بی خوابی تنها دلیل خستگی و مریضی نیس. دلایل دیگری هم هست که باک انرژی شما رو خالی کرده و باعث می شه که احساس خستگی بکنین.

واسه شناسایی و مقابله با دزدان انرژی با ما همراه باشین. کار سختی نیس فقط کافیه در رژیم و عادت های غذایی تون تغییراتی بسازین. می بینید که احساس سرزندگی و سرحالی دارید.

  1. شایدً گلوسیدها رو از برنامه غذایی تون حذف کرده اید

اگه در طول روز زیاد احساس خستگی می کنین یکی از دلایلش این می تونه باشه که شما رژیم بدون گلوسید گرفته اید. یعنی اینکه کربوهیدرات رو از برنامه غذایی خود حذف کرده اید. یه اینجور رژیمی شما رو بی انرژی می کنه. باید بدونین که مغز آدم با پروتئین کار نمی کنه بلکه با گلوسیدها امورات خود رو می گذراند.

این گونه س که بدن ما گلوسیدهایی که مصرف می کنیم رو به گلوکز تبدیل می کنه و این گلوکزها منبع اصلی تأمین انرژی بدن مون هستن. نبود مصرف گلوسیدها باعث می شه که انرژی لازم رو واسه فعالیت های روزانه نداشته باشین. پیشنهاد می کنیم گلوسیدهای پیچیده مثل نون سبوس دار، حبوبات و سبزیجات نشاسته ای رو به برنامه ی غذایی تون اضافه کنین.

  1. شایدً صبحونه نمی خورید

اگه در طول روز احساس مریضی و بی حالی می کنین شایدً از اون دسته آدمایی هستین که صبحونه نمی خورید. ولی باید بدونین که صبحونه مهم ترین وعده غذاییه. به خاطر اینکه بدن ما از شب تا صبح گرسنه بوده و ذخیره انرژی اش دیگه تموم شده.

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس های دیدنی روز ۲۹ شهریور ۸۹

صبح که می شه بدن به به دست آوردن انرژی نیاز داره. اگه صبحونه نخورین نمی تونه این انرژی رو دریافت کنه و به خاطر همین طبیعیه که بقیه ی روز رو بی حال و بی انرژی باشین.

یافته های تحقیق های زیاد نشون می دهد بچه هایی که صبحونه می خورند یافته های بهتری در تست های هوش کسب کرده و تمرکز بیشتری دارن. افراد بزرگسال هم مثل بچه ها هستن فرقش اینه که بزرگ ترهستند.

پیشنهاد می کنیم که صبحتون رو با یه صبحونه سالم شروع کنین. صبحونه سالم شامل گلوسیدهای سالم، پروتئین، میوه و سبزیجاته.

  1. شایدً شما خیلی کم غذا هستین

اگه در طول روز باک انرژی تون خیلی زود خالی می شه به احتمال زیاد مانند گنجشک غذا می خورید. منظورمون اینه که کم غذا هستین. بدن ما نیاز داره که هر سه تا پنج ساعت چیزی بخوره تا انرژی اش رو تأمین کنه. واسه پیشگیری از این مسئله پیشنهاد می کنیم که هر وعده غذایی یا میان وعده تون شامل پروتئین ها، دانه ها، میوه و سبزیجات باشه.

  1. شایدً کم آب می خورید

دهیدارته شدن بدن یعنی کاهش آب اون هم می تونه باعث بی حالی روزانه شه. در واقع اگه شما جز اون دسته افراد هستین که آب و مایعات کمی می نوشید شایدً در طول روز دچار منگی و بی حالی میشین. شایدً شنیدن اینکه روزانه باید یه لیتر آب بخورین شما رو وحشت زده می کنه. نگران نباشین.

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس های ترسناک از مسابقات گاو بازی

قرار نیس که همه این آب رو یه جا بخورین. یه بطری آب دم دستتون باشه و در طول روز جرعه جرعه بخورین. آب میوه ها و جوشونده ها از مایعات سالم حساب می شه. می تونید روی شیر هم حساب کنین. در هر حال مایعات زیادی بخورین و حالا که تابستانه بیشتر به فکر تأمین آب بدن خود باشین.

  1. شایدً غذاهای ناسالم رو در بدترین شرایط میل می کنین

خیلی از مردم صبحونه رو ظهر می خورند و شام رو دیر وقت. این باعث می شه که با نشاط و سرحال نباشین. وقتی که احساس خستگی می کنین معنی اش اینه که مغزتون هیدرات کربن می خواهد تا انرژی تون رو بالا ببره. اگه جز آدمایی هستین که گلوسیدهای ساده مثل کیک و کلوچه و یا نوشیدنی های گازدار می خورید باید توقع داشته باشی که یهو انرژی تون از دست بره و احساس ضعف بکنین. هیدارت های کربن خیلی سریع وارد سیستم بدن می شن و به مدت یه ساعت احساس سیری ایجاد می کنن.

با این که هله هوله ها واسه یه مدت شما رو سیر می کنن اما باید بدونین که تغذیه نامناسبی در پیش گرفته اید. واسه اینکه روزتون رو با انرژی بگذرونین باید در بین روز میان وعده ای شامل پروتئین ها و گلوسیدها بخورین. یه عدد سیب یا یه مشت بادام، ماست با میوه، سبزیجات میان وعده های خوبی حساب می شن.

به چه دلیل همیشه احساس خستگی و خواب میکنم؟

دلیل خستگی و مریضی چیه؟+ روش برطرف کردن اون

این مطلب را هم از دست ندهید :   عکس های خنده دار / ۱۰ تیر ۹۳

بازنشر تبیان خستگی