اگه گیمر باشین حتماً میدونید که بعضی کامپیوترای Alienware از جمله Aurora R4 که آخرین اونا هستش، از ویژگی موسوم به ALX استفاده میکردن، قابلیتی کاربردی که هنگام داغ شدن دستگاه بالهای کنار بدنه رو باز می کنه تا هوای بیشتری داخل کیس جریان پیدا کنه.

اما حالا که شرکت Dell نسل جدید کامپیوترای گیمینگ خود رو در نمایشگاه E3 عرضه کرده، تماشاگر هستیم که این توانایی به درد بخور در اونا وجود نداره و به جای اون یه طراحی ساده و مینیمال مورد استفاده قرار گرفته که تا الان خیلی در این سری اجناس عادی نبوده.

تغییرات سری جدید البته فقطً به ظاهر دستگاه محدود نمی شه و سازنده سخت افزار دستگاه رو هم بروزرسانی کرده، از جمله پردازندهای قوی جدید و امکان به کار گیری ۲ کارت گرافیک که GeForce GTX 1080 تازه وارد رو هم شامل می شه.

البته لازمه اشاره کنیم که بسیاری کاربران کامپیوتر دسکتاپ رو خودشون به اصطلاح جمع می کنن و به اجناس از پیش ساخته علاقه ای ندارن، اما بعضی گیمیرها و آدمایی که در بخش مالتی مدیا فعالیت می کنن هم هستن که بهتر می دونن یه کامپیوتر آماده و قوی از پیش ساخته شده رو خیلی راحت از فروشگاه بخرن.

شرکت دل علاوه بر این افراد، گروه جدیدی رو هم به مخاطبان خود اضافه کرده، یعنی کاربرانی که به بخش واقعیت مجازی علاقه مند هستن و به یه محصول آماده و قوی احتیاج دارن که از توان گرافیکی کافی واسه این موضوع بهره مند باشه. کامپیوترای جدید هم به لطف کارت گرافیک GTX 1080 نه فقط میتونه هدستایی مثل HTC Vive و Oculus Rift رو راه اندازی کنه، بلکه علاوه بر اون می تونه روی ۳ نمایشگر ۴K به شکل همزمان به نمایش تصویر بپردازه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   ابعاد تازه بحران سامسونگ؛ دستمزد کارمندان این شرکت در کره جنوبی افزایش نمی یابد

این کامپیوتر ً با هرکدوم از پردازندهای نسل ششم اینتل که تمایل داشته باشین قابل سفارشه حتی مدل Core i7 Extreme Edition که تازگیاً با قیمت سرسام آور ۱۷۲۳ دلار معرفی شد. حافظه رم دستگاه تا ۶۴ گیگابایت قابل زیاد شدنه و سازنده یه حافظه ۱ ترابایتی از نوع M.2 PCIe SSD رو در کنار ۲ گیگابایت هارد دیست HDD از نوع RAID واسه این محصول در نظر گرفته.

در مورد خنک کردن اینجور سخت افزار اعجاب انگیزی هم جای نگرانی نیس چون که امکان سفارش سیستم خنک کننده مایع هست، البته باید به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که قیمت دستگاه در ارزون ترین مدل از ۷۹۹ دلار شروع می شه اما اگه سخت افزار قوی تری بخواین لازمه براساس نیاز خود هزینه ای به مراتب بالاتر و چند برابر بیشتر رو بپردازید.

واسه نمونه مدل Area-51 رو در نظر داشته باشین که قوی ترین مدل این سری هستش و طراحی اونم مثل نسلای قبلی باقی مونده تا امکان چرخش هوا از پشت و جلوی بدنه واسه خنک کردن قطعات داخلی وجود داشته باشه. کلی ترین ویژگی تازه در این مدل پشتیبانی از پردازندهای جدید سری Broadwell-E هستش، از جمله مدل ۱۰ هسته ای i7-6950X Extreme Edition که قبلا اشاره کردیم به تنهایی ۱۷۲۳ دلار قیمت داره.

