنوز خرید اینترنتی رو تجربه نکرده ان. این کاربران می تونن به بزرگ شدن سهم بازار تجارت الکترونیک کمک بسیاری کنن. ما معتقدیم ثبت نام این حجم از کاربران جدید در بامیلو نقطه عطفی در بازار آنلاین بود. یکی دیگه از اهداف بامیلو در کمپین حراجمعه معرفی خرید اینترنتی به عنوان یه فرصت تازه واسه ایرانیاس تا بتونن راحت تر خرید کنن و در سرتاسر ایران به جنسای لازم خود دسترسی داشته باشن. بامیلو در این کمپین به بیشتر از ۴۳۵ شهر سفارش کالا داشته و این نشون میده مردم در سراسر ایران به خرید در فضای آنلاین علاقمند هستن.»

این مطلب را هم از دست ندهید :   ۸ راه بازیابی خلاقیت در مواقع فرسودگی ذهنی

همونجوری که ذکر شد، امسال واسه دومین بار بود که کاربران ایرونی به وسیله بامیلو با تخفیفای حراجمعه رو به رو می شدن. این فروشگاه حالا خبر میده که سال گذشته سفارش کالا در بامیلو ۱۵ برابر و امسال ۳۰ برابر روزای عادی بوده، یعنی خیلی از فروشندگان بامیلو به اندازه یه ماه فروش داشتن. 

بامیلو هم اینکه گزارش میده که حراجمعه، واسه تامین کنندگان هم روز فوق العاده ای بوده. فقطً یکی از تامین کنندگان جنسای الکترونیک به تنهایی تو یه روز از حراجمعه بیشتر از ۱۰۰ هزار یورو برابر ۴۰۰ میلیون تومن فروش داشته.

فروشگاه مورد بحث اشاره میکنه که ۳۵ درصد سفارشات حراجمعه، مربوط به بخش پوشاک بودن و از این رقم، ۷۵ درصد کاربران پوشاک ایرونی سفارش دادن.

اما طبق انتظار، اجناس الکترونیکی در حراجمعه با استقبال عالی رو به رو بودن و بعضی از جنسای الکترونیک به تعداد انبوه به فروش رسیدن. واسه مثال بیشتر از ۲٫۵۰۰ پاور بانک ADATA در این حراج خریداری شدن. بامیلو هم اینکه گزارش میده که رشد ۲۰۰ درصدی کتاب و رشد ۱۰۰۰درصدی فروش اجناس ورزشی، از دیگر اتفاقات مثبت در حراجمعه بوده.

آقای منزهیان در مورد ارسال کالاهایی که در حراجمعه سفارش داده شدن میگه:

«بامیلو تلاش کرده در حراجمعه امسال با آمادگی بیشتر خدمات خود رو واسه مشتریان جفت و جور کنه. به خاطر همین ارسال جنسا از ظهر روز ۵ آذر شروع شده و تیم عملیات بامیلو سخت مشغول فعالیت هستن تا سفارشا هر چی زودتر به دست کاربران برسن.

حراجمعه نقطه عطفی در فروش آنلاین ایران بود و امسال خیلی از فروشگاه های آنلاین  و البته آفلاین اقدام به برگزاری حراجمعه کردن و پیش بینی می شه این مدل از حراج، در سالای آینده هم به وسیله فروشگاه ها و مشتریان بیشتری روش زوم بشه.»

این مطلب را هم از دست ندهید :   فیروز آبادی: خدمات تلگرام رایگان باقی نمی‌ماند

بامیلو هم اینکه خبر میده که با پشتوانه استقبال مردم از خرید آنلاین و به کار گیری خدمات تجارت الکترونیک، تلاش داره کمپین شب یلدا رو هم در روزای اول زمستون برگزار کنه و تا همین چند وقت دیگه که خیلی هم دور نیس اطلاعات بیشتری در این مورد منتشر می کنه.