هممون جذاب بودن رو دوست داریم و واسه افزایش جذابیت مون دست به کارای عجیبی میزنیم اما جالبه که بدونین بعضی وقتا انجام ندادن بعضی از کارا بهتر جواب می ده.

به گزارش آلامتو و به نقل از ما؛ یکی از خصوصیاتی که دلیل دوست داشتنی تر شدن افراد می شه اینه که دارای جذابیتای ظاهری و شخصیتی بیشتری باشن. اینکه به موسیقی خوب گوش بدید و یا کمی شوخ باشین و عوامل بسیار دیگری می تونه دلیل افزایش جذابیتاتون شه.

حتی نوع قرار گرفتن تون در عکسایی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک می ذارین هم می تونه در این روند اثر داشته باشه.

در ادامه این نوشته شما رو با مواردی آشنا می کنیم که باعث نابود کردن جذابیتای ظاهری شما می شن. مهمه که بدونین که چیزی که در ادامه می خونید براساس تحقیقات انجام قبول شده در بهترین دانشگاه های دنیاس.

کمبود خواب

در پژوهشی علمی روی وضعیت خواب افراد در دو کشور سوئد و هلند، دو گروه بررسی شدن. آدمایی که هشت ساعت کامل در بیست و چاری رو خوابیده بودن و کسائی که به مدت ۳۱ ساعت نخوابیده بودن. از نگاه کسائی که به عکسای این دو گروه نگاه می کردن، گروه اول باحال تر به نظر می رسیدن.

سه سال بعد، محققان این تحقیق جزئیات بیشتری رو مورد بررسی قرار دادن و به این نتیجه رسیدن که آدمایی که خواب آلوده هستن به دلیل داشتن پلکای افتاده، چشمای قرمز و دایره های مشکی رنگی در دور و بر چشم شون، جذابیت کمتری در مقایسه گروهی که خوب خوابیدن دارن. دلیل اصلی این هم ناراحت تر به نظر رسیدن چهره اونا بود.

بدجنس بودن

در مطالعه ای که در این مورد و در سال ۲۰۱۴ میلادی در چین انجام قبول کرد، مردم این کشور دو تعریف رو از دیدن عکس افراد دیگه استفاده می کنن. گروهی رو صادق و نجیب و گروه دیگه رو بدجنس و شیطان صفت می دونستن.

صاحبان عکسایی که بدجنس به نظر می رسن، کمترین اندازه جذابیت رو در میان بینندگان اون عکسا به دست آوردن.

فیگورهای فشرده و منقبض بدن

وضعیت بدن همیشه یکی از مواردی بوده که مورد بررسی علمی قرار گرفته. تحقیقات سال ۲۰۱۰ میلادی نشون داد که هر اندازه اندامای بدن رو آزادتر نگاه دارین از قدرت و اعتماد به نفس بیشتری بهره مندین. تازگیا بر سر این موضوع مناقشاتی هست.

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس های جدید پوریا پورسرخ

در مطالعه ای که کمتر از یه سال پیش در دانشگاه های کالیفرنیا، برکلی، استنفورد، آستین تکزاس و نورث وست انجام قبول کرد نشون داد که وضعیت قرار گرفتن بدن می تونه در اندازه جذابیت افراد تاثیر داشته باشه.

تصاویر زیادی از زنان و مردانی که با واسه تشکیل زندگی مشترک با هم وعده هایی واسه آشنایی می گذاشتن نشون داد که کمترین جذابیت به گروهی تعلق میگیره که اعضای بدن رو بیشتر از اندازه منقبض نگه داشته و یا قوز می کنن.

این مطالعه نشون داده که آدمایی که در تصاویرشان اعضای بدن خود رو آزادتر و با فشردگی کمتری نگه می دارن، از جذابیت بیشتری بهره مند هستن. این موضوع خصوصا در بین مردان نمونه بیشتری داره.

استرس

محققان کشورای فنلاند، آفریقای جنوبی، بریتانیا، لاتویا، لیتونیا در تحقیق انجام شده در سال ۲۰۱۳ میلادی به این نتیجه رسیدن که زنان اهل لتونی که بیشترین اندازه هورمون استرس در اونا وجود داشت از نگاه مردان از کمترین جذابیت بهره مند بودن.

با اینکه مردانی که به تصاویر این زنا نگاه می کردن قادر به دیدن سطح هورمون استرس در اونا نبودن با این حال خوب اندازه تاثیر اون روی چهره زنان مورد مطالعه رو درک می کردن.

محققان به این نتیجه رسیدن که اندازه کمتر هورمون استرس یعنی «کورتیزول» می تونه در سلامت و باروری زنان تاثیر زیادی داشته باشه.

بیشتر از اندازه خوشحال یا مغرور به نظر اومدن

با اینکه شادی در بین زنان بر جذابیت اونا اضافه می کنه با این حال بیشتر زنان از مردانی که بیشتر از اندازه خوشحال هستن خوششون نمیاد.

هم اینکه مغرور بودن یکی از جذابیتای مردان به حساب میاد این در حالیه که به نظر می رسه مردان از زنان بسیار مغرور خوششون نمیاد.

در سال ۲۰۱۱ میلادی و در پژوهشی که در دانشگاه بریتیش کلمبیا انجام قبول کرد، از ۱۰۰۰ بزرگسال در شمال آمریکا خواسته شد که به عکسای آدمایی با جنس مخالف خود نگاه کنن و در مورد اندازه جذابیتاشون نظر بدن.

