اگه دو راهی حساسی در دنیا وجود داشته باشه که یکی از اون ها به پرتگاه یا دره عمیقی منتهی شه و دیگری راه موفقیت باشه اون دو راهی ریدایرکته. دو راهی ریدایرکت رو همه کارشناسان می شناسن. دو راهی حساسی که هزار و یه راه واسه رسیدن به اون هست؛ اما کافیه یه انتخاب نا به جا انجام بدین تا با دوری از راه ریدایرکت در پرتگاه شکست سقوط کنین.
با معنی ریدایرکت حتما تا کنون آشنا شده اید. اون چه که امروز اهمیت داره روش ریدایرکته که پیوسته در حال تغییره و روز به روز روش های جدیدی واسه اون عرضه می شه. کافیه با راه هدایت URLها به همدیگه آشنا باشین و بتونین از راه سیگنال های لینکی اون ها رو مدیریت کنین.
شک نداشته باشین هزار راهی که واسه ریدایرکت صفحات جور واجور سایت هست رو تا کنون امتحان کرده اید. این بار همراه ما باشین تا با روش مدیریت درست ریدایرکت در سئو از ۵ راه اصلی و استاندارد آشنا شید.

راه های ریدایرکت در سئو

ریدایرکت از راه درست هیچ محدودیتی نداره و تا ابد بوسیله گوگل واسه بهبود شرایط سئو سایت ها پیشنهاد می شه. مطالعه پست کار با متا تگ canonical و ریدایرکتا رو قبل از شروع این مطلب به شما پیشنهاد می کنیم.
ریدایرکت از راه سطوح DNS
ریدایرکت در این سطح واسه سایت هایی که قصد تغییر دامین اصلی رو دارن پیشنهاد می شه. در این مورد حتما باید با مدیر سرور مشورت های لازم انجام بشه.
ریدایرکت در سطوح CDN
ریدایرکت در این روش یعنی به کار گیری شبکه های پخش محتوا مثل آکامای اج که سرور های مختلفی در نقاط جور واجور دنیا داره و محتوا رو براساس اون چه که به صلاح سایت ها هستش از سرور خود هدایت می کنه. این روش در روند پیاده سازی سایت موثره و به بهتر شدن سرعت اجرا اون خیلی کمک می کنه.
ریدایرکت در سطوح سرور
ریدایرکت در سئو از این روش بسته به این که از چه سروری مثل Apache ،nginx, یا IIS استفاده می کنین فرق داره. مثلا بیشتر کاربران در سرور های از کد های دستوری .htaccess استفاده می کنن.
جواب هدرای http
زمان برطرف کردن مشکلات فنی بوسیله و ریدایرکت معمولا <head> ندیده گرفته می شه.
ریدایرکت های بر اساس زبون
تولید ریدایرکت با زبون های دیگری هم مثل PHP، JS، HTML و…شدنیه.
ریدایرکت در سئو قوانین خاصی داره که به بعضی از اون ها اشاره می کنیم:
۱ – هیچ لینکی بعد از ریدایرکت نباید بلاک شه. تلاش نکنین صفحات قدیمی رو که ریدایرکت کرده اید خط بزنین.
۲ – اولین قدم در عیب یابی و بررسی لوپ های ریدایرکت (redirect loops) است.

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست
این مطلب را هم از دست ندهید :   معرفی متاتگ Refresh