مدت زمان زیادی تا شروع کنفرانسای خبری کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۷ باقی نمونده و میدونیم که پرچمدارهای جدید چندین شرکت در این اتفاق جهانی بزرگ واسه اولین بار به معرض نمایش گذاشته می شن.

همونطور که از نام این اتفاق پیدا هستش، MWC 2017 تمرکز بالایی بر تلفنای همراه داره و هر کجا که برید خبر تازه ای در مورد موبایلا می شنوین. از شرق تا غرب، همه صاحب نظران این بخش و تقریبا همه تولیدکنندگان تلفنای همراه از سراسر دنیا گرد هم میان تا در بارسلون اسپانیا جدیدترینا رو نمایش بدن.

کنگره جهانی موبایل فرصتی ایده آل واسه دیده شدنه. چه شرکتای کوچیک تر که به دنبال نام و نشانی هستن و چه غولای این صنعت که کلی توجه رو همیشه به خود جلب کردن. هر تکنولوژی نوآورانه ای در این چند روز دیده می شه و هیچ از نگاه رسانه ها مخفی باقی نمی مونه.

حالا با در نظر گرفتن شایعات و اخبار منتشر شده، می خوایم مرور کنیم بر اون چیزی که انتظارش رو داریم. بگیم چه موبایلایی معرفی می شه و کدوم شرکتا با چه لوازم قدرتمندی وارد رقابت با همدیگه می شن.

سامسونگ

غرفه سامسونگ همیشه از شلوغ ترین مراکز در MWC بوده و مطمئنا امسال هم هیچ فرقی نمیکنه. بدیش اینه اما گلکسی اس ۸ در این اتفاق حاضر نیس و سامسونگ این مسئله رو تایید کرده.

دلیل؟ شاید سامسونگ می خواد گلکسی اس ۸ رو وقتی معرفی کنه که رسانه ها تموم و کمال آزاد باشن و موج خبری MWC به پایان رسیده باشه اما کره ایا گفتن که میخوان مطمئن شن این بار مسئله گلکسی نوت ۷ تکرار نمی شه و پرچمدار جدیدشون با بالاترین امنیت به دست مصرف کننده ها می رسه.

پس نباید منتظر گلکسی اس ۸ در مراسم باشیم، هرچند گفته شده یه ویدیوی کوتاه از اون در کنفرانس خبری سامسونگ پخش می شه ولی رونمایی اصلی به ماه بعد افتاده.

عوضش یه موبایل، سامسونگ تمرکز خود رو طی این نمایشگاه روی تبلت جدیدش گذاشته: Galaxy Tab S3.

این مطلب را هم از دست ندهید :   جراحی های لیزیک و لازک چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

تلفنایی از سری گلکسی با نمایشگر منعطف هم شاید در این کنفرانس نشون داده شه. در کل با وجود چندین موبایل اقتصادی و میان رده مثل Galaxy A و Galaxy J، غرفه سامسونگ باید حسابی شلوغ باشه.

علاوه بر تبلت و موبایلا، شاید سامسونگ با همکاری آکیلس از هدست واقعیت مجازی جدید و یه کنترلر بازی مخصوص هم پرده برداره.

ال جی

شاید کنفرانس خبری ال جی در بارسلون، مهم ترین اتفاق و اتفاق پر خبر چند روز آینده باشه. این شرکت کره ای که با پرچمدار قبلی خود دچار مشکلاتی شده بود حالا فرصت این رو داره تا دوباره نبض بازار رو با ال جی جی ۶ به دست بگیره.

تقریبا تموم تصاویر و اطلاعات مهم در مورد سخت افزار جی ۶ (به خصوص نمایشگر مخصوص اون) لو رفته و یا ال جی در مورد اونا صحبت کرده اما تا زمان شروع کنفرانس، نمی تونیم به طور رسمی بگیم که جی ۶ چه قابلیتای هیجان انگیزی داره.

تا به اینجای کار گفته شده نمایشگر خاص جی ۶ توانایی اونو داره تا تصاویر رو در نسبت ۲:۱ نشون بده و تقریبا دو کادر مربعی مساوی بوجود آورد که واسه انجام چندین کار همزمان بسیار ایده آله. نمایشگر تقریبا بدون حاشیه، بدنه ضد آب و فلزی هم دیگه اطلاعات مهم دور و بر این دستگاه هستن.

از جی ۶ که بگذریم، ال جی دو ساعت هوشمند هم واسه نمایش با خود به بارسلون آورده. تایید شده که ال جی واچ استایل و ال جی واچ اسپورت هر دو در نمایشگاه هستن و کاربران می تونن Android Wear 2.0 رو روی اون تجربه کنن.

انگار جز جی ۶، ال جی نمی خواد هیچ گوشی موبایل و یا قطعه سخت افزاری جدیدی معرفی کنه و ساعتای نامبرده هم قبلا معرفی شده بودن.

سونی

سونی تا الان به شکل رسمی از مدلای جدید اکسپریا که می خواد در بارسلون از اونا رونمایی کنه حرفی به میان نیاورده اما دیگه تقریبا همه میدونیم که یه اکسپریا جدید با نمایشگر ۴K در راه س و در کنار اون نسل جدید تلفنای این شرکت معرفی می شه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   توصیه های «اپرا وینفری» درباره کار و زندگی به کارآفرینان

این گوشی موبایل که از فناوری تصویربرداری جدیدی هم استفاده میکرد، علاوه بر نمایشگر ۴K، دارای چیپ مجتمع و قوی اسنپدراگون ۸۳۵ هم هست.