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس های دیدنی روز ۶ شهریور

مردان به زنائی که خوشحال تر به نظر می رسن بیشترین امتیاز جذابیت رو دادن و زنان مغرور رو دارای کمترین جذابیت دونستن. از طرف دیگه زنان به مردانی که مغرورتر به نظر می رسیدن بالاتر امتیاز جذابیت رو دارن و کمترین امتیاز رو به مردانی دادن که به نظر خوشحال می رسیدن.

با تموم اینا میشه تفاوتایی رو در اندازه جذابیت افراد با در نظر گرفتن فرهنگ غالب در اون کشور در نظر گرفت. مثلا در فرهنگای غربی سنتی مرد بهتره قوی و آروم و زن هم گوش به زنگ و حرف گوش کن و ضعیف باشه.

نبود برخورداری از حس شوخ طبعی

در مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۹ میلادی که در دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو انجام شد، نشون داد که داشتن متوسط شوخ طبعی می تونه بر جذابیت افراد اضافه کنین. در این تحقیق نشون داده شد که فرق جنسیتی چندانی در این مورد وجود نداره.

تنبلی

در جمیعی از مطالعاتی که در سال ۲۰۰۴ میلادی و در دانشگاه ویسکونین در مدیسون و دانشگاه بینهمتون انجام قبول کرد نشون داده شد اندازه جذابیت افراد با به درد بخور بودن اونا در ارتباطه.

در مطالعه دیگری محققان از دانشجویانی که به مدت شش هفته واحد باستان شناسی رو می گذراندند، خواستن که به خصوصات شخصیتی همدیگه و هم اندازه جذابیت به هم امتیاز بدن.

وقتی که محققان به بررسی و موشکافی داده های بدست اومده پرداختن به این نتیجه رسیدن، آدمایی که در اول شروع واحد درسی تنبل بودن و صفاتی چون همراهی با بقیه و سخت کوشی در اونا دیده نمی شد، کمترین اندازه جذابیت رو گرفتن.

داشتن بویی بسیار مشابه یا بسیار متفاوت با شریک زندگی تون

در مطالعه ای که در سال ۲۰۰۶ میلادی و در دانشگاه نیومکزیکو با بررسی نمونه های «دی ان ای» دهن افراد انجام قبول کرد نشون داد که مجموعه سازگاری بافتی اصلی مثل بوی بدن که با ژنای سیستم ایمنی در رابطه هستن در سازگاری افراد با هم موثره.

محققان به این نتیجه رسیدن، هراندازه مجموعه سازگاری بافتی اصلی زن و شوهرا بیشتر به هم مثل باشه، احتمال نبود جذابیت و خیانت در اون رابطه بیشتر می شه. هم اینکه تفاوتای بسیار فراوون هم می تونه نتیجه مشابهی رو به همراه داشته باشه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس های زیبای از گنبد برفی حرم امام رضا (ع)

نبود صداقت

پژوهشا نشون داده که نبود صداقت هم در بین مردان و هم در بین زنان، می تونه در از بین رفتن روابط عاطفی نقش داشته باشه. در مطالعه ای که در سال ۲۰۰۶ میلادی و در دانشگاه اونتاریوی غربی انجام قبول کرد، سه ویژگی هوش، استقلال و صداقت افراد بررسی شد.

مهم ترین عامل در اندازه جذابیت افراد در میان سه شاخص بیان شده، صداقت بود.

کشیدن بیشتر از اندازه سیگار

در مطالعه ای که در سال گذشته در بلژیک و در میان حدود ۲۰۰ زن جوون انجام پذیرفته شد نشون داد مردانی که بسیار سیگار میکشن از کمترین اندازه جذابیت واسه ایجاد روابط عاطفی دراز مدت بهره مند هستن.

نبود تواضع

نبود وجود تواضع و فروتنی می تونه دلیل از بین رفتن رابطه عاطفی شه و پژوهشای دانشگاه «هوپ کالج» و «نورث تکزاس» این نتیجه رو تایید می کنه.

در تحقیقات دیگه انجام قبول شده در میان دانشجویان هم نشون داده شد گروهی که از تواضع بیشتری در مورد نمرات خود بهره مند هستن، جذابیتای بیشتری در اونا واسه شروع روابط عاطفی هست.

مخالفت با عقاید و ترجیحات سیاسی بقیه

تحقیقات سال گذشته دانشگاه کالیفرنیا نشون داد که چگونگی برخورد با عقاید سیاسی افراد می تونه بر اندازه جذابیت اونا اثر داشته باشه.

در انتخابات سال ۲۰۱۲ «باراک اوباما» به عنوان کاندید حذب دموکرات و «میت رامنی» نماینده حذب جمهوری خواه بودن. مردان یا زنائی که طرفدار حذب دموکرات بودن، زنان و مردان هوادار حذب جهموری خواه رو جذاب نمی دونستن.

لزومی نداره که جناح سیاسی خود رو تغییر بدید تا واسه فردی جذاب و دوست داشتنی تر به نظر برسین. تنها لازمه این نکته رو در نظر داشته باشین چون که بسیاری دیگه از عوامل هستن که در اندازه جذابیتاتون نقش دارن.

چیجوری همیشه قشنگتر به نظر برسیم؟

چیجوری در عکس قشنگتر باشیم؟

جذابیت ما