گوگل چگونگی به کار بردن دامنه های سطح بالای جدید یا Top Level domain )TLDs) رو توضیح میده.

آخرین متن منتشر شده گوگل درمورد چگونگی به کار بردن TLDs جدید، قدیمی و دامنه های مربوط به منطقه جغرافیایی خاص –gTLD- است. جون مولر تحلیلگر وب مستر گوگل تازگیا در بلاگ “گوگل وب مستر” درباره همین موضوع مطلبی منتشر کرده. جون گفت گوگل این مطلب رو به خاطر سوالها و خیالات غلطی که بین جامعه وب مسترها شنیده بود، به اشتراک گذاشته. به طور خلاصه، هیچ TLDsنیست که گوگل اون رو به بقیه ترجیح بده؛ همه در رنک به طور برابر بررسی می شن. بعضی از این دامنه ها مختص منطقه جغرافیایی خاصی هستن و گوگل اونا رو به عنوان پیش فرض و default یه کشور در نظر میگیره. این TLDs نشون دهنده اینه که اون منطقه جغرافیایی واسه اون سایت مهم تره. با این وجود با همه TLDا به طور برابر رفتار می شه.
اینجا بعضی از سوالات اخیری که گوگل درمورد این موضوع منتشر کرده و جواب داده، واسه شما آماده کردیم:
• gTLD جدید چیجوری بر جستجو تاثیر میذاره؟ گوگل به خاطر این دامنه های جدید در حال تغییر الگوریتم جستجوئه؟ این دامنه ها چقدر واسه جستجو مهم هستن؟
کلا سیستم ما با gTLD جدید مانند همه gTLDای دیگه رفتار می کنه (مانند com و org). کلمات کلیدی تو یه TLD هیچ تاثیری در جستجو نداره.
• دامنه هایی با اسم بین المللی مانند .みんな چیجوری؟ Googlebot می تونه اونا رو کرال و ایندکس کنه تا در جستجو استفاده شن؟
بله، از این دامنه ها می شه مثل دامنه های دیگه استفاده کرد(البته آسانتره که با جستاری مانند [site:みんな] بررسی شه. گوگل با مدل پانی کد ( کد بین المللی برابر) یه نام دامنه هاست با مدل بدون کد هم برابر رفتار می کنه، پس نیاری نیس که اونا رو redirect کنین یا به طور جداگونه استانداردسازی کنین. یادتون باشه واسه بقیه URL ها از UTF-8 واسه مسیریابی جستارها استفاده کنین و ازنوشتن حروف ASCII دوری کنین.
• دامنه BRAND. تاثیر کمتر یا بیشتری از COM. داره؟
خیر. با اون TLDها هم مانند gTLDای دیگه رفتار می شه. تنظیمات و ترتیب برابری دارن و وزن یا تاثیر بیشتری در چگونگی کرال، ایندکس یا رنک URL ها ندارن.
• TLDای منطقه یا شهر جدید چیجوری استفاده می شن؟ ( مانند london. یا bayern. )
حتی اگه مختص منطقه جغرافیایی مشخصی هم به نظر برسن، ما با اونا مانند gTLD رفتار می کنیم. این اصول واسه دامنه هایی مانند eu. یا asia. هم یه جوره. شاید استثناهایی در بعضی موارد وجود داشته باشه که در عمل مشخص بشه.
• دامنه های کد کشوری حقیقی – ccTLD- چیجوری؟ گوگل این دامنه ها (مانند uk, .ae و…) رو به عنوان یه دامنه محلی واسه افراد اون کشور در نظر میگیره؟
به طور پیش فرض، بیشتر ccTLDا (البته با وجود بعضی استثنا) در گوگل طوری استفاده می شن که محل جغرافیایی سایت رو پیدا کنن و نشون میدن که اون سایت شاید در اون کشور رایجتره.
• درصورتی که دامنه ام رو از com. به دامنه دیگری تغییر بدهم، جواب تلاشهای سئوی منو میده؟ چیجوری وب سایتم رو بدون از دست دادن اطلاعات قبلی یا رنک منتقل کنم؟
ما در بخش Help Center چگونگی انتقال اسناد و اطلاعات سایت رو کامل توضیح دادیم. تغییرات دامنه ممکنه واسه ظاهر شدن در جستجوها زمان ببره. پس بهترین راه اینه که دامنه ای رو انتخاب کنین که پاسخگوی نیازای بلند مدتتان باشه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   نبایدهایی در سئو حرفه ای که برندتان را نجات می‌دهد!

منبع : Searchengineland

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست