بعضی عکسا هستن که از خود اتفاق هم ماندگارتر هستن و جوری تأثیری بر آدم می ذارن که تا ساعته ها شاید نتونیم اونو از حافظه خود پاک کنیم…..

بعضی عکس ها هستن که از خود اتفاق هم ماندگارتر هستن و جوری تأثیری بر آدم می گذارن که تا ساعته ها شاید نتونیم اونو از حافظه خود پاک کنیم. در زیر بخشی از این عکسها رو باهم مرور می کنیم که گذر عمر هیچ وقت اونو برامون تکراری نمیکنه:

عکس بالا که عکاس اون نامشخصه بهترین نمونه واسه نشون دادن نمونه رفتار نازیها با اسیران جنگی در جنگ جهانی دومه. در عکس، یه مرد یهودی در حالی که منتظر زنده به گور موندن خوده گلوله ای از پشت در مغزش خالی می شه!

عکس فوق که برنده جایزه پولیتزر سال ۲۰۰۷ شده بوسیله اودد بالیلیتی گرفته شده. در این عکس یه زن بهترین نشونه مقاومت مقابل پلیس اسرائیل رو به نمایش می گذارد!

تاریخ: ۱۱ ژوئن ۱۹۶۳، در ویتنام یه راهب که بر علیه حکومت کاتولیک عصیان کرده با سوزوندن جسم خود اعتراضش رو در شلوغترین ساعت روز در وسط خیابون نشون می دهد. می سوزد چون بیشتر از این از دستش بر نمی آید.

عکس فوق از اثر برانگیزترین عکسهای دنیاست: روزگاری که در آمریکا بی عدالتی نژادی و طبقاتی وجود داشت و سیاهان و سرخها از یه شیر آب و سفیدپوستها از شیر آب دیگری استفاده می کردن

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس نوشته و تصویر پروفایل تبریک تولد امام علی (ع)

عکس بالا: پایان جنگ جهانی دوم؛ یه سرباز ارتش سرخ در حال برافراشتن پرچم شوروی بر فراز بام رایشتاگ در آلمان، تاریخ: می ۱۹۴۵، پایان افسانه آلمان، پایان وحشت، مرگ، نابودی

عکس فوق هم مربوط به نا آرومی های کوزووه، یه کودک کوزوویایی در حالی که تسلیم به نزدیکانش در آلبانی می شه، به چهره کودک نگاه کنین.

عکس بالا نمایی از یه بازداشتی عراقی رو نشون می دهد. در حالی که کیسه ای مشکی به سر پدر کشیده شده، شاید تنها تسلی پدر هم حضور فرزندش در آغوش باشه. عکاس: جون مارک بوجو، برنده بهترین عکس خبری سال ۲۰۰۳

عکس فوق هم به عنوان سمبلی از کشتار اسرائیل شناخته شده و واسه ما عکس نام آشناییه. جمال الدوری در حالی که زیر رگبار گلوله های اسرائیلی ها باقی مونده سعید داره فرزندش رو از گلوله خوردن مواظبت کنه. در حالی که التماس می کنه شلیک نکنن. محمد الدوری لحظاتی بعد در آغوش پدر بر اثر گلوله اسرائیلی ها شهید می شه!

عکس بالا: میدون “تیان اون من” پکن، یه مرد چینی که به نظام کمونیست حاکم اعتراض می کنه یه تنه و با جربزه در برابر تانکهای چینی می ایستد و اونا رو مجبور به توقف می کنه، حتی اگه واسه لحظه ای کوتاه باشه!

عکس بالا هم از عکسهای فراموش نشدنی تاریخ هستش. زمان: ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، مکان برج تجارت جهانی در نیویورک، و مردی که از فرط ناچاری خود رو از بالای بلندا به پائین پرت می کنه…

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس های زیبا از طبیعت چهار فصل

و:

و عکسی که در بالا مشاهده می کنین … عکسی که هیچ وقت از خاطر انسانیت محو نمیشه. سال، سال ۱۹۹۴ه، یه کودک سودانی در حال جون دادن بر اثر گرسنگیه و لاشخوری که در پشت انتظار مرگ یه کودکه….

 

منبع: seemorgh.com

جمع آوری: آلامتو