مشکل اصلی و مسئله بغرنجی که در هست اینه که خیلی از مدیران سایت نام افزونه خاصی رو واسه بهتر شدن وضعیت فعلی سایت خود می شنوند و واسه دانلود اون اقدام می کنن بلکه به این وسیله شرایط الان سایت خود رو سر و سامون بدن؛ اما دست از پا درازتر به همون اصول و روش هدف دار های گذشته خود بازمی گردند و از خیر هر افزونه ای می گذرند.

راه اندازی افزونه Yoast SEO هم با تموم سروصدایی که به پا کرده واسه همه ساده نیس. کاربران تازه کار براساس شنیده های خود این پلاگین رو نصب می کنن به امید این که با این افزونه معجزه ای در اتفاق بیفته ولی در مراحل نصب و پیکره بندی افزونه Yoast SEO با مشکلات زیادی رو به رو می شن.

قبل از این که ناامید شید حتما راهنما زیر رو واسه راه اندازی ساده تر Yoast SEO در سه قدم بخونین.

نصب و پیکره بندی افزونهYoast SEO

واسه نصب این افزونه دقیقا مثل بقیه افزونه های وردپرسی عمل کنین. وارد بخش افزونه ها شید و روی اضافه کردن یا add new کلیک کنین. با این کار شش گزینه جور واجور ظاهر می شه: جست وجو ، بارگذاری، شاخص ها، محبوب، تازه ترین، چیزهای مورد علاقه.

پیشنهاد ما اینه که اول با جستجو در مخزن وردپرس فارسی این افزونه رو دانلود کرده و بعد با انتخاب بارگذاری اون رو در وردپرس خود آپلود کنین. این افزونه دائم به روزرسانی می شه؛ پس  مطمئن شید که حتما از آخرین نسخه استفاده می کنین.

این مطلب را هم از دست ندهید :   معرفی الگوریتم کبوتر گوگل
افزونه Yoast SEO

پیکره بندی اولیه بعد از نصب

بعد از نصب افزونه Yoast SEO با تنظیمات اون مثل هر پلاگین دیگری رو به رو می شید. پیشنهاد ما به کار گیری تنظیمات پیش فرض این افزونه س . البته تا همین چند وقت دیگه که خیلی هم دور نیست سفارشی سازی بخش های خاص رو تحلیل می کنیم  و پس بهتره تنظیمات عمومی پیش فرض روی حالت اولیه خود نگه دارین.

تنظیمات افزونه Yoast SEO

آثار عمومی افزونه Yoast SEO رو هر سایت

هر سایت بدون توجه به تنظیمات خاصی که واسه استفاده بهتر از اعمال می کنه از سه جهت از طریق این پلاگین تاثیر می گیرد:

۱.      کراول شدن سایت: موتورهای جستجو نیاز دارن تا مثل یه کاربر در صفحات جور واجور سایت شما گشت و گذار کرده، روی یه مطلب کلیک و اون رو به صورت کامل رصد کنن.

۲.      ایندکس سایت: وقتی که موتور جستجو بهترین مطلب رو برابر با خواست کاربر پیدا کرد با تنظیمات این افزونه بهتر می تونه پست یا صفحه رو در ایندکس خود کپی کرده و در صفحه نمایش یافته های عرضه کنه.

۳.      تشخیص صفحات بی کیفیت/کپی شده: یکی از مهم ترین درخواست های ما از این افزونه معرفی صفحات با کیفیت به موتورهای جستجوئه. صفحات یا مطالبی که بهترین هستن، تکراری نبوده یا برخلاف صفحات ورود یا ثبت نام از ارزش بالایی بهره مند ان.

حتما بخونین :

  • دانلود نرم افزار Rapid Seo Tool
  • پیروزی با سئو درجنگ گلادیاتورها
  • از سوالات در عنوان مطالب استفاده می کنین؟ این مطلب رو از دست ندین
  • داشتن محتوای متفاوت در نسخه موبایل
  • شمام می تونید در Featured Snippet گوگل سهیم باشین
اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست