یکی از روشای بهینه سازی سایت، به کار گیری راه لینک بیلدینگ یا همون روش لینک سازیه. در این روش، شما ساختار از لینکای داخلی و خارجی در سایت ایجاد می کنین که به هم رابطه دارن.
منظور از لینکای داخلی، لینکای مربوط به صفحات داخلی یه سایته که این صفحات رو همدیگه وصل می کنه و منظور از لینکای خارجی، مجموعه لینک هاییه که از سایتای دیگه به لینک سایت شما وصل می شه.
در میان وبمسترها و سئوکارها، لینکای خارجی، شدیدا روی رتبه شما تاثیر گذاشته و واسه رتبه بندی عالی سایت شما نقش مهمی دارن و دلیل این تاثیر مهم اینه که وقتی که سایت شما به لینکای خارجی وصل می شه، گوگل هر لینک خارجی ار به عنوان یه شخص سوم یا کاربر سوم در نظر میگیره که این لینک نشون دهنده رای مثبت واسه گوگله.

لینک بیلدینگ خارجی با کیفیت محبوبیت کلی‬ رو در چشم موتورهای جستجو پیشرفت می ده‬ و از این رو لینکها بهتر‬ در یافته های جستجو نمایش پیدا میکنن‬ ولی شاید شما به همون چیزی‬ که مردم فکر میکنن فکر میکنین.‬ چیجوری من لینکهای اشاره کننده ای‬ به سایت داشته باشم وقتی که هیچ‬ کنترلی بر وب سایتهای دیگه نباشه؟‬ خبر خوب اینکه لینکها به شکلهای‬ مختلفی به وجود اومده و‬ میتونن عملکردهای متفاوتی داشته باشن،‬ اول اینکه بعضی از اونا آسون هستن.‬ یه راه عادی واسه  قرار دادن سایت‬ یا کار و کاسبی تون در دایرکتورهای وب مختلفه‬ ولی یادتون باشه که شما باید نسبت به‬ دایرکتوری که در اون قرار میگیرید بسیار دقت کنین.‬ شما هیچوقت بر تبلیغهایی که نوشتن‬ “قرار دادن سایت شما در هزار موتور جستجو و دایرکتوری با ۱.۹۹دلار” کلیک نکنین.‬ دایرکتورهای اسپم گذاری بسیاری وجود دارن‬ و کمتر موردی از اونا ارزش اعتماد رو دارن. یه اصلی که باید پیروی کنین‬ اینه که باید ببینین که دایرکتوری‬ روند ویراستاری رو پیروی میکنه یا‬ اینکه سایتهای در رابطه و معتمد رو قبول میکنه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   متا تگ توضیحات

اگه دایرکتوری بخواد لینکی رو بدون بررسی منتشر سازه‬ شاید یه دایرکتوری قابل اعتماد به حساب‬ نمی ره. دایرکتوری Dmoz جای خوبی واسه شروع کار‬ است و اگه شما یه کار و کاسبی محلی‫ رو هدایت میکنین‬ شما می تونین اطلاعات رو در موتورهای جستجو‬ و دایرکتورهای محلی مختلفی بذارین.‬ اگه شما از یه دایرکتوری که مختص‬ صنعت خاصی هستن و سرویسهایی رو لیست کردن که‬ قابل اعتماد و منحصر به بازار‬ شما هستن می تونین به مرحله بعد برید‬. راه دیگه ای که واسه لینک بیلدینگ خارجی هست اینه که‬ وب سایتای دیگه رو ترقیب به لینک کردن محتواتون کنین‬ و عامل کلیدی اینکار به این‬ صورته که محتوای کیفی که‬ مردم می خوان به اون لینک کنن رو داشته باشین.‬ در جهان موتورهای جستجو، فردی محتوایی رو میخونه میگه‬ این عالیه و من می خوام اون رو لینک کنم‬ و گاه ها محتوای خوب لینکهایی رو‬ جذب میکنه و آدمایی که‬ اون رو پیدا کردن به اشتراک میذارن،‬ ولی زمانهای دیگری هم هست‬ که شما کمی خود رو به نمایش گذاشته‬ و افراد در همون موقع محتوای شما رو پیدا میکنن‬.

