ریزش مو hair-lose

شمام از ریزش مو زنج می برید؟ قبل از هرکاری این مقاله رو بخونین شاید مشکل شماهم بخاطر یکی از دلایل عادی زیر باشه.

ریزش مو؛ مشکلات غده تیروئید

تیروئید غده ای کوچکه، اما تاثیر زیادی در کارکرد متابولیکی بدن داره. کم کاری تیروئید یکی از مشکلات رایجیه که باعث تنبلی این غده شده و باعث بروز مشکلات زیادی در سلامتی حتی سرطان می شه. کم کاری تیروئید علائم زیادی داره و یکی از این علائم ریزش موه که هر دو جنس زن و مرد رو درگیر می کنه.

اگه در بدن خود علاوه بر ریزش مو علائم دیگری مانند خستگی، فشار دادن دندانا به هم، گردن درد و یا احساس ناخوشی کلی می کنین، بهتره به دکتر مراجعه کرده و تیروئیدتون رو بررسی کنین.

ریزش مو؛ استرس زیاد

شاید شما هم موقع عصبانیت، بارها دلتون خواسته س که تک تک موهاتون رو بکنین. این حرفیه که بیشتر ما در بین عصبانیت به زبون میاریم. اما واقعیت اینه که شرایط استرس زا اینجور تاثیری روی موها دارن.

محققان بر این باور هستن که زیاده روی در مصرف ویتامین A هم می تونه باعث ریزش مو شه. معمولا مکمل ویتامین A رو واسه درمان جوش تجویز می کنن

به نظر محققان مایوکلینیک استرس زیاد باعث ریزش مو می شه. به نظر این محققان تنشای روحی – روانی و استرس به سه روش باعث ریزش و طاسی مو می شه.

اول اینکه استرس باعث می شه که تعداد خیلی از فولیکولای مو (پیاز مو) وارد فاز استراحت شن که این باعث می شه در بین شونِه زدن موها دچار ریزش شن. دوم اینکه عکس العمل خودایمنی به وجود اومده بوسیله استرس زیاد به فولیکولا آسیب می زنه. سوم اینکه مریضی تریکوتیلومانیا یا جنون کندن مو اختلالیه که فرد موهای سر و صورت خود رو به طور وسواسی و بی اختیار می کنه و این مشکل به وجود اومده بوسیله استرس و سرخوردگیه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس های منتخب از رالی داکار ۲۰۱۴

ریزش مو؛ عفونتا

بعضی مشکلات عفونی وجود دارن که باعث ریزش مو می شن. عفونتای قارچی پوستی یا درماتوفیتوزیس یکی از این عفونت هاییه که بافتای پوست، مو و ناخن رو درگیر کرده و منتهی به از بین رفتن موها می شه. عفونتای قارچی در هر یه تیکه از بدن بروز می کنن که پوست سر یکی از این نواحیه و نتیجه اون ریزش مو می شه.

از دیگر عفونتایی که زمینه ریزش موی آقایون رو جفت و جور می سازه، مشکل درماتیته. این مریضی پوستی با درگیر کردن پوست سر، موها رو هم درگیر می کنه.

فولیکولیت هم همونطور که از اسمش پیداست، عفونتیه که فولیکولای مو رو گرفتار می کنه.

به نظر محققان، سیفلیس یه مریضی مقاربتی مسریه که می تونه باعث شکنندگی و نازک شدن موها شده و اونا رو نابود کنه.

ریزش مو hair-loss

دلایل اصلی ریزش موی آقایون

ریزش مو؛ تغذیه ناجور

امروزه بر همه روشنه که داشتن تغذیه ای ناجور می تونه مشکلات جدی واسه سلامتی بسازه و موها هم از این آسیب در امان نمی مونن.

یافته های پژوهشایی که در Daily Mail به چاپ رسیده نشون میده که موها از پروتئین ساخته می شن. پس نبود مصرف کافی پروتئین می تونه به سلامت موها آسیب بزنه. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که موها واسه سالم موندن به آهن و ویتامین C هم نیاز دارن.

با این حال به نظر بعضی محققان، داشتن تغذیه ای پر از پروتئین هم می تونه واسه پوست سر مضر باشه، چون در اینجور رژیمایی به اندازه کافی کربوهیدرات مصرف نمی شه و امکان بروز کمبودهای غذایی هست. پس احتیاجی نیس که خودتون رو مجبور به مصرف زیادتر از اندازه پروتئین و نوشیدنیای پروتئینی کنین.

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس های شگفت انگیز از قطرات آب

ریزش مو؛ مصرف دخانیات

امروزه بدیش اینه تماشاگر مصرف زیاد دخانیات مخصوصا قلیان در بین جوانان و حتی در دختران و زنان جوون هستیم. عادتی که هیچ خیری واسه بدن نداره و سلامتی رو با مشکلات جدی مواجه می سازه که ریزش مو یکی از صدها مشکل به وجود اومده بوسیله اون هستش.

یافته های پژوهشی که در National Center for Biotechnology انجام شده نشون میده که ارتباطی بین مصرف دخانیات و آسیبای وارده به فولیکول مو هست. به نظر محققان آدمایی که در دام مصرف دخانیات افتادن، خیلی زودتر از عادی دچار ریزش مو، چین و چروک پوستی و سفیدی موها می شن.

ریزش مو؛ مصرف بعضی داروها

با وجود اینکه واسه درمان یه مریضی مجبور به مصرف دارو هستیم اما واقعیت اینه که این داروها اگه واسه درمان عضوی به درد بخور هستن، به اعضای دیگه آسیب میزنن. هیچ دارویی خالی از مشکلات جانبی نیس.

به نظر محققان داروهایی مانند داروهای ضدانعقاد خون، بتابلوکانا و داروهای ضدافسردگی باعث ریزش موها می شن. این محققان بر این باور هستن که زیاده روی در مصرف ویتامین A هم می تونه باعث ریزش مو شه. معمولا مکمل ویتامین A رو واسه درمان جوش تجویز می کنن.

علاوه بر این ترکیبات دیگری مانند هورمونای مردونه مانند تستوسترون و استروئیدها هم باعث ریزش موها می شن.

پیشنهاد می کنیم در صورت مشاهده ریزش مو، اول در روش زندگی خود دقیق شید. به دکتر متخصص پوست و مو مراجعه کنین تا عوامل ایجاد کننده اون بررسی شه. ریزش مو وقتی درمان می شه که ارثی نبوده و دکتر متخصص، عوامل ایجاد کننده اون رو بررسی کرده و برطرف کنه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس جوانی بازیگران فیلم هری پاتر

ویتامینای ضد ریزش مو

به چه دلیل موهایم می ریزد؟ ۶ دلیل اصلی ریزش مو

بازنشر تبیان ریزش مو زیبایی مو