این مدل علاوه ً از بیشترین حد ۶۴ گیگابایت حافظه رم DDR4 پشتیبانی می کنه و امکان به کار گیری حافظه های بسیار پیشرفته براساس M.2 SSD واسه اون در نظر گرفته شده. در مورد توان گرافیکی هم لازمه بدونین که ۳ کارت گرافیک جدا از هم روی مدل Area-51 قابل نصب هستن، البته اگه حاضر باشین حدود ۵ هزار دلار واسه به دست آوردن اینجور خصوصیاتی هزینه کنین.

این مطلب را هم از دست ندهید :   هر آنچه از سرویس های دوره ای خودرو باید بدانید- بخش دوم

مدل جدید دیگه Alpha R2 اسمشه که نسل تازه مدل Alpha (اولین استیم ماشین در جهان) هستش. این محصول بر همین پایه بیشتر از کامپیوترای شخصی به یه کنسول تقویت شده شباهت داره، البته با اندازه ای کوچکتر از اکس باکس وان. از جمله خصوصیات این مدل هم میشه به آخرین نسل پردازندهای اینتل، کارت گرافیک NVIDIA GTX 960 مجهز به ۴ گیگابایت حافظه DDR5 (یا مدل مشابه AMD Radeon)، بیشترین حد ۱۶ گیگابایت حافظه رم و امکان به کار گیری حافظه های M.2 SSD اشاره کرد که مشکل کمبود توان پردازشی در نسل قبلی رو رفع می کنن.

البته باید به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که با اینحال بروزرسانی قدرت سخت افزاری دستگاه هنوز واسه به کار گیری هدستای واقعیت مجازی کافی نیس چون که واسه این منظور به کارت گرافیک NVIDIA GTX 970 یا بالاتر احتیاج دارین. اما سازنده واسه رفع این مشکل یه داک به نام Alienware Graphics Amplifier طراحی کرده که می تونین اونو به کامپیوتر وصل کرده و با به کار گیری اون از کارت گرافیک لازم خود بهره مند شید، حتی مدل GeForce GTX1080.

در مورد قیمت دستگاه هم باید اشاره کنیم که در ارزون ترین حالت ۵۹۹ دلار در نظر گرفته شده، اما با انتخاب سخت افزار قوی تر قیمت دستگاه هم به شکل زیادی افزایش پیدا می کنه، از جمله داک Graphics Amplifier که به تنهایی و بدون کارت گرافیک ۳۰۰ دلار قیمت داره.

در آخر به مدل Alienware 13 می رسیم که سازنده قبلا اونو در نمایشگاه CES معرفی کرده بود، اما حالا عرضه محصول رو به شکل رسمی با شروع قیمت از ۱۲۹۹ دلار شروع کرده. کلی ترین ویژگی این لپ تاپ نمایشگر ۱۳ اینچی OLED با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل هستش که سرعت پاسخگویی اون ۱ میلی ثانیه س و همین موضوع لپ تاپ جدید رو از این توجه به سریع ترین محصول سازنده تبدیل کرده.

این مطلب را هم از دست ندهید :   گزارش آماری از حراجمعه بامیلو؛ بازدید بیش از یک میلیون نفر در نخستین ساعت

ویژگی جذاب بعدی به بدنه دستگاه مربوط می شه که سازنده فیبر کربن، آلومینیوم آدونیزه و فلز مس رو واسه ساخت اون مورد استفاده قرار داده. ویژگیای سخت افزاری دستگاه هم واسه گیمیرها مناسب هستن و از جمله اونا میشه به پردازنده Core i7-6500U اینتل، امکان انتخاب کارت گرافیک NVIDIA GTX 965M، بیشترین حد ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD از نوع M.2 و اسپیکرهای تنظیم شده به دست Klipsch اشاره کرد.

در آخر لازمه اشاره کنیم که فروش این اجناس جذاب و قوی از همین امروز شروع شده.