ارتباطات اجتماعی خود رو زیاد کنین تا محتوای شما اشتراک یابد و کار رو اینجا به‫ پایان نبرین و‬ سایتایی دیگه که مخاطبین مشابهی دارن رو پیدا کنین.‬ واسه نمونه ممکنه پروفسوری در‬ دانشگاهی درحال انجام مطالعه ای در بخش شما باشه‬ و وبلاگهای خود رو در مورد‬ مبحثی که در رابطه به کار شماس رو منتشر سازه.‬ با اون پروفسور رابطه برقرار کنین‬ و به اون بگید که‬ شما خوانندگانی داره که به نظرشون باحال و خوبه‬ تا لینکهای معتبر و معتمدی پیدا کنین‬ و در کنار گرفتن لینکهایی از وب سایتهای دیگه‬ باید لینکهای از به اشتراک گزاری اجتماعی هم بدست بیارید‬‬‬‬.

این مطلب را هم از دست ندهید :   هاست (Host) و تاثیر آن بر سئو سایت

نکته ای درباره لینک بیلدینگ خارجی

‫آدما اجتماعی هستن و ما دوست‬ داریم که محتوایی که به نظرمون جالبه‬ رو با خونواده، همکاران و دوستانمان به اشتراک بذاریم‬. واسه موتورهای جستجو این علامت جالبی‬ است که به اون میگه‬ چه محتوایی مردم دوست دارن و‬ به کدوم علاقه بیشتری دارن‬، پس از دکمه های به‬ اشتراک گزاری در صفحات خود استفاده کنین‬ و هم اینکه از تاثیر اجتماعی خودتون‬ در شبکه هایی که حضور دارین استفاده کنین‬ تا لینکهای محتوا رو گرفته و اون رو منتشر کنین‬. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که راه های‬ بدی هم واسه لینک بیلدینگ خارجی هست و‬ ممکنه به خاطر یه اشتباه‬ جریمه شید، پس حواستون باشه.‬ کلا اگه به نظر‬ برسه که در حال تقلب کردن هستین انجامش ندین چون‬ احتمال زیادی هست تا دستتون‬ رو شه و وقتی که اتفاق بیفته‬ نتیجه های بسیار بدی داره که حل اون بسیار سخته و می تونه تموم زحمات شما رو در سئو سایت خود به هدر بده. تصور کنین که تلاش دارین کسب‬ و کار خود رو بدون پیدا شد‫ن در موتور جستجو رشد بدید.

‬ قانون دیگه اینکه، کاری که زیاد‬ آسون باشه براتون مشکل بوجود میاره.‬ طعمه شرکتهایی که فروش هزاران‬ لینک رو به صورت ماهانه وعده میدن نشید‬.‬ لینکهای خود رو با غریبها‫ رد و بدل کردن نکنین که هیچ ارتباطی‬ به کار و کاسبی و محتوای شما نداره‬ و خود رو درلیست یا دایرکتوری که‬ واسه گرفتن لینکها به وجود اومده قرار ندین.‬‬ وب همیشه در حال تغییر و‫ رشده و موتورهای جستجو‬ هم به همین صورت عمل میکنن.‬ با وجودی که در طول زمان‬ موتورهای جستجو تغییر بسیاری کردن‬‬‬‬‬ ولی اهمیت لینکها بازم ثابت باقی‬ مونده و علتش اینه که‬ کیفیت و مفهومی بودن محتوا، خوانندگان‬ رو ترقیب به اشتراک گزاری میسازد‬ تا وقتی که در روش های لینک بیلدینگ خارجی خود این مبانی رو رعایت کنین‬ فرصت ساخت لینکهای با کیفیت و جدید رو دارید‬‬. یادتون باشه که نمیشه گفت گه اهمیت لینک بیلدینگ خارجی از لینک بیلدینگ داخلی بیشتره یا خیر.

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست