به گزارش آلامتو به نقل از ibazaryabi.com ؛ بدون توجه به این که یه فرد حقیقی هستین یا یه بازاریاب محتوای حرفه ای که می خواهید یه وبلاگی رو راه اندازی کتید چند عامل وجود دارن که باید واسه موفقیت در نامگذاری وبلاگ خود به اون ها توجه کنین.

روش هدف دار وبلاگ

قبل از این که در مورد نام وبلاگ خود فکر کنین و طوفان مغزی به راه بندازید، خودتون به تنهایی روی وبلاگ خود تمرکز کنین و پیش بینی کنین که پس از چند سال از منتشر کردن مطالب تون وبلاگ شما چیجوری هستش و از خودتون این سوالات رو سوال کنین:

موضوع وبلاگ من چی هستش؟ خوانندگان من چه کسائی هستن؟ و چه سوالاتی دارن که من می توانم به اون ها جواب دهم؟ خوانندگان چه انگیزه ای واسه برگشت به وبلاگ من و تبدیل به مشترکین وبلاگ دارن؟ چه اطلاعات منحصربه فردی در وبلاگم دارم که بقیه ندارن و یا یعنی ارزش گزاره ای منحصربه فرد برند من چه هستش؟ بیشتر پست های من چیجوری هستش؟ من توان ایجاد محتوا به تنهایی رو دارم یا تعدادی همکار واسه این کار باید داشته باشم؟ پس از این که جواب این سوالات رو پیدا کردین، شاید درک درستی از وبلاگ ایده آل خود دارین. حال باید بقیه کارا رو انجام بدین.

جستجوی عنوان

به احتمال زیاد الان بعضی از عناوین بالقوه ذهن شما رو مشغول کرده باشه. اون ها رو روی یه تیکه کاغذ بنویسین و بعد کنار بذارین. حالا زمان اون هستش که در مورد این که مردم چیجوری وبلاگ خود رو نام گذاری می کنن تحقیق کنین و ببینین چه نام و روشی متناسب وبلاگ شما هستش. یه نام متناسبه که توصیف ساده ای از موضوع شما رو ارائه کنه؟ یا نام خود شخص شما واسه وبلاگ تون مناسبه (مانند وبلاگه گودین)

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس طبیعت / مرداد

طوفان مغزی

چند روز رو به خودتون فرصت بدید و با کلمات، هم معنی ها، متضادها بازی کنین و چند نام خوب انتخاب کنین. اما در نظر داشته باشین که ممکنه شما یه نامی رو انتخاب کرده باشین و خودتون هم شدیدا به اون علاقه داشته باشین اما در نظر بقیه خیلی باحال به نظر نرسه پس قبل از این که نام پایانی رو انتخاب کنین از بقیه هم کمک بگیرین.

با کسائی که در مورد موضوعات مشابه وبلاگ دارن، آدمایی که با سبک نوشتن شما آشنا هستن به گپ و گفتگو بشینین. نام وبلاگ خیلی با اهمیته و می تونید اون رو در استخر متنوعی از خلاقیت پرورش بدید.

تصمیم گیری

وقتی که لیستی از ایده های باکیفیت بالا ارائه کردین، زمان اتخاذ یه تصمیم نهاییه. ایجاد یه لیست کوتاه از موردهای فوق العاده.در این قسمت به موارد زیادی باید توجه کنین، این که نام وبلاگ به گونه ای نباشه که از دید املایی مشکلاتی واسه خوانندگان به وجود بیاره. رقبا رو در نظر بگیرین این که شباهت نام یا پیام شما موجب پریشونی و گیجی نسبت به وبلاگ شما نگردد.

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

چیجوری ترس از نا امید کردن بقیه رو از بین ببریم؟