عفونت قارچی، یه جور عفونت تناسلی شایع در زنونه که بیشتر با احساس خارش و سوزش همراه با ترشحات یا بدون ترشحات از واژن خود رو نشون میده. بیشتر از اینکه عواملی مانند سن، دچار شدن به مریضی، بارداری و… در دچار شدن به عفونت قارچی موثر باشن، پوشیدن لباسای تنگ و چسبون در بروز اون تاثیر زیادی دارن.

در مواردی که به دلایل جور واجور مانند مصرف آنتی بیوتیک، کورتیکوستروئید یا تغییرات هورمونی، pH واژن عوض شه، تعداد قارچا افزایش پیدا می کنن و فرد دچار علائم به وجود اومده از طریق عفونت قارچی می شه.

تغییر pH واژن در افراد باردار، مبتلایان به دیابت و کسائی که از قرصای ضدبارداری استفاده می کنن، بیشتر دیده می شه.

این عفونت شایع، درمان ساده ای داره و واسه رفع اون میشه از داروهای ضدقارچ که به شکل کرم واژینال یا شیاف وجود دارن یا داروهای خوراکی و موضعی، استفاده کرد. مصرف نابجای داروها باعث مقاومت دارویی می شه و درمان رو پیچیده و مشکل می کنه.

طی چند سال گذشته، گروهی از محققان در مورد قارچای مخمری، روی واکسنی کار می کنن که مراحل آزمایشی خود رو طی می کنه و شاید این واکسن تا چند سال آینده وارد بازار می شه.

اگه علائم ناچیز باشه، واسه درمان اول میشه داروهای خوراکی و موضعی ای رو که در داروخونها به فروش می رسن جفت و جور و طبق دستور مندرج، از اونا استفاده کرد، اما اگه این مشکل بیشتر از ۴ بار در سال تکرار شه و مصرف داروها نتیجه ای نداشته باشه، شاید سیستم ایمنی بدن مریض ضعیفه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس های جدید بهرام رادان + بیوگرافی بهرام رادان

تکرار برگشت عفونت در افراد گرفتار به دیابت، مریضیای طولانی و کسائی که قرص ضدبارداری مصرف می کنن، بیشتر هستش اما در مواردی هم عفونت بدون داشتن هیچ کدوم از این عوامل مستعدکننده، همیشه برگشت می کنه که دلیل اون مشکل در سیستم ایمنی بدنه.

در مواردی که ضعف سیستم ایمنی در بروز و برگشت عفونت قارچی نقشی نداره و مریضی به درمان دارویی جواب نمی ده، انجام کشت پیشنهاد می شه. با این کار مشخص می شه که چه میکروارگانیسمایی در ایجاد عفونت قارچی دخالت دارن و واسه درمان، داروهای ترکیبی تجویز می شه.

براساس یافته های تحقیقات، از دیگر عوامل موثر در برگشت تکراری قارچای مخمری، پوشیدن لباسای تنگ و چسبون مانند شلوار جین، جوراب شلواری یا لباس زیر جذبه. به افراد گرفتار به عفونت قارچی پیشنهاد می شه از پوشیدن لباسای تنگ و چسبون دوری کنن و لباس نخی بپوشن.

اصلا هنگام دچار شدن به این عفونتا درمانای خونگی مانند به کار گیری بتادین و.. رو امتحان نکنین و فقط با آب ولرم محل مورد نظر رو بشورید و باعث تحریک این ناحیه نشید و عوامل عودکننده رو بشناسین.

بدون مشاوره با دکتر نباید دارویی مصرف کرد. افراد دیابتی هم می تونن با کنترل قندخون و رعایت بهداشت و خشک نگه داشتن ناحیه واژن، از عفونتای قارچی تکراری جلوگیری کنن.

چیجوری سلامت روحی خود رو افزایش بدیم؟

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

سیمرغ

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس طبیعت / اسفند