علاوه بر پرچمدار جدید، شاید تماشاگر معرفی جانشینی واسه Xperia XA هم هستیم.

اچ تی سی

مثل همیشه، اچ تی سی هم در کنگره جهانی موبایل حاضر می شه اما اصلا نمی دونیم که قراره چه دستگاهی معرفی شه. حدس می زنیم که تلفنای میان رده سری Desire تنها سخت افزارهای حاضر از طرف اچ تی سی در این اتفاق باشن، چون که هنوز معرفی جانشینی واسه HTC One M10 بسیار زود به نظر می رسه و معرفی پرچمداری دیگه بعیده.

پس اچ تی سی به زودی موبایلی مجهز به اسنپدراگون ۸۳۵ معرفی نمی کنه. هم اینکه، با در نظر گرفتن شرایط الان، بعیده که اسمارت واچ با سیستم عامل Android Wear 2.0 هم معرفی شه.

نسل جدید هدست واقعیت مجازی Vive هم در دستور کار قرار داره اما بعید انگار کنگره جهانی موبایل زمان مناسبی واسه معرفی اون باشه. زمزمه هایی در مورد اچ تی سی وان اکس ۱۰ هم شنیده می شه که باید بیشتر منتظر اون باشیم.

نوکیا و HDM Global

شرکت HMD Global، مالک برند تلفنای نوکیا طی ۱۰ سال آینده که همین حالا موفق شده با Nokia 6 توجه بسیاری به خود جلب کنه، حضور خود در کنگره جهانی موبایل بارسلون رو تایید کرده.

هنوز نمی دونیم که چه موبایلی قراره معرفی شه اما شایعات اینطور حکایت دارن که این تلفن اندرویدی، اسنپدراگون ۸۳۵ رو به عنوان قلب تپنده خود داره. این شایعه خط بطلانیه بر اینکه «هیچ تلفن مجهز به اسنپدراگون ۸۳۵ در این اتفاق معرفی نمی شه».

به هر روی، انتظار میره تلفنای نوکیا در MWC نشون داده شن که اسم رمز یکی از اونا Heartه. با قضاوت اطلاعات منتشر شده میشه نتیجه گرفت که هارت، یه میان رده س. نوکیا ۳ و نوکیا ۵ موبایلایی هستن که با قیمتای ۱۵۰ الی ۲۰۰ دلاری، بازار قشر کم درآمد رو هدف قرار داده ولی شاید ورژن مدرن نوکیا ۳۳۱۰ بیشترین توجه رو به طرف خود جلب کنه.

این مطلب را هم از دست ندهید :   نگاهی به موشک ذوالفقار و فناوری موشک های بالستیک زمین به زمین ایران

علاوه بر این، تبلتی ۱۸ اینچی هم شاید در دستور کار قرار داره.

موتورولا و لنوو

تلفنای جدید از سری موتو شک نداشته باشین در این اتفاق معرفی می شن و دعوتنامه این اتفاق واسه ۲۶ فوریه این مسئله رو تایید می کنه. در MWC، آینده نسل پنجم سری G رو  می بینیم و چندین موتو ماد هم معرفی شه.

البته، با اینکه حضور موتو جی ۵ و جی ۵ پلاس تقریبا تایید شده ولی دیگه سخت افزارها در حد شایعه ای بیش نیستن.

هوآوی

تصویری که در بالا می بینین، هوآوی پی ۱۰ه، جایگزینی واسه پی ۹ که در این اتفاق معرفی می شه. مطمئنا، پی ۱۰ روی دوربین دوگانه متمرکز شده و تلاش داره تجربه عکاسی بهتری ارائه دهد.

به جز موبایل، هوآوی ممکنه یه پوشیدنی جدید براساس Android Wear 2.0 هم معرفی کنه.

بلک بری

ماجراهای پیش اومده واسه بلک بری دلیل نمی شه که این شرکت کلا از حضور در نمایشگاه مهمی مثل MWC کناره بگیره. بلک بری مرکوری، یه گوشی موبایل اندرویدی با کیبورد فیزیکیه و آخرین نتیجه کار این شرکت.

در CES کمی دور و بر اون شنیدیم اما شاید MWC بهترین زمان واسه نمایش دادن ورژن پایانی دستگاه باشه.

ایسوس

با اینکه ایسوس قرار نیس در MWC امسال کنفرانس خبری برگزار کنه اما در غرفه این شرکت، موبایلا و اجناس جدیدشون رو تماشاگر هستیم.

تصویری که در بالا مشاهده می کنین، شاید مربوط به موبایلیه با نام Asus ZenFone 3 Go، یه موبایل اندرویدی اقتصادی که زیر ۲۰۰ دلار هم قیمت داره.

منتظر Asus ZenFone 4 هستین؟ باید تا ماه مه منتظر باشین.

آلکاتل

شایعات می گن که آلکاتل چندین گوشی موبایل در MWC 2017 معرفی می کنه. مطمئن نیستیم اما طبق شایعات، شاید آلکاتل وارد بخش تلفنای ماژولار می شه. اگه این شرکت تلفن ماژولاری معرفی کنه، میشه به آینده امیدوار بود.