وقتی که می خواید سایت خود رو کنین، باید اول فهمیده باشین که نقاط قوت و ضعف سایت شما کجاس؟ رفتار کاربران نسبت به سایت  و مطالب خود رو بررسی کنین، از نظر رقابتی، خور رو با رقبا مقایسه کنین تا فهمیده باشین شما در سطح و رتبه ای قرار گرفتین و این به معنی بررسی سایته. شما تا قبل از این که متوجه خطاها، اشتباهات و حتی برتری خود نسبت به سایتای دیگه هم موضوع خود نشید، نمی تونین واسه خود، برنامه ای منظم تدوین کنین. پس همونجوریکه فهمیدین، بررسی سایت دو جنبه اصلی داره:

۱-    بررسی سایت خود واسه دریافت مشکلات و پیشرفتای سایت

۲-    بررسی سایت با بقیه سایتای رقبا

در نتیجه واسه موفقیت در این، شما اول باید بدونین که بررسی سایت چه مراحلی داره و دلیل ضرورت انا چیه.

مراحل بررسی سایت

۱-     محتوای سایت رو بررسی کنین.

همونجوریکه گفته شد، مهمترین بخش بررسی سایت، بررسی سایت خود از همه نظره. اول به سراغ محتوا برید. ویدیوها، تصاویر و متنا رو بررسی کنین. محتوای شما باید از عنوان و توضیحات مناسب بهره مند بوده و هم اینکه حضور کلمات کلیدی در اونا به اندازه و مناسب باشه.

۲-    سرعت سایت رو بررسی کنین.

سرعت بالا اومدن سایت واسه کاربر خیلی با اهمیته. امروزه افراد نه فقط می تونن با کامپیوتر و لپ تاپ، بلکه با گوشی هم می تونن ارد سایتا جور واجور شن بنابر این سایت شما باید دو ویژگی مهم داشته باشه:

–         سرعت بالا امدن و بارگذاری سایت بالا باشه. چون اگه سرعت سایت کند باشه، کاربر حس می کنه که سایت مشکل داره و منتظر نمی مونه بنابر این کم کم سایت شما کاربران خود رو از دست میده.

این مطلب را هم از دست ندهید :   لینک واقعی و لینک سوری

–         طراحی سایت باید به شکلی باشه که اگه فردی ان رو روی گوشی باز کرد، جای تصاویر و آیکنا به هم ریخته نشه حتی دیده شده که در بعضی سایتا، متن هم بهم می ریزه بنابر این مرتب سایت رو روی گوشی چک کنین تا از سرعت و طراحی ان در این مورد هم مطمئن شید.

۳- لینکای داخلی سایت رو بررسی کنین.

هر صفحه در سایت شما باید یه لینک داشته باشه. این لینکا رو بررسی کنین و مطمئن باشین که خراب نیستن هم اینکه تلاش کنین از در متن استفاده کنین و درست بودن اونا رو بررسی کنین.

۴-  به لینکای خارجی هم اهمیت بدید.

بخش دیگری از بررسی سایت، مربوط به لینکای خارجی می شه. رتبه و اعتبار سایتایی که با اونا رقابت دارین رو بررسی کنین. سایتای کم اعتبار، رتبه شما رو پایین می آورد.

۵-  انالیز سایت رقبا، بخش مهمی از انالیز سایت

این کار بدون منظوره که کیفیت سایت خود رو نسبت به انا سبک سنگین کنین و هم اینکه بتونین از ایده های انا واسه بهتر شدن سایت خود بهره ببرین. بنابر این همیشه به سایت رقبا سر بزنین تا در رقابت شکست نخورین.

حتما بخونین :

  • معرفی سایت Semrush
  • بهینه سازی سایت با کلمات کلیدی
  • اجرای روش هدف دار لینک بیلدینگ(سایت Raven)
  • شروع سئو و بهینه سازی سایت گروه هیوا
  • آشنایی با اندازه فرار سایت ؛ رقمی تلخ و سرنوشت ساز واسه همه!
منظور از بررسی سایت چیه؟
  • منظور از بررسی سایت چیه؟

۵

خلاصه

منظور از بررسی سایت چیه؟ وقتی که می خواید سایت خود رو سئو کنین، باید اول فهمیده باشین که نقاط قوت و ضعف سایت شما کجاس؟

Sending

User Review

۵ (۱ vote)

اشتراک گذاری در: فیسبوک توئیتر گوگل + لینکدین پینترست