• مدل تناسب بین وظیفه و فناوری

نظریه­های تناسب سازمانی فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله مدل تناسب بین وظیفه و فناوری [1]که توسط گودهیو مطرح شده است ، به منظور درک بهتر طیف گسترده­ای از عوامل سازمانی ارائه شده­اند که به­کارگیری راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات را تحت تاثیر قرار می­دهند.

 

 

 

 

در مدل سه عامل کاربر، فناوری و پیچیدگی وظایف سازمانی که باید توسط سیستم­های فناوری اطلاعات و ارتباطات پشتیبانی شود؛ مدنظر قرار می­گیرد. این مدل براین  فرض استوار است که اگر سیستم های فناوری اطلاعات و ارتباطات از وظایف سازمانی به خوبی پشتیبانی نماید احتمالا بیشتر مورد استفاده قرار خواهد رفت و وظایف فرد را نیز هماهنگ می­سازد. زیرا کاربران از روش­هایی استفاده  می­کنند که وظایفشان را کامل و با بیشترین منافع انجام دهند. و اگر فناوری اطلاعات و ارتباطات مزیت رقابتی موجود را ارائه نکند استفاده نخواهد شد.

هر چند در این مدل به وجوه جدیدی از فناوری یعنی هماهنگی یا تناسب میان کاربر و فناوری ونیز میان وظیفه و فناوری توجه شده است، اما تعامل میان کاربر و وظیفه که مهمترین عامل برای اجرای پروژه­های فناوری اطلاعات و ارتباطات است بررسی­نمی شود. (Tisknakis & Kouroubali, 2009)

 

[1] Task Technology Fit Model

این مطلب را هم از دست ندهید :   خرید اینترنتی عسل خالص و کاملا طبیعی