همونجوریکه میدونید، در هر صفحه از سایت باید از متا تگای مختلفی استفاده کرد که به شکل داده های متنی، بتونه اطلاعاتی رو در اختیار گوگل بذاره تا در بین بررسی در میان سایتای جور واجور، بتونه موضع سایتا رو تشخیص داده و در نتیجه در رتبه بندی سایت شما تاثیر دهد. متا تگا شکل های جور واجور مختلفی دارن و یکی از اونا متاتگ Refresh است.

متاتگ  Refresh چیه

یکی از اعمالی که هر وبسمتر در سایت خود انجام میده اینه که واسه این که بتونه تموم صفحات سایت خود رو به کاربر معرفی کنه، ورود به صورت اتومات رو فعال می کنه به این معنا که واسه هر صفحه، یه تایمی مشخص می شه و وقتی که حضور کاربر در ان صفحه از اون تایم گذشت، کاربر به صورت خودکار، وارد صفحه دیگه می شه و این کار بوسیله متاتگ Refresh صورت میگیره. مثلا شما تایم هر صفحه رو روی ۱۰ ثانیه تنظیم می کنین و وقتی که کاربر ۱۰ ثانیه تو یه صفحه موند، به صفحه دیگه منتقل می شه.

استفاده به موقع از متاتگ  Refresh 

همونجوریکه فهمیدین، این متا تگ، همیشه کاربر رو به صورت خودکار تو یه زمان مشخص به صفحات دیگه برگشت میده و هر چی این زمان کوتاه تر باشه، فرصت کاربر واسه مطالعه سایت کمتر هستش. بنابر این شما نباید این متا تگ رو واسه وقتی استفاده کنین که مطالب صفحات شما مهم هستن چون وقتی که کاربر مشغول خوندن می شه هنوز مطلب رو تموم نکرده، به صفحه دیگه منتقل می شه این باعث کلافه شدن کاربر شده و البته بعضی وقتا مشکلات فنی رو هم به دنبال داره. کلا پیشنهاد می شه این متا تگ رو واسه وقتی استفاده کنین که مطالب سایت زیاد مهم نیس و یا این که در هر صفحه محصولی دارین که فقط می خواین تصاویر ان دیده شه و معرفی محصول رو انجام بدین.

این مطلب را هم از دست ندهید :   معرفی شبکه اجتماعی لینکدین

چگونگی اعمال متاتگ  Refresh در هر صفحه

متا تگا با کدهای مختلفی معرفی می شن که این کدها واسه گوگل قابل شناساییه. این متا تگ هم دارای یه کد مخصوصه اما این که در کدوم قسمت باید این کد رو استفاده کرد یه سوال اساسیه. محل قرار گرفتن این کد در تگ عنوانه که معمولا در اول صفحه و در داخل عناوین به خصوص عنوان اصلی باید کد مربوطه وارد شه.

این پست جنبه آموزشی داره و اصلا پیشنهاد نمیشه که از این تگ استفاده کنین

 

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست